היישום אינו מחובר לאינטרנט

חלוקת תפקידי ההורים עם המעבר להורות

עבודה מס' 064989

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בתפקידי ההורים כפי שהם נתפסים ע"י עצמם וע"י בן/בת הזוג במעבר להורות.

7,566 מילים ,17 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זאת, שנמשכה מספר חודשים, עברה במהלכם "גלגולים" רבים, החל בהגדרת נושא ושאלת המחקר וכלה בתפיסה ההוליסטית שגיבשנו להבנת נושא המעבר להורות.
בתחילה, התמקדה העבודה בשאלה המצומצמת אך המרכזית של חלוקת התפקידים במשפחה עם המעבר להורות. במהלך העבודה הבנו כי אין אפשרות מעשית להבין את הנושא רק מהיבט מעשי מצומצם זה וכי יש להתייחס גם להיבטים רבים נוספים להבנת התהליכים האישיים העוברים בנפרד על האם והאב (במיוחד האם), על המערכת הזוגית, על המערכת המשפחתית החדשה: הורים ותינוק, על המשפחה המורחבת ואף על מעגלים רחוקים יותר כגון יחסים עם חברים וקריירה.
במהלך העבודה קראנו חומר מקצועי רב וראיינו 20 זוגות הורים צעירים.
בבחינת חומר הקריאה ברצוננו לציין במיוחד את ספרה של מיכל גוטליב-רגב "פתאום הורים" ששימש לנו כ"מפת דרכים" ושעזר לנו להבין את מכלול הנושאים הכלולים במעבר להורות ואת משמעותם לפרט, לזוג ולמערכת המשפחתית.
בעבודה זו נציג תחילה את הנושא שבה עוסקת עבודה זו. לאחר מכן נציג את שאלות העיון שחקרנו. בהמשך נפרט את חומרי המחקר וכלי המחקר. לאחר מכן נציג את הממצאים ונדון בהם ובמסקנות העולות מהם. לבסוף נסכם את הממצאים ונציע נושאים להמשך מחקר.
כלי המחקר: שאלון
שאלון זה הוכן ע"י עיבוד השאלונים ששימשו במחקריהן של גולדשטיין, 1983 וגולדהירש, 1989שעסקו בתחומים דומים. השאלון כולל חמישה תחומים: טיפול בתינוק/ת, עבודות בית כלליות, תמיכה רגשית בין בני הזוג ופרנסה וכן רגשות ותחושות אישיות. השאלות מתייחסות הן לחלוקת התפקידים בפועל והן לציפיות ממלא/ת השאלון מתפקידו/תפקידה ומתפקיד בן/בת הזוג.
נבחר מדגם של 20 זוגות להם נולד תינוק ראשון בשנה האחרונה.
המדגם הוא מדגם נוחות, אך נראה לכותבות העבודה כמייצג בקירוב את האוכלוסייה היהודית העירונית.

תוכן העניינים:
הקדמה
פרק א: רקע עיוני והנמקת המחקר
מבוא תיאורטי
שאלת המחקר
פרק ב: המחקר
שיטה
ממצאים
דיון
ביבליוגרפיה
נספח: השאלון

קטע מהעבודה:

המעבר להורות הוא אחד המעברים המשמעותיים בחיי האדם ובחיי הזוג. התא המשפחתי הזוגי מתרחב והפרט הופך להורה. ניתן גם לומר כי מעבר זה הוא משבר בחיים אך משבר נורמטיבי
(Cowan & Cowan,1995) . תיאורטיקנים נוספים רבים (Erikson, 1950, Rossi, 1968, Benedek,1970, Rapoport,1963 אצל גולדהירש,1989) מגדירים גם הם את המעבר להורות כמשבר נורמלי, טבעי, כשלב התפתחותי או כמצב לחץ שאינו בהכרח משברי ושניתן להתכונן אליו מראש. בכל מקרה, מחקרים רבים, גם אלו המתייחסים למעבר להורות כתהליך חיובי, מציינים דפוסי תגובה למשבר אצל בני הזוג שעיקרם עליה בלחץ הנפשי ובנושאים מטרידים (גולדהירש,1989). את הנשים מטרידים נושאים כגון הופעתן החיצונית, עייפות, ומצבי רוח. את הגברים מטרידים בעיקר נושאים כגון בעיות כלכליות, שינוי בתכניות אישיות ועייפות.

תגים:

אבות · אימהות · הורים · הורות · משפחה · לידה · שינוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חלוקת תפקידי ההורים עם המעבר להורות", סמינריון אודות "חלוקת תפקידי ההורים עם המעבר להורות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.