היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנחות נאמנות

עבודה מס' 065847

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקריטריונים לבחינת אפשרות פגיעתן בתחרות במסגרת דיני ההגבל

10,916 מילים ,66 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודתי זו דנה בגישות אפשריות שונות של דיני התחרות לסוגיית מתן הנחות נאמנות על ידי פירמות דומיננטיות. במסגרת העבודה אציע גישה המבוססת על בחינת השפעתן בפועל של הנחות הנאמנות על התחרות בשוק, תוך סקירת קריטריונים רלוונטיים העשויים להקל על בתי המשפט ורשויות התחרות בבחינת השפעה זו. העבודה ערוכה באופן הבא:
פרק א' מבחין בין סוגי הנחות שונים ומתאר את שיטת השיווק על ידי 'הנחות נאמנות'.
פרק ב' עוסק בהצדקות הפרו-תחרותיות וביתרונות הרבים הגלומים במתן הנחות נאמנות.
פרק ג' מתאר את החשש שמעלה השימוש בהנחות נאמנות על ידי פירמות דומיננטיות.
פרק ד' דן בגישת המשפט האמריקאי להנחות נאמנות, תוך סקירת פסקי הדין הרלוונטיים. המשפט האמריקאי רואה בעין יפה תחרות ע"י הפחתת עלויות והורדת מחירים, אפילו ע"י מונופולין. בתי המשפט בארה"ב אינם מוכנים להניח שההנחות הינן אנטי-תחרותיות, גם כאשר הפירמה שהעניקה את ההנחה הינה בעלת כוח שוק, ואינם ששים לאלץ מונופולים לגבות מחירים גבוהים.
פרק ה' מתאר את גישת המשפט של האיחוד האירופאי להנחות נאמנות, וסוקר את פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו שם. משפט הקהילייה האירופאית נקט באופן מסורתי בגישה עויינת כלפי הנחות נאמנות הניתנות ע"י פירמה דומיננטית. למעשה, אומץ איסור Per Se על הפרקטיקה של מתן הנחות נאמנות, שנחשבת ככלל כניצול לרעה של המעמד המונופוליסטי. לאחרונה החלה הנציבות האירופאית בתהליך של רפורמה בסעיף 82 לאמנת רומא, שבמסגרתו הוצעו שינויים באופן הטיפול המחמיר של הנציבות בהנחות נאמנות. בפרק זה נתהה באשר לכנותו של השינוי בגישה, ונראה כי הגישה האירופאית עודנה עויינת כלפי הנחות נאמנות, מעבר לנדרש.
פרק ו' מסביר מדוע גישה האוסרת על הנחות נאמנות בתור שכאלה אינה רצויה, ומציע תחתיה אימוצה של גישה אחרת. הגישה המוצעת דוגלת בניתוח כל מקרה לגופו, תוך התמקדות בעקרונות כלכליים, ופוסלת שימוש בהנחות נאמנות רק כאשר יש להן השפעה פוגענית על התחרות, או לכל היותר קיימת אפשרות ממשית לפגיעה כאמור. כמו כן מוצע כי הניתוח יתבצע לאורם של קריטריונים ברורים לבחינת סבירותה של פגיעה בתחרות. ביתרת הפרק נסקרים מספר קריטריונים, שהינם המשמעותיים והישימים ביותר, לדעתי, מבין אלה המוצעים בספרות.
פרק ז' מציג את המצב בישראל, בכל הנוגע להנחות נאמנות. כמו כן נדונות השלכות הגישה המוצעת בפרק ו' על הנעשה בישראל, תוך מתן דגש למאפייניה המיוחדים של ישראל ככלכלה קטנה.
הפרק האחרון מביא סיכום קצר.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א' - הנחת נאמנות מהי
פרק ב' - היתרונות הפרו-תחרותיים של הנחות נאמנות
פרק ג' - החשש אשר מעלה השימוש בהנחות נאמנות
פרק ד' - הנחות נאמנות בארה"ב
פרק ה' - הנחות נאמנות באיחוד האירופאי
פרק ו' - הקריטריונים לבחינת אפשרות פגיעתן בתחרות של הנחות נאמנות
פרק ז' - הנחות נאמנות בישראל
סיכום
נספח - וודאות משפטית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחרות הינה תהליך של יריבות שבו, באמצעות הצעת מחירים נמוכים יותר, איכות טובה יותר או מוצרים חדשניים יותר, פירמות מרוויחות מגידול בביקוש למוצר שלהן ומהגדלת המכירות על חשבון מתחרותיהן. במסגרת התחרות עושות פירמות שימוש במגוון רחב של שיטות תמחור ופרקטיקות של מתן הנחות על מנת להגדיל את נתח השוק שלהן, וכן כדי לשמור על לקוחות קיימים. רובן הגדול של פרקטיקות אלה הינן פרו-תחרותיות. על ידי מתן ההנחות, עסקים גורמים ללקוחותיהם לרכוש מהם ולא מאחרים, או לרכוש כמות גדולה יותר מאשר היו רוכשים לולא ההנחה. נבחין בין שני סוגי הנחות: הנחות כמות (Quantity (Volume) Discount) והנחות נאמנות (Loyalty (Fidelity) Rebate\Discount).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנחות נאמנות", סמינריון אודות "הנחות נאמנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.