היישום אינו מחובר לאינטרנט

הורות לילדים הלוקים בתסמונת פראדר ווילי

עבודה מס' 065849

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמורות החלות במערכת ההורית, הזוגית והמשפחתית

13,473 מילים ,21 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תסמונת פראדר ווילי מוגדרת כאחת מהתסמונות הקשות והמורכבות ביותר בהערכות ובהתמודדות עימה. מטרת עבודתי הייתה לבדוק אילו תמורות חלות במערכת ההורית, הזוגית וכמובן כפועל יוצא מכך המשפחתית. את התסמונת פגשתי לראשונה במסגרת עבודה שכתבתי לאחד מהקורסים במכללה. מאז הנושא העסיק את מחשבותיי בייחוד, כיצד המשפחה מצליחה להתמודד ולחיות עם הקושי וההתמסרות האינסופית לתסמונת. תהיתי האם ההורים הללו מצליחים לנהל חיי משפחה? חיי זוגיות? חיי חברה? שגרה? התסמונת מעוררת שאלות רבות בדבר גידולו של הילד במסגרת הביתית, המשפחתית, ואלו יהיו ההנחות המלוות את העבודה.
לאחר עיון בחומר ואיסוף הנתונים, גיליתי כי קיים נתח גדול מאוד של הפן ההתנהגותי בהתנהלות המשפחה.
במהלך העבודה סקרתי את התסמונת על גווניה השונים, בהמשך מובא מידע קצר אודות האגודה וההוסטל. בפרקים הבאים הצגתי חומרים תיאורטיים הדנים במבנה המשפחתי "הנורמאלי", וכיצד ההורים נערכים לשינויים בעקבות הולדת ילד חדש לתוך התא המשפחתי. בהמשך הצגתי את המשפחה עם הצרכים המיוחדים, בפרקים אלו קיימת התייחסות לתמורות ההוריות, זוגיות, אחאות. הוצגו תיאוריות התנהגותיות שונות כחוט מקשר להתמודדות המשפחתית ולהתמודדות עם התסמונת. במסגרת העבודה נערכו שלושה ראיונות- שניים עם אמהות לילדים הלוקים בתסמונת, ואחד עם נערה הלוקה בתסמונת. בהשוואת הראיונות אל החומר התיאורטי נמצאה כמעט הלימה מדויקת בין התיאוריה לבין המשפחות המוצגות בדבר התמורות החלות במשפחה.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה -אגודה +הוסטל
פרק א' - הגדרת התסמונת
מהי תסמונת פראדר-ווילי
מאפייני תסמונת פראדר-ווילי
פרק ב' - התא המשפחתי "הנורמאלי"
הגדרת המשפחה,ומערכות היחסים
פרק ג' -הורות לילד בעל "צרכים מיוחדים"
הגדרת המשפחה והאינטראקציה הזוגית
תגובות הורים ומנגנוני הגנה
יחסי הורי ילד
פרק ד' -גישות טיפול בקשיי התנהגות
הגדרת עיצוב התנהגות ומאפייניו
טכניקות טיפול הנגזרות מגישת עיצוב התנהגות
דיון
סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים - 3 ראיונות

קטע מהעבודה:

תסמונת פראדר ווילי,הינה תסמונת שתוארה לראשונה ע"י הרופאים השוויצרים א' פראדר A.Prader))א' לבהארטAlabahart).) ו ה' ויילי H.willi))בתחילת שנות השישים.מאופיינת על ידי היפוטוניה קיצונית מלידה, נטייה לאכילה כפייתית עם השמנת יתר,היפוגונדיזם,בעיות אורתופדיות,נטייה לאל-נשימות בשינה והפרעות נשימה,סוכרת,בעיות גדילה,פיגור שכלי(קל עד קשה )ובעיות התנהגות המחמירות עם העלייה בגיל.שכיחות התסמונת נעה בין 1:25,000-10,000,וצורת ההורשה מושפעת ממטבע גנומי בכרומוזום 15.(גרוס,2000 ,ע"מ 833-834).

תגים:

הפרעה · גנטי · פראדר · ווילי · משפחתי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הורות לילדים הלוקים בתסמונת פראדר ווילי", סמינריון אודות "הורות לילדים הלוקים בתסמונת פראדר ווילי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.