היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסק הדין קעדאן

עבודה מס' 065778

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בבעיות העולות עקב פס"ד קעדאן - ודיון בשיוויון והקצאת קרקעות בישראל למי שאינם יהודים.

9,182 מילים ,23 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ברצוננו לעמוד על שאלות שונות הנלמדות מפרשנותם של השופטים והתייחסותם של מבקרים, מלומדים, שמאלניים קיצוניים וימינים קיצוניים כאחד:
1. האם הפ"ד פסק דין קעדאן קעדאן(1) נתן גושפנקא משפטית לשוויון מלא או שמא נתגלו מקרים בהם השוויון מסתייג?
2. האם המדיניות הפוליטית הנקוטה כלפי מיעוטים בכלל וכלפי ערבים בפרט, תוך השוואות למדינות אחרות, הן בהווה והן בעבר, במדינת ישראל היא מוצדקת לאור מאבק הישרדותה המיוחד?
3. האם מתן פ"ד נגד אפלייה בלתי מוצדקת הוא דבר נורא, שמביא את השופטים להתלבטות במשך שנים לנתינו?
4. הניתן להעלות על הדעת כי דיונים שנידונו במאה ה-18 וה-19 בבתי משפט שונים בעולם יידונו בישראל במאה ה21, וזה תוך הסתכלות על המדינה ממבט מודרני?
5. מה בין שחורים ללבנים בשנים הנ"ל לבין ערבי ישראל ויהודים?
6. בטחון היא המלה שכמעט מצדיקה כל מעשה בלתי מוסרי בלתי מאופק חסר כל ריסון במדינת ישראל, האם המדינה נפלה בטעות בייחוסה למלה זו דרגת על?
7. מה בין היות המדינה יהודית לבין השוויון?
8. האם יש באי התגייסות ערבים לצבא צידוק מספיק לאפלייתם?

נדגיש כבר עתה, כי הסימניריון שלנו יידון בכלל הבעיות מתוך הנחה שפ"ד קעדאן הוא שהפיל את האסמון או במילים אחרות הוא ששבר את הכלים, שני מבואים מתבקשים לשם הצגה ברורה למצב השורר במדינה, מבוא היסטורי לקיומה של המדינה וזכותו של העם היהודי(2) לחיות בה, ומבוא היסטורי להימצאות הערבים וגירושם מהמדינה(3).
---------------------------------------------------------------------
1. בג"צ 6698/95 עאדל קעדאן נ. מנהל מקרקעי ישראל, פ"ד נד (1), 258
2. מתוך האתר. www.giga.co.il
3. שם.

תוכן עניינים:
מבוא
זכויות האדם - שוויון
מגילת העצמאות
יהדות ודמוקרטיה
פרשת בראון האמריקאית השוואה
מינהל מקרקעי ישראל
העדפה מתקנת
הרע במיעוטו
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה כתובה כמאמר פרשני-אישי.

קטע מהעבודה:

המושג "ערביי ישראל' נידון בפסיקה, במאמרים, בעולם הערבי ובעולם האירופי, ואנו ננצל הזדמנות זו כדי להראות בכמה קשיים נתקלים בהם. אתחיל בזאת שערביי ישראל מהווים מיעוט מיוחד, מורכב, שאין לו מקביל ברחבי העולם, מיעוט האוצר בתוכו תכונות רבות: בניו ישראלים, מחזיקים ת.ז כחולה, קוראי הארץ, מעריב, ידיעות אחרונות, צופי מבט, צעירים דומים היום לבני גילם בארץ כולה בלבושם, בהתנהגותם, באורחות חייהם אולם הם שומרים על ערביותם, גאים בלאומיותם, חותרים להיות שווים ולא יוותרו על זכותם להיות שונים. אכן, אנו מיעוט שחובק ניגודים, ששואף להשתלב בחיי המדינה בלא לאבד עצמיותו, נאבק בתוך מערבולת זרמים מתנגשים, לממש זהותו על כל מרכיביה, אך ללא פלא, ישנם כאלה שדרגת הזדהותם הגיעה לשינוי שמם לשמות עבריים - כ-800 איש בכל שנה - עלייה אשר נחשבת לניכרת במשרד הפנים(4). כל הנאמר לחוד והתייחסות המדינה לחוד: אפלייה בחינוך ותקצובו , אפלייה בכניסה למועדונים, אפלייה במחסומים, חיפוש מתמיד באוטובוסים ברכבות בכל מקומות ציבוריים, אפלייה במוסדות חינוך מסויימים, אפלייה מצד השוטרים, אפלייה ברכישת מקרקעין, אפלייה במתן פסקי דין וזמן נתינתם אם ניתנים הם, מה בין חינוך לביטחון, מה בין מועדון לביטחון, מה בין רכישת מקרקעין וביטחון, על שאלות אלה תשובתי בעבודה תהא שלילית בכל מובן המלה.

תגים:

אפלייה · פרשת בראוון · המיעוט הערבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסק הדין קעדאן", סמינריון אודות "פסק הדין קעדאן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.