היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון, הנעה ומחויבות

עבודה מס' 065388

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין המחויבות הארגונית לבין שביעות הרצון וההנעה בחברות סלקום ובזק.

11,265 מילים ,45 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בבחינת המשתנים שביעות רצון, הנעה ומחויבות בשתי חברות גדולות במשק.
ההנחה הבסיסית היא שלמורל ארגוני נמוך, או לגילויים של חוסר שביעות -רצון ישנן השלכות שליליות על תפוקת הארגון ובמצב קיצוני - אף על עצם תפקידו ועתידו. המורל בעבודה הוא פרי מכלול התנאים הקיימים בעבודה, כשם שהוא גם גורם ברמת הפריון וברמת ההישגים.
מטרת המחקר היא לבדוק מהם האלמנטים הגורמים ליותר שביעות רצון ומה הגורמים לפחות שביעות רצון (שאלת המחקר המרכזית). שאלות המשנה הן לאבחן את המאפיינים של עובדים לא שבעי רצון, את מחויבותם לארגון ואת מידת המוטיבציה (הנעה) שלהם.
שאלת המחקר העיקרית היא האם קיים קשר בין שביעות רצון ומוטיבציה למחויבות ארגונית של העובד.
המחקרים העוסקים בנושא שביעות הרצון בארגון חלוקים בדעותיהם, לגבי השאלה מה מוביל לשביעות רצון. ישנן גישות שונות, רובן מסתמכות על מודלים ישנים יחסית משנות החמישים, עת החלו להתפתח בעולם גישות ניהוליות חדשניות. גם השאלה האם הסיפוק בעיסוק מוביל לביצועים משופרים נחקר, ובו נבדק מה מניע את העובדים לעבוד בעיסוק מסוים? מחקרים שבוצעו במשך השנים הראו קשר מועט בלבד בין מדדים של סיפוק מן העיסוק לבין תפוקת הביצוע. עובדים בעלי סיפוק רב עשויים להיות מבצעים כושלים , ואילו עובדים משוללי סיפוק עשויים להתגלות כמבצעים טובים. עם זאת לגבי מחויבות ארגונית, המבטאת את הקשר של העובד לארגון המסקנות יותר חד משמעיות.

לאור סקירת הספרות, השערות המחקר היו:
1. קיים קשר ישיר בין שביעות רצון העובד למחויבותו לארגון.
2. קיים קשר בין שביעות רצון העובד לבין המוטיבציה.
3. קיים קשר בין מחויבות ארגונית למוטיבציה.

אוכלוסיית המחקר הינה עובדי החברות "בזק" ו"סלקום" והמדגם הוא מדגם נוחות.
המחקר נערך ע"י חלוקת שאלונים, בשיטת המחקר הכמותית. התוצאות הראו כי העובדים מרוצים פחות או יותר והשכר אינו מרכיב משמעותי אולם הם אינם שבעי רצון מיחס המנהלים, וממדיניות ההנהלה.
המסקנות העיקריות הן: להגביר את הקשר בין העובדים לבין עצמם- כולל ההנהלה, על מנת שירגישו שייכות חזקה למקום העבודה, וכן להשקיע יותר ביצירת מחויבות לתוצאות העסקיות של החברה.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
2.1 תאור הבעיה הנחקרת
2.2 שאלות המחקר
סקירת הספרות
3.1 מודל המחקר
3.2 שביעות רצון
3.3 הנעה
3.4 מחויבות
3.5 הקשר בין הנעה לבין שביעות רצון
3.6 הקשר בין שביעות רצון למחויבות ארגונית
3.7 הקשר בין הנעה לבין מחויבות ארגונית
3.8 סיכום סקירת הספרות
3.9 משתני המחקר
3.10 השערות המחקר
שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 המדגם
4.3 כלי המחקר
4.4 הליך המחקר
4.5 שיטת הניתוח
4.6 מגבלות המחקר
תוצאות
5.1 התפלגות הנשאלים
5.2 תוצאות המשתנים
5.3 תוצאות ההשערות
דיון בתוצאות המחקר
סיכום , מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספח - דוגמת שאלון

קטע מהעבודה:

החברות בהן נערך המחקר הם סלקום ובזק.
בזק הוקמה ב- 1980 כחברה ממשלתית ובשנת 1984 החלו הדיונים בנושא ההפרטה. תהליך ההפרטה בבזק נמשך יותר מעשור שנים, והיה רצוף בסכסוכים וקשיים. שיאו של הסכסוך היה ביולי 1997 לאחר שדרישות העובדים לתוספות נדחו. העובדים ניסו כל הזמן לחתור נגד ההפרטה בפועל, אולם בג"צ אמר את דעתו בנידון בבג"צ 94/1255 "בזק" החברה הישראלית נ' שרת התקשורת (פד"י מח\2).
במהלך שנות פעילותה הפעילה בזק מהלכים שונים ליצירות אסטרטגיה שיתאימו לארגון בזמן נתון ובהתאם לתנאים אותם הכתיבה הסביבה, לעיתים נאלצה החברה להתמודד עם החלטות שגויות בבחירת האסטרטגיה ומהלכיה ולעיתים נהנתה מהצלחות חסרות תקדים. אסטרטגיית הפעולה של בזק היא חדירה לשווקים שלא מוצו דיים, וזאת לאחר שהחברה נושלה מהמונופול בתחום השיחות הבינלאומיות. הראשוניות בשוק מאפשרת לחברה ליצור תשתית שלא בקלות ניתן להעתיקה ע"י אלו שיכנסו אחריה לשוק. חברות שלא הצליחו להיכנס ראשונות יימצאו עצמם בסוף תלויות באותן חברות שהצליחו להיות הראשונות. כלומר אסטרטגיית הפעולה היא הובלת השוק מבחינת עלויות השיחות.

תגים:

אירגון · עובדים · חברה · הנהלה · שביעות · רצון · סיפוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון, הנעה ומחויבות", סמינריון אודות "שביעות רצון, הנעה ומחויבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.