היישום אינו מחובר לאינטרנט

סרטיו של דיויד לינץ'

עבודה מס' 063318

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העולם שבפנים ביצירותיו של לינץ, בראיה פוסט מודרנית.

2,237 מילים ,4 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

דיויד לינץ, נמנה על קבוצת במאים ייחודית הפועלת בתחום הקולנוע, המגדירה ובונה אותו מחדש. המשותף לכל אותם במאים (איתו נמנים גם פון טרייר, גרינוואי, טרנטינו, וודי אלן ועוד) היא היכולת להעביר סיפור נרטיבי בדרכים לא נרטיביות. האלמנטים המרתקים ביצירותיהם של במאים אלה הם שבירת הרצף הכרונולוגי, ביטולו של מימד הזמן, ההתקדמות והמשך, והחלפתו ברב - זמניות.
יצירות אלה בניות מאוסף סיפורים מקבילים ומבודדים, הדורשים מהצופה לעשות את פעולת החיבור וההדבקה ולאחד אותן בעצמו לקראת מקשה אחת שמהווה את כוונת היוצר. ניקח לדוגמא את סרטו של וודי אלן "לפרק את הארי". סרט זה אפילו בשמו המפורש מכוון ומזמין חשיבה דקונסטרקטיבית. הצגת אפיזודות סיפוריות שאת הקשר בניהם בונה הצופה במוחו.

עבודה זו תעסוק בעולם שבפנים ביצירותיו של לינץ, בראיה פוסט מודרנית. העולם שבפנים, בהתאם לאופן שבו מפרש זאת ג'ימסון, הוא קובץ הדימויים שבו נעזר ומתבסס היוצר לבניית העולם המוצג ביצירתו. אלמנטים אלה מטבע אופיים, הם תלוי התרבות שבה יוצר אותו במאי.
"עם גווית הקדוש "הרוחני" בעידן הקפיטליזם ובעט המודרנית, הגיחה לבסוף לאור היום, כשהיא נוטפת ומעוותת, החומריות המונחת עמוק ביסוד הדברים כולם; וברור הדבר, שהתרבות עצמה היא אחד מאותם דברים שהחומריות המונחת ביסודם בולטת וניכרת, ולא זו בלבד אלא שאין מנוס ממנה" (גימסון:1991).
בהקשר זה לינץ בונה עולם נטול היררכיה, מכיל אלמנטים קנונים לצד פסולת, שובר טאבו חברתי, ולוקח שברי דברים ומשנה את משמעותם המקורית.
זהו היסוד אותו מנסה עבודה זו לחשוף ביצירותיו של לינץ ודרכו לחשוף את תמצית עשייתם של סרטיו.
לדויד לינץ יש כמה מיתולוגיות שהופנמו ונטמעו לאורך סרטיו. האופן שבו אותן מיתולוגיות יוצאות ובאות לכדי ביטוי הוא אופן קיצוני, המחצין את המלאכותיות של אותן מיתולוגיות, ומעוות את המיתוסים העומדים מאחוריהן ע"י דימויים סוריאליסטים, תודעתיים, מעוותים, היוצרים את תחושת ההזרה המתקיימת בסרטיו.
עולם דימוייו יוצאים מתוך וכנגד דימויי "החלום האמריקאי" לסוגיו- הבית הקטן, חיי הכפר, שלוות חיי המשפחה, וכנגד המיתולוגיה האמריקאית על פיה "כל אחד יכול להצליח".

מקורות:

Jameson Fredrice, "Surrealism without the unconscious", printed in Postmodernism: or the cultural logic of late capitalism, (Durham: duke university press, 1991- ISBN 0-8223-1090-2), pp 67-96.
באומן זיגמונד, גלובליזציה- ההיבט האנושי, הוצאת הקיבוץ המאוחד 2002.
ואנייה אלן, לאקאן, הוצאת ספרים רסלינג; תל אביב 2003, עמ' 44-88. (תרגום מצרפתית עמוס סקברר)

תגים:

אמנות · לאקאן · פסיכולוגיה · קולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סרטיו של דיויד לינץ'", סמינריון אודות "סרטיו של דיויד לינץ'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.