היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזיקה בין תעסוקה והורות אצל נשים

עבודה מס' 050162

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא ובדיקת השפעת המשפחה על בחירת מקצוע והשפעת המתח בין הורות לתעסוקה.

2,109 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

הזיקה בין נשים ותעסוקה הינה חדשה ,מתפתחת ותופסת תאוצה נורמטיבית משמעותית, רק ב-30 שנה האחרונות.
תהליך כניסת הנשים לשוק העבודה הינו חלק מתהליך שוויון כללי בין המינים , אותו עוברת החברה בכללה. תהליך שוויון בתפקידים משפחתיים (מיקרו חברתיים) כמראה לתהליכי שוויון מקרו חברתיים.
כבר במגילת העצמאות הונח היסוד למעמדה השווה של האישה וניתנה הצהרה , שמדינת ישראל " תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני לכל אזרחיה בלי הבדל דת , גזע ומין." שוויון בפני החוק - חוק שיויון זכויות האישה תפי"א 1951 - "דין אחד יהיה לאישה ולאיש וכל פעולה משפטית וכל הוראת חוק המפלה לרעה את האישה , כאישה אין נוהגים לפיהן." (ס"ח 82 תשי"א ע"מ 248).
ע"י חוק זה הובטח מעמדה המשפטי השווה של האישה בכל תחומי החיים. חקיקה זו התבססה על החוק המנדטורי שהונהג ביישוב היהודי לפני קום המדינה וכך גם הונהג בארה"ב.
ניתן להבחין כי מבחינה לגאלית קיים שוויון בין המינים אך כל עוד מבחינה נורמטיבית , חברתית שוויון זה לא מוטבע בדעת האדם , לא ניתן יהיה להנהיג שוויון בצורה אבסולוטית.
בזמנו הוקעו משפחות אשר נשות המשפחה יצאו לשוק העבודה ואף הדבר נחשב לבושה, כיום התהפך המצב ומשפחה שאינה בעלת הכנסה כפולה נחשבת למקופחת.
מספר הנשים הנשואות בכוח העבודה האזרחי רק הולך וגדל. בין השנים 1987 - 1969 שיעור מס' הנשים גדל מ 28.6 % - ל 38.9 % -.(יזרעאלי , 1988) תהליך הצועד במקביל לתהליך רכישת ההשכלה וירידה בפריון אצל נשים.
על האם העובדת להתמודד עם דואליות (כפל תפקידי) מתמדת בחייה. קיימת מחויבות לשני מערכי תפקיד נפרדים - משפחה ועבודה.
" תפקיד כפול - מצב בו מתחרות מטלות אחדות על משאבים מוגבלים. כתוצאה מתחרות זו נוצר מתח, המתבטא בירידה איכותית וכמותית של תפוקות התפקיד." (כץ , 1988) או - "... קיום מתחים כתוצאה מכפל תפקיד , אך קיום יתרונות העשויים לפצוח על מתחים אלה.
התפקיד הכפול מעשיר את נושאו במשאבים נוספים... סיוע לבעל התפקיד הכפול לשפר את ביצועיו..." (כץ ,1988)
כלומר השגת Role Accumulation, השלמה הדדית בין התפקידים הרבים אותם מבצע האדם, האם העובדת לנושאנו.

מה משמעות הדואליות של הורות ועבודה?
האם באמת מחויבות מאוזנת וחיובית של עבודה והורות קשורה עם רמות נמוכות של מתח תפקידי?
האם למתח התפקדי סימפטומים דכאוניים המשפיעים על תפקוד המשפחה?

תוכן העניינים:
1. השפעת המשפחה על בחירת תעסוקת האם לעומת השפעת המשפחה על בחירת תעסוקת האב.
2. השפעת המתח התפקדי בין הורות ותעסוקה על חיי האם העובדת האם מחויבות מאוזנת וחיובית בין הורות ותעסוקה מפחיתה את המתח התפקדי?
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

מקורות:

יזרעאלי, דפנה. "נשים, עבודה, משפחה ומדיניות ציבורית". משאבי אנוש ויחסי עבודה בישראל, 327-338.
כץ , רות.(1988). "מתח והעשרה בתפקיד האם העובדת בישראל". מגמות, ל"א , 35-52

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזיקה בין תעסוקה והורות אצל נשים", סמינריון אודות "הזיקה בין תעסוקה והורות אצל נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.