היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינויים בסטטוס בסמכויות ובתפקיד של משתתפים במערכת החינוך בשנות השמונים

עבודה מס' 010231

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות מערכת החינוך בישראל, שינוים במערכת הניהול ובתפקידים לא מפותחים.

3,290 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת העבודה.
2. נחיצות האוטונומיה בחינוך.
3. מעורבות המורים בתהליכי קבלת החלטות.
4. שינויים בתפקיד המנהל וסמכותו.
5. סמכויות השילטון המרכזי מול השילטון המקומי במערכת החינוך.
6. קבוצות דיון מחנכים הורים-שינויים בתיפקוד ובסטטוס.
7. שינוי גישה בתיפקוד מפקחים.
8. שינויים תקציביים.
9. מראי מקום והערות שוליים.
10. ביבליוגרפיה.

מבוא והצגת הנושא
כל מערכת שאינה מתקדמת הינה נסוגה אחור. המדובר הוא במערכות כלכליות, תעשיתיות, ארגוניות וכן אי במערכות חינוכיות,שם משולבים אובייקטים ניהוליים עם אובייקטים פדגוגיים חינוכיים.
החינוך בעם היהודי היה מאז ומתמיד בראש כל דאגותיו.אי לכך, אך טבעי הוא הדבר כי מערכת החינוך בישראל היא מערכת אשר מתפתחת במהירות כלפי מערכת מיועלת להפליא,המסוגלת לתת מענה לכל בעיה.
מערכת החינוך בשנות השמונים התפתחה לא פחות משאר העשורים מאז קום המדינה: הורחבו כיתות, פותחו שיטות ניהול וחינוך שונות וכן הוכנסו עזרי לימוד חדשניים אשר הקלו את מלאכתו של המורה.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את ההתפתחויות במערכת החינוך בישראל בשנות השמונים. אין זו עבודה השוואתית כי אם עבודה מחקרית גרידא הבאה לסקור את המערכת.
מפאת קוצר היריעה אסתפק בשני נושאים עיקריים: הראשון הוא שינוי בסמכויות של המשתתפים במערכת החינוך, ואני מתכוון בעיקר לסמכויות ניהוליות. השני הוא השינויים שחלו בתיפקוד חלקים שונים שלא היו מפותחים קודם לכן די צרכם,אם מפאת חוסר ידע או תשומת לב.
למרות כל זאת העדפתי להביא את השינוי במערכת אצל כל המשתתפים ולא רק פונקציה אחת או שתיים.ניתן למצוא בעבודה את השינויים בתפקידי המנהל, המורים, ההורים והשלטון המרכזי. בחלקה השני של העבודה,המדבר על שינוי תיפקוד ניתן למצוא את השינוי בתיפקוד אצל: גננות, מפקחים, מורים וכו'.
העבודה מסתמכת על ספרות ענפה אשר נכתבה בנושא ובעיקר על נסיונו האישי של הכותב.

מקורות:

הריסון גואן ורבקה גלובמן, בתי ספר פעלתניים ופיתוחה של אוטונומיה בית - ספרית ירושליים תשמ"ז.
פרידמן יצחק, אוטונומיה בחינוך מכון סולד,ירושליים תש"ן.
פלד אלעד, החינוך בישראל בשנות השמונים י-ם,סיון תשל"ו.
עינבר דן, ניהול בית הספר ומנהיגות חינוכית. מתוך בית ספר וחינוך בהוצאת מגנס ירושלים 1985.
דרור רחל, מינהל החינוך בישראל בי"ס לחינוך של אונ' י-ם, ירושלים תשכ"ט.
אלבוים דרור, הרהורים על הכשרת מנהלים למוסדות החינוך מינהל החינוך, חוברת י' עמודים 122-131.
שימרון יוסף, למי נחוצה אוטונומיה בחינוך? מינהל החינוך תשמ"ז חוברת ה'.
אנגלנדר, השותפות בין השלטון המרכזי והשלטון המקומי בחנוך בישראל, עבודת גמר לתואר מ.א אוניברסיטת בר אילן.
פרידמן יצחק, מעורבות מבוקרת של מורים ואנשי הצוות בתהליכי קבלת החלטות בבתי הספר-מודל מרשמי למנהלים, מינהל החינוך תשמ"ו,חוברת ב'.
גלי יהונתן, תפקיד המנהל בעידן שינויים בחינוך, מינהל החנוך 1981 עמודים 57 ואילך.
אליעזר שמואלי, המאבק בין השלטון המקומי למרכזי על סמכויות במערכת החינוך, מינהל החינוך 1987 עמ' 83 ואילך.
ניר יניב נחמה, עשור לקדמ"ה, מינהל החינוך 1983 עמודים 39-45.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינויים בסטטוס בסמכויות ובתפקיד של משתתפים במערכת החינוך בשנות השמונים", סמינריון אודות "שינויים בסטטוס בסמכויות ובתפקיד של משתתפים במערכת החינוך בשנות השמונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.