היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקנות שעת חירום

עבודה מס' 065782

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תקנות שעת חירום - האם ניתן להתקינן - מההיבט המשפטי והביקורתי.

3,536 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

נושא עבודה זו הינו "תקנות שעת חירום - האם ניתן להתקינן?". על מנת לענות על שאלה זו, אציג ראשית את הרקע המשפטי לתקנות החירום, קרי, מהו מצב חירום, ואילו סמכויות מוענקות מכוחו. לאחר מכן, ארחיב על נושא תקנות שעת חירום - מהן, מה מעמדן הנורמטיבי, עילות הביקורת כנגדן, תוקפן והשימוש אשר נעשה בהן בפועל. הקדמה זו הכרחית על מנת לבסס את הנושא הבא שהוא: תחת אילו תנאים ניתן להתקין תקנות לשעת חירום. ההרחבה הראשונית בנושא התקנות לשעת חירום (להלן: התקש"ח) מהווה את הבסיס להבנה ולהכרה של ההגבלות השונות, הן אלו מכוח חוק, והן אלו מכוח ההלכה השיפוטית, אשר מוטלות על הממשלה בבואה להתקין תקנות אלו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מהו מצב חירום ומהן הסמכויות אשר מוענקות לגופים השלטוניים מכוחו?
מהו מצב חירום למעשה?
מבחינה משפטית
המצב בישראל
ארבעת הסמכויות העיקריות אשר ניתן להפעילן בשעת חירום
3. מהן תקנות שעת חירום?
4. מעמדן הנורמטיבי של תקנות לשעת חירום
5. עילות הביקורת כנגד תקנות שעת חירום
6. השימוש שנעשה בפועל בתקנות שעת חירום
7. שאלת תוקפן של התקנות לשעת חירום
8. הביקורת על תקנות שעת חירום מהיבט תורת המשפט
9. תחת אילו תנאים ניתן להתקין תקנות שעת חירום
הפן הפורמאלי
הפן המהותי
10. משפט משווה:
סקירה כללית על מספר מדינות
סקירה מקיפה על רפובליקת דרום אפריקה
לסיכום
11. סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

2. מהו מצב חירום ומהן הסמכויות אשר מוענקות לגופים השלטוניים מכוחו?
מהו מצב חירום למעשה? סעיף 38 לחוק יסוד: הממשלה (להלן: החוק), אשר בו עסקינן בהקשר זה, לא נותן כל הגדרה מה הוא למעשה מצב חירום. (כאשר הדבר נתון להחלטה סובייקטיבית של הממשלה או הכנסת). אף ניתן לראות ביקורת מצד בית המשפט בדבריה של השופטת דורנר בפרשת פריצקי(1), אשר מוסיפה ומבהירה לנו במקצת מהו למעשה מצב חירום. לדבריה: "...הגם שבדרך-כלל מדובר במצב חירום ביטחוני, כגון מלחמה, הרי שייתכנו גם מצבי חירום שאינם ביטחוניים... אפשר להעלות על הדעת גם מצבי חירום שאינם על רקע ביטחוני שימנעו את פעולתה הסדירה של הכנסת, כגון מגפה, אסון טבע או מהומות המוניות שיסכלו גישה לבניין הכנסת". אף בפנייה אל הספרות המשפטית, נוכל לראות הגדרה דומה, אם כי לא ממצה אשר מכלילה בגדר מצב החירום סכנה למדינה כגון הפעלת אלימות, אסונות טבע וקשיים כלליים חמורים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקנות שעת חירום", סמינריון אודות "תקנות שעת חירום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.