היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מדיניות חלוקת דיבידנדים על מחיר המניה

עבודה מס' 065658

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תגובות מחירים להכרזה על התחלת מדיניות חלוקה של דיבידנדים: תגובת יתר או מגמה?

2,585 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

קיימות סיבות רבות שבגינן חברה יכולה להחליט על חלוקה של דיבידנדים, סיבות כגון החזר השקעה לבעלי המניות ויצירת אמון, כוונה לאותת לציבור המשקיעים על איכותה ולמשוך אותם להשקיע בחברה וכו'.
כאשר חברה מתחייבת למדיניות דיבידנד מסוימת, היא מאותת לציבור המשקיעים על איתנותה הכלכלית ומסוגלותה לשמור על רמה יציבה של חלוקת דיבידנדים לאורך זמן, ומאידך החלטה זו משפיעה על מבנה ההון הפנוי ועקב כך גם על אפשרויות ההשקעה של החברה בפרויקטים עתידיים. כאשר חברה מתחייבת למדיניות חלוקה מסוימת, או מבטלת מדיניות שכזו, היא בעצם מבצעת שינוי איכותי ברור ובולט במדיניותה.
על פי הגרסה החצי חזקה של יעילות שוק, מחירי המניות אמורים לשקף באופן מלא את כל המידע הציבורי הרלוונטי לגביהן בכל רגע נתון. עם זאת, מחקרים בעולם מצאו שגם בשנה שאחרי ההכרזה, מחירים ממשיכים לנוע בהתאם לאותה מגמה ראשונית. כמו כן נמצא כי התגובות בטווח הקצר להפסקות חלוקה הן משמעותיות וחזקות יותר מהתגובות המיידיות להתחלת החלוקה. עצם קיומן של תשואות יתר בטווח הארוך שניתנות לצפייה מראש, היא מפתיעה בהנחת השוק היעיל (הא-סימטריה בין תגובות השוק להכרזה על התחלת חלוקה ובין התגובות להפסקת חלוקה אף היא איננה מוצדקת בהנחת השוק היעיל).
במחקר זה ברצוני לבחון האם בשוק ההון הישראלי, מתקיימת הגרסה החצי חזקה של השוק היעיל על פיה כבר ביום ההכרזה אמור המידע החדש להשתקף במחיר המניה.
יש לציין כי אחד התנאים העיקריים לקיומו של שוק הון יעיל הוא קיומה של רמת סחירות גבוהה בשוק ני"ע וכמות גדולה של ניירות נסחרים. סחירות גבוהה דורשת למעשה מספר רב של משתתפים בשוק וריכוזיות נמוכה בכל הקשור לאחזקת מניות החברות הנסחרות.
שוק ההון הישראלי מתקשה למלא אחר שני תנאים אלו בשל גודלה הקטן יחסית של הבורסה בת"א (בוודאי ביחס לבורסות בארה"ב או באירופה), בשל היקפי המסחר הקטנים יחסית ובשל רמת הריכוזיות הגבוהה שבה מאופיין השוק (שרובו מוחזק ע"י מספר מצומצם של משפחות ובעלי שליטה). על אף זאת השערת המחקר שלי היא כי בשוק ההון הישראלי לא קיימות תשואות עודפות בטווח הארוך בעקבות הכרזות על התחלת מדיניות חלוקת דיבידנדים.
בשל כך, בחנתי את השינוי במחיר המניות של 60 חברות במהלך 30 ימי מסחר לפני ההכרזה על התחלת מדיניות חלוקת דיבידנד ובמהלך 90 ימי מסחר לאחריה, בכדי לבחון כיצד משתקפות הציפיות החדשות במחיר המניה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
השערת המחקר
מתודולוגיה
ניתוח התוצאות
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי האקסל וה-SPSS

קטע מהעבודה:

כאשר חברה יוזמת חלוקה של דיבידנד, או מבטלת חלוקה שכזו, היא בעצם מבצעת שינוי איכותי ברור ובולט במדיניותה. מהי השפעתם של שינויים פתאומיים אלו על התשואות?
במחקרים שנעשו בעבר (Charest (1978)) כבר נמצאו עדויות לתשואות עודפות או מגמות במקרים של שינוי כלשהו בגודל דיבידנד קבוע.
Michaely, Thaler ו- Womack חקרו את ההשפעה לטווח קצר (3 ימים) ולטווח ארוך של שינויים משמעותיים יותר- נקיטת מדיניות חלוקת דיבידנדים או ביטול מדיניות קיימת.

תגים:

מדיניות · חלוקה · חלוקת · דיבידנד · דיבידנדים · תשואות · מניה · תשואה · עודפת · עודפות · הכרזות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מדיניות חלוקת דיבידנדים על מחיר המניה", סמינריון אודות "השפעת מדיניות חלוקת דיבידנדים על מחיר המניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.