היישום אינו מחובר לאינטרנט

ישום מערכות ERP

עבודה מס' 065379

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה סוקרת מהי מערכת ERP וכיצד מאפיינים אותה, מהו מחזור חייה, דרישות ממערכת שכזו והטמעה נכונה שלה בארגון

12,370 מילים ,25 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מערכות ERP הנן מערכות תוכנה הנותנות מענה למרבית צורכי המידע הארגוניים ביחידות הארגון השונות, הן מחליפות את המערכות שפותחו בתוך הארגון ופותחו לפי צרכיו במערכת אחידה יחידה . המערכת הנה יותר ממאגר נתונים יחיד אלא קושרת בין התהליכים עצמם.
מכיוון שמערכות ה ERP לא פותחו בכדי לענות על צרכים של ארגון מסוים אלא לפנות לקהל רחב ביותר של לקוחות, קיימת בעיית התאמה בין מבנה המערכת לצורכי הארגון.
התאמת מערכת ה ERP לארגון היא קריטית להצלחת הפעלתה ואף להצלחת הארגון כולו. יישום מוצלח של מערכת ERP בארגון יכול להביא לשיפור ניכר בפעילות ורווחיות הארגון, אך בצד שני יישום כושל של המערכת עלול הכשיל את הארגון כולו ולהביאו לפשיטת רגל.
כאשר באים להטמיע מערכת ERP בארגון יש לבחון היטב ולבחור את המערכת המתאימה ביותר לתרבות הארגון ותהליכיו, ואת המערכת שנבחרה יש לתפור כך שתתאים לצרכיו הספציפיים של הארגון. פעמים רבות ההתאמה בין המערכת לארגון נעשית דווקא בכיוון ההפוך כאשר הארגון מתאים את תהליכיו לתהליכים אותם מכתיבה המערכת.

מערכות ERP שזורות בניהול הארגון, ולכן לא ניתן להתייחס למערכת ה ERP כאל תוכנה בלבד שיש לנתחה ולתכננה אלא יש לבחון גם גורמים ארגוניים וניהוליים בעת בחירתה ויישומה.
בעבודה זו נסקור את השלבים השונים ביישום מערכת ה ERP תוך שימת דגש על בחירת המערכת המתאימה ביותר, התאמת המערכת לצורכי הארגון ותחזוקת המערכת לאחר ההתקנה הראשונית.
העבודה לא תתרכז במערכת מסוימת אלא נתייחס למערכות ה ERP בהגדרתם הכללית ביותר. ניתן קווים מנחים כלליים לבחירה ויישום נכונים של המערכת, ונציג את הגורמים המכריעים להצלחה או לכישלון היישום.
ראוי לציין ש כ 60% ממערכות ה ERP המותקנות כיום אינן עומדות בציפיות הארגון המיישם אותן וחורגות מהתקציב ולוחות הזמנים שנקבעו ליישומן, כך שיישום מערכת ERP בהחלט אינו סיפור של מה בכך אלא דורש תכנון מעמיק והבנה הן בתחום מערכות המידע והן בפעילות הארגונית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1- מערכות ERP הגדרה ורקע כללי
1.1- הגדרת ERP מתוך הספרות המקצועית
פרק 2- התועלות שמציעה מערכת ה ERP
פרק 3- מאפיינים טכניים ודרישות של מערכת ERP
3.1- מודל 3 השכבות
פרק 4- מעגל החיים של מערכת ה ERP
פרק 5- הטמעת מערכות ERP
פרק 6- גישות מרכזיות ביישום מערכות ERP
6.1- תכונות יישום מערכת ERP
פרק 7- גורמים קריטיים להצלחת יישום מערכת ERP
פרק 8- הגורמים העיקריים לכישלון יישום מערכת ERP
פרק 9- בעיות מרכזיות ביישום מערכת ERP
פרק 10- בחירת מערכת ה ERP
10.1- בחינת התאמת המערכת לצורכי הארגון
פרק 11- תפירת מערכת ERP - התאמת המערכת לצורכי הארגון
11.1- אפשרויות לתפירת מערכת ה ERP
11.2- הצלחת המערכת כתלות בתפירה
11.3 השפעת התפירה על שלב התחזוקה
פרק 12- גישות להפעלת מערכת ERP
פרק 13- תחזוקה ושדרוג מערכת ה ERP
13.1- הכנות לתחזוקת המערכת
13.2- תהליך התחזוקה
13.3- שדרוג המערכת
פרק 14- מתודולוגיות מסחריות ליישום מערכת ERP
פרק 15- מערכות ERP מורחבות או II ERP
פרק 16- מערכות ERP מסחריות
סיכום
רשימת איורים
רשימת טבלאות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מערכות Enterprise Resource Planning או בקיצור מערכות ERP הנן מערכות תוכנה לניהול עסקי הכוללות מודולים לתמיכה בפונקציות שונות בארגון כגון: תכנון ייצור, מכירות, שיווק, הפצה, כספים והנה"ח, משאבי אנוש, פרוייקטים ופיתוח, מלאי, שירות ותחזוקה, תחבורה ולוגיסטיקה ועוד.
המערכת מורכבת מאינטגרציה של מודולים שונים המספקים זרימת אינפורמציה בין הפונקציות השונות בארגון, צירוף מקורות המידע לתוכנה אחת ומאגר נתונים אחד ואחיד. מטרתה להפחית את עומס העבודה ממנהלים ולייצר מידע מדויק, מהיר, אמין ומקיף שישמש לקבלת החלטות עסקיות.

תגים:

המחשב · ישום · מדעי · מידע · מערכות · ניתוח · עיצוב · מיחשוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ישום מערכות ERP", סמינריון אודות "ישום מערכות ERP" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.