היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנרי דיויד תורו

עבודה מס' 065626

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הממשלה כגוף מגביל או מגדיל את חירויות הפרט במדינה דמוקרטית.

5,971 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מטרתי בעבודה זו תהיה לבדוק את רעיונותיו המתקדמים של תורו בנושא הממשלה תוך התיחסות להיבטים מגדילים או מקדמים של חירויות הפרט ורווחתו. בנוסף אערוך השוואה עם רעיונותיו של רולס, המגדיר את הסירוב האזרחי (שלא כזה המצפוני) כפעולה פומבית בלתי-אלימה, מצפונית אך פוליטית, העומדת בניגוד לחוק, שנעשית עלפי רוב במטרה להביא שינוי בחוק או במדיניות הממשלה. כמו כן תהיה התייחסות לסוגים השונים של הדמוקרטיה ונגיעתם בהגבלת או הגדלת חירויות הפרט, ולמציאות החברתית על סוגיה השונים הצופנת בחובה הגבלה, כאשר קבוצות אינטרס מסויימות (אליטות חברתיות) שולטות באמצעות מניפולציות מדיניות.
שאלת המחקר בעבודה תשאל - האם קיומה של ממשלה במדינה דמוקרטית ונאורה מהווה מנוף לפיתוח רווחת וחירויות הפרט, או לחלופין קיומה מגביל, מרסן ומעכב תהליכים אלו?
להלן הרכב העבודה:
בפרק הראשון תינתן סקירה היסטורית בנושא חרויות הפרט החל מהדמוקרטיה האתונאית וכלה במאה העשרים, תוך התמקדות בהבטים המיחדים של כל תקופה ותוך כדי עריכת השוואות.
בפרק השני בעבודה תהיה התייחסות בקורתית למהותה של הממשלה תוך קביעה כי למעשה לפי תורו, היא מהווה גוף המגביל את חרויות הפרט במדינה דמוקרטית, שהוא לחלוטין בלתי נחוץ לשמירה על זכויותיו וחרויותיו של הפרט. תועלה סקירה בקורתית לאורך ציר הזמן.
הפרק השלישי יעסוק בנושא אי הציות האזרחי ותיערך השוואה בין דעותיו של תורו לאלו של רולס בנושא חרויות הפרט והזכות למרי.
לבסוף בפרק הסיכום בכוונתי לציין את עמדתי האישית בנושא תוך כדי התבססות על החומר שהובא קודם לכן והסקת המסקנות המתבקשות ובדיקת יישומיות תורתו לגבי תקופתנו והעלאת המלצות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - חירויות הפרט - סקירה היסטורית
פרק ב' - הממשלה כגוף מגביל - מבט ביקורתי לאורך ציר הזמן
פרק ג' - אי ציות אזרחי
פרק ד' - סיכום ועמדה אישית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מכיוון שענין העבודה הזו הוא הממשלה כגוף מגביל או מגדיל חירויות פרט, יש לציין כי חירויות הפרט חשובות בעיקר לאזרחים שדעותיהם אינן שכיחות ומקובלות על הרוב כדוגמת תורו, שהיה בעל תפיסות נון-קונפורמיסטיות ואשר פעל באופן עיקבי נגד השלטון, שראה בהתנהגותו התנהגות נוגדת את האינטרסים של הקונצנזוס הלאומי (אבינרי בתוך נויברגר, 1996).
כמובן שלא מדובר בחופש הפרט לעשות ככל העולה על רוחו ולכן גם השלטון בהגבילו את חופש הפעולה של הנתין מאפשר לכבד בכך את החירויות של עמיתיו, כלומר, התנאי לכיבוד זכויות וחירויות הפרט הוא חוסר פגיעה באחר.

תגים:

דמוקרטים · חירויות הפרט · אי ציות אזרחי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנרי דיויד תורו", סמינריון אודות "הנרי דיויד תורו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.