היישום אינו מחובר לאינטרנט

שירתו של אורי צבי גרינברג

עבודה מס' 065494

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השיר "במעמקים" מתוך "כלב בית" .

4,267 מילים ,9 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

שירת אצ"ג מעצם טבעה אינה ניתנת לסכמטיזציה. מאורעות חייו חייבו תחנות של הפוגה.
אורי צבי גרינברג כתב מספר רב של שירים ובכללם שירים בשפת האידיש, הייתה זו מלאכה לא קלה וזאת לאור הכמות והמגוון של אותם שירים. יוחנן ארנון, סידר שירים אלו ומיין אותם לפי שנת ההוצאה ובמכלול מיוחד. בעזרת מכלול זה ניתן להשיב על שאלות רבות הנוגעות לשירתו של אורי צבי גרינברג, שאלות הקשורות גם לסגולה המיוחדת של שירת המשורר ובמיוחד לשאלת היחס שבין הקבוע בשירתו ובין אותם יסודות המגוונים אותה. כבר נאמר על שירה זו כי יש לה מרכז אחד, אבל היא בעלת מעגלים רבים ולמרות הרושם המונוליטי שהיא עושה על קוראיה מלווים אותה ססגוניות, חידוש וגיוון.

מטרת העבודה היא לבחור יצירת של אצ"ג ומתוכו לבחור שיר או יצירה שהיא המייצגת של כל הספר ולנמק מדוע השיר הוא מייצג של כל הספר.

הניתוח יעשה לאחר סקירת התאוריות השונות ותיאור המושגים שבבסיס העבודה: דימויים, מיתוסים, מטפורות, סינקדוכות, אוקסימרונים, וניתוחו יעשה על פי:
1.התשתיות: הטקסטואלית, ההיסטורית, התרבותית והריתמיקה.
2.צורת המשפטים- האם הם בנויים בצורה משמחת או עצובה.
3.תורת המילה- מילים, קווים וצלילים, המטען של המילים: חיובי, שלילי, סתמי וכו'.
4.מבנה הלשון: ריתמוס המילים, ומבנה התוכן.

אני בחרתי את השיר "במעמקים" מתוך "כלב בית" (מפעל השכפול, ירושלים, תשכ"ב עמוד ט') בשל רעיונותיו והגותו ההיסטורית החשובים לנו כיום, ובשל המסר החינוכי אותו הוא מעביר. להלן יובהר מדוע נבחר שיר זה ממבחר שירי אצ"ג.
העבודה תסתמך על הספרות המקובלת אולם מרוח הדברים תובן דעתה של הכותבת על רעיונות נבחרים.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
1.1 הצגת הנושא
1.2 תיאור מושגים
1.3 מטרת העבודה
2. שירתו של אצ"ג
3. תיאור השיר המנותח
4. השיר כמייצג את כלל הספר
5. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אצ"ג כתב מספר שירים רב ביותר וסידור כולם, לרבות השירים שכתב באידיש, היה מלאכה לא קלה. יוחנן ארנון סידר את שיריו לפי מיונם במכלול מיוחד שונים, כאשר מיונן הראשי הוא שנת ההוצאה. בעזרת המכלול ניתן להשיב ביתר דיוק לשאלות הקשורות בסגולה המיוחדת של שירת המשורר, ובמיוחד לשאלת היחס שבין הקבוע בשירתו ובין היסודות המגוונים אותה. כבר נאמר על שירה זו כי יש לה מרכז אחד אבל היא בעלת מעגלים רבים ולמרות הרושם המונוליטי שהיא עושה על קוראיה מלווים אותה ססגוניות, חידוש וגיוון(3).
ניתן לחלק את שיריו לשלשה סוגים: השיר האקספרסיוניסטי, הלירי והבלדי. את כל אחד מהללו ניתן לחלק לחזיוני, חזוני או הגותי- משמע יש תשעה סוגי שירים של אצ"ג.
--------------------------------------------------------------------
3. ברזל הלל, "אורי צבי גרינברג: הגוונים שבמכלול- מסת המבוא", בתוך: ארנון יוחנן, אורי צבי גרינברג- ביבליוגרפיה, עמודים י"א-י"ד.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שירתו של אורי צבי גרינברג", סמינריון אודות "שירתו של אורי צבי גרינברג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.