היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת האסוציאטיביות של השגיאה ומשך ההתנסות על מידת דיוק הביצוע

עבודה מס' 065400

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משמעות פעולות הכפל והחיבור על ילדים בגילאים מסויימים.

4,331 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

במחקרנו ביצענו ואריאציה שיטתית למחקרם של Zbrodoff and Logan (1986), העוסק באוטונומיות של פעולות אריתמטיות. במחקרנו בדקנו האם פעולת חיבור אוטונומיות יותר מפעולות כפל. שיערנו כי מידת האסוציאטיביות של השגיאה תשפיע על מידת דיוק הביצוע, כך כאשר יוצגו שגיאות אסוציאטיביות, מידת דיוק הביצוע תפחת. לעומת זאת, כאשר יוצגו שגיאות לא אסוציאטיביות, מידת דיוק הביצוע תעלה. בנוסף, משך ההתנסות בפעולה החשבונית תשפיע על מידת דיוק הביצוע, כך שמשך ההתנסות קצר, מידת דיוק הביצוע תפחת, לעומת משך התנסות ארוך, בו מידת דיוק הביצוע תעלה. שיערנו כי קיים אפקט משולב בין מידת האסוציאטיביות של השגיאה ומשך ההתנסות בפעולה חשבונית, כך שמידת דיוק הביצוע בשגיאות אסוציאטיביות לעומת שגיאות שאינן אסוציאטיביות תפחת במשך התנסות קצר, לעומת במשך התנסות ארוך. כלומר, סוג השגיאה השפיע על מספר הטעויות, כך שתוצג משוואה שגויה בה שינוי הסימן מניב תוצאה נכונה, מספר הטעויות יעלה. לעומת זאת, כאשר תוצג משוואה שגויה שבה שינוי הסימן לא מניב, מספר הטעויות יפחת. בנוסף, סוג המשוואה ישפיע על מספר הטעויות, כך שתוצג משוואת כפל מספר הטעויות יעלה, לעומת משוואת חיבור בה מספר הטעויות יפחת. בנוסף, שיערנו שקיים אפקט משולב בין סוג השגיאה וסוג המשוואה, כך שמספר הטעויות במשוואה שגויה שבה שינוי הסימן מניב תוצאה נכונה, לעומת משוואה שגויה בה שינוי הסימן לא מניב תוצאה נכונה, יעלה במשוואת כפל לעומת משוואת חיבור. במחקר השתתפו 70 ילדים בכיתות ג' וד' ממקומות שונים בארץ. כל ילד עבר אחד מארבעה תנאים; שגיאה אסוציאטיבית בחיבור, שגיאה לא אסוציאטיבית בחיבור, שגיאה אסוציאטיבית בכפל, או שגיאה לא אסוציאטיבית בכפל, בהתאם לקבוצה אליה השתייך. תגובת הנבדקים נכנסה לאחת משלוש קטגוריות: תשובה נכונה, תשובה שגויה, או אין תשובה. נבדקים שקיבלו שגיאות אסוציאטיביות מסוג כפל, ביצעו יותר טעויות, ומכאן ניתן להסיק שפעולת החיבור אוטונומית יותר מפעולת הכפל.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
משתתפים
מכשור וגירויים
מערך
הליך
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בפעם הראשונה שאנו רוכבים על אופניים, הרכיבה איטית יותר ואנו שמים לב לכל אחת מהפעולות הנדרשות לשם ביצוע הרכיבה. לעומת זאת, כאשר יש לנו ניסיון ברכיבה על אופניים, אנו רוכבים מהר יותר ואיננו חושבים על כל שלב ברכיבה, ואף יכולים לעסוק בפעילויות אחרות. לפי XX זוהי דוגמא לתהליך אוטונומי. תהליך זה מוגדר כפעולה המתחילה ללא כוונה מרגע הצגת הגירוי וממשיכה עד לסיומה בין אם אנו מנסים לעוצרה ובין אם לא, משמע, ללא תלות בכוונת הנבדק.

תגים:

כפל · חיבור · פעולות מתמטיות · אוטונומיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת האסוציאטיביות של השגיאה ומשך ההתנסות על מידת דיוק הביצוע ", סמינריון אודות "השפעת האסוציאטיביות של השגיאה ומשך ההתנסות על מידת דיוק הביצוע " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.