היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיפלומטיה של בקרת נשק: לוב

עבודה מס' 065453

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיע המשא ומתן הטרילטראלי החשאי בין לוב, ארה"ב ובריטניה על החלטתה של לוב לזנוח מסלולי פיתוח נשק בלתי קונבנציונאלי ב-19 בדצמבר 2003?

4,375 מילים ,45 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שאלת המחקר:
כיצד השפיע המשא ומתן הטרילטראלי החשאי בין לוב, ארה"ב ובריטניה על החלטתה של לוב לזנוח מסלולי פיתוח נשק בלתי קונבנציונאלי ב-19 בדצמבר 2003?
המטרה המרכזית בעבודה זו היא ניתוח המגעים הדיפלומטים והמשא ומתן החשאי בין שתי המעצמות- ארה"ב ובריטניה למדינה הסוררת לוב. תהליך דיפלומטי אשר סופו הכרזה היסטורית של שליט לוב, בה הוא מודיע לעולם כי מדינתו זונחת תוכניותיה לפיתוח נשק בלתי קונבנציונאלי ולמעשה מתיישרת בהתאמה לנורמות הבינלאומיות והסדר הבינלאומי.
בעבודה זו אנסה לבחון כיצד הובילו המהלכים הדיפלומטים את שליט לוב להגיע להחלטתו. כמו כן, אנסה לנתח מה הייתה השפעתו של הסדר העולמי על תוצאות המשא ומתן, באיזה סוג דיפלומטיה השתמשו הצדדים, מה הייתה השפעת הגורם האנושי בתהליך ומה היו יכולות להיות התוצאות של מהלכים אחרים בדיפלומטיה על מקרה הבוחן.
טענות מחקר:
א. השימוש בדיפלומטיה חשאית ברובה וגלויה בנקודות ציון משמעותיות, תרמה להצלחת המו"מ והכרעתו באופן משביע רצון- קרי, זניחת שאיפותיה של לוב לנשק להשמדה המונית.
ב. לוב קראה תגר על הסדר העולמי אך המשא ומתן עם המעצמות: ארה"ב ובריטניה, המייצגות הסדר העולמי גרם לה להתיישר בהתאמה לנורמה הבינלאומית ולהשבת הסדר העולמי.
ג. הגורם העיקרי להכרזת לוב הוא תוצאה של חישוב אינטרסים מחודש ושינוי מדיניות ארוך טווח לאור מהלכיה של ארה"ב בעיראק.

שיטת המחקר בעבודה זו היא ניתוח תוכן איכותי, שימוש בספרות הכתובה, מאמרים, פרשנויות של מומחים, החלטות של האו"ם, קטעי עיתונות רלוונטיים וכן מקורות מרשת האינטרנט.

תוכן עניינים:
מבוא
ניתוח דיפלומטי של מקרה הבוחן
דיפלומטיה ישנה או חדשה?
הגורם האנושי בדיפלומטיה
הסדר העולמי והשפעתו
התסריט האלטרנטיבי
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

מתחילתן של שנות השמונים ועד שלהי שנת 2003 עסקה לוב בפיתוח נשק בלתי קונבנציונאלי וטילים ארוכי טווח. למרות היותה חתומה על האמנה למניעת תפוצת נשק גרעיני משנת 1975, היא פיתחה תוכנית גרעין צבאית במסווה וללא ידיעתם של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית המשמשת כקבלן ביצוע של האמנה למניעת תפוצת נשק גרעיני. (ElBaradei, 2004)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיפלומטיה של בקרת נשק: לוב", סמינריון אודות "דיפלומטיה של בקרת נשק: לוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.