היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת השימוש במערכת EMR על הרופא המטפל

עבודה מס' 065365

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת חלק ראשוני של מחקר לייעול מערכות ממוחשבות.

10,009 מילים ,19 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

כשנתבקשנו לבחור נושא לעבודה, נזכרתי שקראתי כתבה מעניינת בעיתון "מעריב". הכתבה עסקה במחקר שערך חוקר בשם יונג האן מבית החולים האוניברסיטאי לילדים במישיגן. במסגרת המחקר, בדק האן את יעילות המערכות הממוחשבות בבית החולים. תוצאות המחקר היו חד משמעויות, מערכות ממוחשבות מאטות את היכולת לטפל במהירות בחולים ומרחיקות את הצוות מהמאושפזים. יתרה מכך, הנתונים הצביעו על כך ששיעור התמותה לאחר שילוב מערכת המחשב בבית החולים עלו בצורה דרסטית מ-2.8 אחוזים ל-6.6 אחוזים.
בעקבות אותו מחקר, מצא צוות מהמרכז הרפואי "אסף הרופא" סדרה של תקלות רפואיות מסוכנות שהופיעו בעקבות הכנסת מערכת ממוחשבת חדשה לבתי החולים הממשלתיים. התקלות כללו היפוך נתונים של בדיקות מעבדה, בעיות ברישום החולים ואף קושי בזיהוי תינוקות.
מאחר ומערכות מחשב תופסות מקום כל כך מרכזי בעולמנו, ההשפעות שלהן על חיינו הופכות להיות יותר ויותר קריטיות. בעקבות קריאת הכתבה הבנתי שיש צורך אקוטי בהבנה מעמיקה של המערכות הממוחשבות תוך שימת דגש על האופן שבו הן משפיעות על המשתמש ועל האופן שבו הוא משנה את אופן פעולתו בעקבות השתלבותן במערך הכולל.
כל אשר תואר בכתבה גרם לי לרצות להבין כיצד טעויות שכאלו קורות, וכיצד אפשר למנוע אותן. להפתעתי, גילתי כי אבי, שהינו רופא במקצועו, הגיש הצעה לעריכת מחקר חלוץ רחב היקף שמטרתו הסופית היא ייעול מערכות ממוחשות ויצירת שיטת אימון ולימוד אשר תקטין את הסיכוי לטעויות עקב שימוש במערכת ה-EMR.
בעבודתי זו, אציג את החלק הראשוני של אותו מחקר, בו זכיתי לקחת חלק.

תוכן העניינים
מבוא
סקירת ספרות - ידע קודם
מטרות המחקר
שאלות המחקר
השערות המחקר
משתני המחקר
שיטת המחקר
כלי המחקר
שיטת דגימה
איסוף נתונים
ארגון הנתונים
ניתוח הנתונים
ניסוח הממצאים
דיון ומסקנות
תרומת המחקר והמלצות למחקר עתידי
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים - ראיונות

קטע מהעבודה:

על מנת להתחיל ולחקור את השפעת מערכות המידע הממוחשבות, עלינו להבין מאין ההנעה להשתמש במערכות מידע שכאלו בתחום הבריאות. הנעה זו נובעת מתוך הציפייה שמערכות אלו ישפרו את איכות הטיפול, יעלו את בטחון המטופל ויצמצמו עלויות רפואיות (Bates.& Gawande, 2003). על מנת להשיג מטרות אלו, לא די בכך שמערכות המידע יהיו בשימוש, מן ההכרח שהשימוש בהן יהיה יעיל. עם זאת, בעבר הוצע כי מערכות המידע הנוכחיות במערכת הבריאות אינן נמצאות בשימוש המאפשר ניצול מלא של הפוטנציאל שלהן. מספר מחקרים הציעו כי השימוש במערכות המידע הרפואיות מוגבל למשימות או פונקציות מסוימות, כמו קריאת ההיסטוריה הרפואית של החולה. מחקרים עלו אף הצביעו על כך שלא נעשה שימוש ביותר ממחצית הפונקמיות שמציעה הגיליון האלקטורני. (Laerum, Ellingsen & Faxvaag, 2001 ; Lejbkowicz, Denekamp, Reis & Goldenberg 2004) . מחקרים אחרים דיווחו על הבדלים בידע על המערכת, יכולות תפעול, שביעות רצון ורמות שימוש בין קבוצות משתמשים שונות כגון מזכירות רפואיות, רופאים ואחיות ורופאים מתחומים שוניםBrainin, Gilon & Mushkat 2005 ; Milkulich, Liu, Steinfeldt & Schriger, 2001) ). הבדלים כאלו עיכבו את מיצוי הפוטנציאל של מערכות המידע בתחום הבריאות לשיפור התקשורת בין המטפלים ולשיפור איכות השירות.

תגים:

EMR · אלקטורני · גליון · מחשבים · רפואה · רפואי · מערכות · מידע · ממוחשבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת השימוש במערכת EMR על הרופא המטפל", סמינריון אודות "השפעת השימוש במערכת EMR על הרופא המטפל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.