היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת שוק הסויה - ישראל מול בלגיה

עבודה מס' 065743

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת החברה הישראלית "משק צוריאל" והחברה הבלגית "אלפרו".

5,482 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בענף המזון בישראל - שוק הסויה בהקשר של קשרי ישראל והאיחוד האירופי בכלל ובלגיה בפרט. העבודה מהווה דו"ח שהוכן בעקבות הידיעה שיצרנית מוצרי סויה אירופאית עומדת להיכנס לשוק הישראלי ומטרתו הסופית המלצות לדרכי חדירה לשוק חדש במדינה חדשה.
הדו"ח בחן את ההיבטים וההשלכות הצפויות לפירמות האירופאיות והישראליות. לצורך עבודה זו נותחו החברה הישראלית "משק צוריאל" והחברה הבלגית "אלפרו". בעבודה בחנתי את ענף הסויה בישראל ובאיחוד תוך מיקוד בבלגיה. באמצעות שימוש במודלים של מודל הכוחות של פורטר, ניתוח הסביבה (P.E.S.T.E.L), ניתוח הפירמה באמצעות S.W.O.T ובחינת השוק המקומי ומגמותיו כדי לבדוק את מיקומה של הפירמה.
לאחר הבנת השוק ומרכיביו, בחנתי את האסטרטגיות העסקיות המתאימות לכל פירמה וכיצד תוכלנה החברות להיכנס לשוק במדינה זרה.

חומר העזר לכתיבת עבודה זו נאסף מתוך אתרי האינטרנט של התמ"ס, האיחוד האירופי, חברת "משק צוריאל", חברת "אלפרו" ואתרים נוספים הקשורים לענף המזון. כמו כן נעשה שימוש בחומר הנלמד בקורס וספרים.
העבודה בחנה את שוק הסויה בישראל ובלגיה. על מנת להבין את המגמות בענף בכל מדינה נעשה ניתוח.E.L P.E.S.T וכדי לבחון את יכולת החברה להכנס לשוק חדש נעשה ניתוח S.W.O.T. בעבודה מצוינות האסטרטגיות העסקיות הפתוחות בפני הפירמות והו כולל המלצות לפעולה לטווח הארוך והקצר.

תוכן העניינים:
מבוא
מתודולוגיה
רקע על האיחוד האירופאי
מודל P.E.S.T
שוק הסויה בישראל
P.E.S.T.E.L - השפעת תנאים סביבתיים
שוק הסויה באירופה
P.E.S.T.E.L - השפעת תנאים סביבתיים
סיכום - השוואה בין הענפים
חברת "משק צוריאל"
S.W.O.T
חברת "אלפרו"
S.W.O.T
אסטרטגיות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשוק מוצרי הסויה בישראל נמצאים שני שחקנים עיקריים- טבע-קל המייבאת לארץ משקאות עמידים מסויה מתוצרת "אלפרו" (70% מן השוק) ומשק צוריאל המייצר מוצרים טריים (14% מן השוק). אלה, כבר נערכים לקראת כניסתה של תנובה לשוק. כצפוי, גם קבוצת שטראוס אינה מתכוונת להפקיר את השטח לתנובה ובקרוב תיכנס אף היא לתחום מוצרי הסויה, אם כי בפרופיל נמוך יותר- בשלב זה תפעל רק בתחום המעדנים והיוגורטים. שוק הסויה בישראל-משקאות, יוגורטים ומעדנים- נאמד כיום בכמאה מיליון שקלים בשנה. בתנובה מקווים לכבוש בתוך שנה כשלושים אחוזים מן השוק ועם הזמן להפוך לגורם המוביל בו. מה הבסיס לאופטימיות הזאת? מערך השיווק המשוכלל של תנובה ומה שיותר חשוב לדעת האישים המובילים את הפרויקט- טעמם של המשקאות שפותחו במפעל הישראלי. לטענתם, טעמו של משקה הסויה דחה בעבר לקוחות רבים ובתנובה טוענים כי הצליחו להתגבר על חסם זה. יבואני אלפרו דוחים טיעון זה מכל וכל.

תגים:

מזון · שוק · אירופי · האיחוד · האירופאי · אירופה · צמחוני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת שוק הסויה - ישראל מול בלגיה", סמינריון אודות "בחינת שוק הסויה - ישראל מול בלגיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.