היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסידור הפנימי של הבית כפונקציה של פעילות האישה

עבודה מס' 065878

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם האישה דומיננטית יותר בבחירת המוצרים לפנים הבית ואילו הגבר יותר דומיננטי בבחירת בית המגורים ובתכנון הקונסטרוקטיבי?

5,837 מילים ,30 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

עם התפתחות האנושות התפתחה גם התיאוריה של חלוקת תפקידים בתוך המשפחה. דבר זה היה קשור במעמד, כבוד וכח וזכויות שונות.
מאז ומתמיד חלוקת התפקידים במשפחה היתה בעיה אולם לא כפי שחושבים כולם היא אינה אקויולנטית לדומיננטיות בבית.ישנם כמובן כמה משתנים בסיסים הקובעים את מידת הקשר הסוציולוגי בין מין למעמד במשפחה. חוקרים רבים ניסו להסביר את מעמדו של כל מין במשפחה בגורמים סוציוביולוגים ואת אי הצלחה במילוי תפקיד כלשהו בגורמים אישיים ולא סביבתיים. חלוקת התפקידים המסורתית מבוססת על ההנחה שלכל אחד מבני הזוג יש תכונות מולדות אותן הוא מסגל לתפקיד החברתי (COLLINS 1987).
הגבר הוא הדומיננטי, פעיל ומפרנס,ואילו האישה אחראית על הטיפול והניקיון וכל מה שקשור לבית.בחברה המסורתית המין שימש קריטריון מרכזי הן במשפחה והן בחברה.
התפיסות המודרניות שמות דגש על שיוויון בין המינים. מצד אחד על הגברים להשתנות הגבר צריך לקחת חלק פעיל יותר בפעילויות הקשורות לבית ולמשפחה, ומצד שני מעודדות את הנשים ליתר עצמאות תוך כדי הגשמת מטרות מקצועיות והשכלתיות (COLLINS 1987).
בעבודה זו הדגשנו את תיאורית החליפין כמייצגת עמדות ותפיסות שמייצגות צורות שונות של חלוקת תפקידים בתוך המשפחה וניתן לבחון באמצעותה את השאלה שהצגנו בעבודה זו.להבנת הנושא כמכלול שלם השתמשנו במספר תיאוריות המאירות נקודות נוספות.
המחקר שנערך כלל 30 איש. שיטת המחקר היא איכותית. הניתוח יהיה על פי סוגיות התוכן- התואמות את השאלון.

תוכן העניינים:
1. רקע תיאורטי
1.1 תיאורית המשאבים
1.2 גישות שונות להבדלים בין המינים וחלוקת תפקידים בחברה כאנלוגיה לחלוקתם במשפחה
2. שימוש במכשירי בית טכנולוגיים בארה"ב
3. מחקר אמפירי
3.1 ההחלטה על מקום המגורים התקבלה על ידי
3.2 השיקולים לבחירת הבית
3.3 החשיבות בבחירת בתי המגורים
3.4 ע"י מי נבנה הבית
3.5 בחירת רהיטי הבית
3.6 פילוח לפי מאפיינים אישיים
3.7 לסיכום המחקר האמפירי
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תיאורית החליפין
תיאוריה זו משלבת בתוכה מושגים מהפסיכולוגיה ההתנהגותית ומהכלכלה ועל פי תיאוריה זו נתפסת האינטרקציה החברתית כמו"מ המתנהל בין הצדדים. יחסי הגומלין נתפסים כחליפין מתמידים תוך כדי מיקוח והתפשרות בין המשתתפים.בתהליך זה כל צד מנסה להגיע למקסימום תגמולים במינימום הוצאות.התגמולים והעלויות מתייחסים למגוון רחב של משתנים חומריים,חברתיים ורגשיים המוערכים ע"י המשתתפים בפעילות.תיאוריה זו מציגה מספר מושגים (קורונפלד, 1982):

תגים:

סידור · בית · סדר · פמיניסטי · חלוקת · תפקידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסידור הפנימי של הבית כפונקציה של פעילות האישה", סמינריון אודות "הסידור הפנימי של הבית כפונקציה של פעילות האישה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.