היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרבי מליובאויטש והשפעתו על החסידות

עבודה מס' 065590

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת פועלו של הרבי מליובאויטש והשפעתו על החיים החסידיים

8,350 מילים ,21 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בפעילותו של הרבי מליובאויטש- מנהיג חסידת חב"ד בדור האחרון, שנפטר בשנות התישעים של המאה הקודמת.
מטרת העבודה היא לסקור את מחשבותיו ופועלו של הרבי בשטחים השונים בהם עסק, על מנת להבין את דעותיו ופועלו. תכלית העבודה היא להעריך את השפעתו של הרב על החיים של חסידיו, החיים של היהודים באשר הם שם ובעיקר בא"י, השפעתו על מנהיגי העם בתקופתו והשפעתו על מעמד היהודים בארה"ב, ובעיקר, איזה מנהיג הוא היה.

הרבי נולד רוסיה, למד בצרפת והיגר לארה"ב, ושם זכה להקים מחדש את החסידות לאחר שזו כמעט ונהרסה בשואה. פעילותו, בדומה לפעילות הרבנים במזרח אירופה הקיפה את כל שטחי החיים היהודיים והפרטיים. הרב התערב כמעט בכל הנעשה סביבו, אם בצורה אקטיבית ואם בצורה פאסיבית.
הרב חי במחיצת הגויים, והיה מקורב מאוד לנעשה בא"י. שני אלו הביאו אותו להתבטאויות רבות בנושאים אלו, ולהתערות בנעשה סביבו. לא בכדי הכירוהו והוקירוהו יהודים כגויים.
את שרביט ההנהגה קיבל לידיו עד לפטירת חותנו הרב יוסף יצחק שניאורסון, הנשיא השישי לבית חב"ד. בשנת 1950 החל לפעול כמנהיג החסידות. עד לאותה שעה היה הרבי בגדר תעלומה, אף לרבים מבין חסידי חב"ד. גם כאשר עמד בראשות פעילות החינוך וההוצאה לאור של חב"ד, ידעו עליו רק זאת שהוא מופלג בתורה ובעל השכלה כללית רחבה, אף שהוא היה איש מכונס ומופנם.

העבודה מסתמכת בעיקר על ספרות שנכתבה ע"י הוצאת "ופרצת" והוצאת "קרני הוד תורה" שכתבו את דברי הרבי ופירסמו אותם. כמו כן יעשה שימוש במאמרים מדעיים העוסקים בעיקר בחסידות חב"ד.

ראשי פרקים:
מבוא
מאפייני החסידות
קורות חייו של הרבי
פועלו והליכותיו של הרבי
4.1 טיפול בענייני יום יום
4.2 שליחיו של הרבי
4.3 משנתו הרוחנית
4.4 חב"ד מול כלל העם
4.5 עשרת המצוות החשובות
4.6 חשיבות החינוך
החסידות בחברה הישראלית והאמריקאית
5.1 התערבות הרבי בנעשה בישראל
5.2 פגישות ושידולים של אנשי ציבור מישראל
5.3 החברה האמריקאית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

את דרכה של החסידות החלו למעשה מספר אישים, אולם המפורסם שבהם הוא הבעש"ט (1700-1760). הוא התפרסם בזכות נפלאותיו הרפואיות שהצליח לעשות. הוא בא במגע עם המקובלים החסידים והסגפנים שבזמנו וכנראה גם עם השבתאים(1) .
באותה תקופה היו רבים מבין הצעירים שעסקו בקבלה ובסיגופין והמפנה הגדול שלו הוא שהסיט את היחיד המקובל מהסגפנות וההתבודדות וגיבש דמות חדשה -דמות הצדיק החסידי. לפי דברי הבעש"ט: "צדיק יסוד עולם" כלומר כל העולם נברא בשבילו (יש לציין כאן כי המושג חסיד הוסבר כבר ע"י רבי יהודה הלוי בספרו הכוזרי (במאמר השלישי) בו הוא משבח את החסיד יותר מאשר את הנביא).
---------------------------------------------------------------------
1. רפאל יצחק, ספר החסידות,עמודים 2 - 6.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרבי מליובאויטש והשפעתו על החסידות", סמינריון אודות "הרבי מליובאויטש והשפעתו על החסידות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.