היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות תיאורך ברביעון - תיארוך בעזרת נוקלידים קוסמוגנים

עבודה מס' 065454

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופן השימוש בשיטה, שימושיה בתיאורוך מיבנים גיאולוגים שונים, ארוזיה, קרחונים וכדומה

2,015 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הבנת תהליכים גיאו כימיים וגיאומורפולוגיים, מצריכה מדידה ארוכת טווח, של בלייה פיזית וכימית. ערכי בלייה ושטיפה, נמדדו באופן מסורתי ע"י סדימנטים וסחף בנחלים. לאחרונה, גרעינים קוסמוגניים (Cosmogenic Nuclides) כדוגמת 10Be , 26Al ו 14C הפכו לכלים חדשים וחשובים, במדידת תיארוך ארוך טווח, של בלייה פיזית וכימית.

גרעינים קוסמוגניים, שמישים לתיארוך חשיפת סלע, כתוצאה מבלייה פיזית וכימית וכתוצאה משטיפה (Chemical Weathering ). ע"י שילוב מדידת ערכיהם של גרעינים קוסמוגניים, והשוואתם עם שאר המרכיבים של הסלע והקרקע, גיאו כימאים מסוגלים למדוד קצבי בלייה(Erosion) כימית ופיזית בתווך זמנים של 1000-10,000 שנים (Lal 1991).

רעיון השימוש בשעונים רדיואקטיביים, כדי לקבוע אירועים גיאולוגים וגיאומורפולוגיים, החל בשנת 1905. שיטה זו, פותחה ע"י כימאי מאוניברסיטת ייל בשם בולאווד, שמצא כי פירוק רדיואקטיבי של אורניום 238 המוביל ל 206, יכול לשמש לתיארוך מינרלים בסלעים.

מספר גרעינים מצומצם נמצא מתאים לשימושי תיארוך גיאולוגים, הגרעינים השמישים ביותר מובאים בטבלה מס 1. בכל הגרעינים (למעט פחמן 14), הגילאים נמדדים ע"י חישוב היחס של גרעיני האב לגרעיני התוצרת, בתוך החומר המתוארך. התוצאה הסופית היא הערכת הזמן שחלף מאז שהסלע או המינרל נוצרו, או לחלופין מות האורגניזם (Cerling and Craig 1994).

תוכן העניינים:
תקציר
הקדמה
עיקרון תיארוך פני שטח חשופים ע"י גרעינים קוסמוגניים
יצור גרעינים קוסמוגניים
שימושים גיאולוגים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למרות שפירוק גרעיני ידוע למדע ב 60 שנה האחרונות, לא פותחו מכשירים המסוגלים לכמת את כמויות הפירוק המזעריות. כמויות יצור הגרעינים הקוסמוגניים הן אטיות ביותר, רק מספר אטומים בודדים לגרם סלע בשנה. כלומר, גם לאחר מאות אלפי שנים, ריכוז הגרעינים הקוסמוגניים בסלע, אינו עולה על 0.00000000000001%.

תגים:

קרחונים · Erosion · in-situ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות תיאורך ברביעון - תיארוך בעזרת נוקלידים קוסמוגנים", סמינריון אודות "שיטות תיאורך ברביעון - תיארוך בעזרת נוקלידים קוסמוגנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.