היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרעונים כאלים מהג'היליה (רפרט)

עבודה מס' 065848

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצריים הקדומה וכיצד מייחסת אליה מצריים המודרנית האיסלמית.

3,769 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הבסיס לעבודה זו הינו סיור לימודי במצריים של ימינו. התייחסותי למילה "בסיס" במשמעות של צוהר, פתח למבט אל מדינה מודרנית דרכו בהצצה ראשונית לא ניתן להחמיץ מונומנטים המעידים על תפארתה של מצריים הקדומה, לא ניתן להתעלם מעצמים הפזורים על בני אדמת מצריים בין אם גלויים או חבויים אשר שמרו על עדות ל"נצח" ששימש אחד מעמודי התווך של התרבות הפרעונית הקדומה. כה גדולה השפעתה של תרבות מצריים הקדומה על ימינו כך שמהווה גשר בין תרבות קדומה יותר פרהיסטורית אל תרבות עתיקה פחות הניתנת למעקב ותיעוד בספירה בת ימינו.

התרבות הזו "הפרעונית" מהווה גם בסיס לקיומו של עם היושב על חבל ארץ וחווה את הווייתו כעם המצרי המודרני עם שוני מהותי אשר עיקרו בחלוף זמן בא לידי ביטוי בפריסת דת האיסלאם ובהתבססותה בכלל כחלק בלתי נפרד מהתרבות של העם הערבי.

על כן נושא העבודה מציג שאלות מחקר מהותיות: הכיצד מתקבלת "הפרעוניות" העתיקה על תרבותה האלילית כבסיס מפואר לקיום אומה ערבית מוסלמית אשר עקרי האיסלאם נוגדים ומגנים את כל התופעה האלילית הפגאנית ומכונה באיסלאם כג'היליה.

אציג בעבודה זו את מצריים העתיקה תוך הכוונה לתרבותה הדתית, האלילית הפרעונית ואעביר את התפיסות המודרניות המסבירות את קיומה נוכח מצריים המודרנית המוסלמית.

תוכן:
מבוא
מצריים הקדומה - מקור לתפארתה
הדת - בחיי המצרי הקדום
הפרעונים - מתכון להנצחה מודרנית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עתיקותה של מצריים מוכחת עוד מלפני האלף הרביעית לפנה"ס בה החלה שליטתה של שושלת הפרעונים הראשונה. היאור(הנילוס) היווה מקור להתיישבות והתפתחות האדם עוד מימי קדם. אך התפארת שמורה לה משושלות המלוכה הפרעוניות. מצריים היתה הראשונה אשר בחוכמת מנהיגיה ארגו את רשת הציוויליזציה הקיימת לכדי תרבות הכוללת דרך חיים על פני האדמה, מבנה שלטון ריכוזי המאחד את הכפרים למדינה המפיקה את הטוב שבאדמתה.

תגים:

מצרים · הנצחה · קדומה · מצרי · קדום · מזרח · קדום · מזרחנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרעונים כאלים מהג'היליה (רפרט)", סמינריון אודות "פרעונים כאלים מהג'היליה (רפרט)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.