היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילדים מוכים- התופעה והסברה

עבודה מס' 065362

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההסברים התיאורטיים לאלימות הורים כלפי ילדיהם

2,781 מילים ,21 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עד שנות החמישים של המאה הקודמת, ילדים נחשבו כרכוש הוריהם וכל הורה התנהג עם ילדו כראות עיניו. שינוי ברגישות החברה והכרה בבעיות האלימות וההתעללות בילדים בשנות השמונים ואילך, תרמו בין השאר לריבוי הדיווחים על התעללות בילדים (Begin, 1996). מתוך השנתון הסטטיסטי "ילדים בישראל-2004" (2004), עולה כי בשנת 2002 בלבד נפתחו 3124 תיקים נגד הורים מתעללים, גידול של למעלה מ 100% יחסית לשנת 1998.
לעתים קרובות נתפסת תופעת הילד המוכה במשמעותה המילולית- ילד המקבל מכות. למעשה, התופעה רחבה הרבה יותר, והיא כוללת כל מעשה או מחדל של המבוגר כלפי הילד, הגורם, או יכול לגרום לילד נזק פיזי או רגשי ולפגוע בהתפתחות.
אני אתמקד בעבודה זו בגורמים לפגיעה הפיזית תוך שימת דגש על מאפייני ההורה הפוגע, ובתיאוריות שונות המנסות להסביר את תופעת התעללות הורים בילדים. בנוסף, ארחיב מעט על ההשלכות התפתחותיות של התעללות על הילד.

תוכן העניינים:
מבוא
התעללות בילדים - הסברים תיאורטיים
מיהו ההורה הפוגע?
השלכות ההתעללות על התפתחות הילד
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התיאוריות השונות נותנות מגוון הסברים לתופעת ההורים המתעללים, וניתן לחלקן ל-3 קטגוריות: הקטגוריה הראשונה מדברת על המודל הפסיכודינאמי, אשר מייחס את מקור הבעיה לתפקוד הפסיכולוגי הלוקה של ההורים והבנתם את תפקיד ההורה. הקטגוריה השניה מדברת על מודל הלמידה, המניח כי הורים מתעללים בילדיהם כיוון שהיה להם מודל חיקוי אלים בילדותם. הקטגוריה השלישית מכילה תיאוריות סביבתיות, ההסבר של קטגוריה זו להתעללות הוא שמחסור במשאבים חומריים או בתמיכה חברתית הם הגורמים המרכזיים להתעללות בילדים. כל אחד מהמודלים הנ"ל תקף כשלעצמו, רק אם נעשה אינטגרציה של כולן יחד, נגיע להבנה מלאה של נושא ההתעללות בילדים (Justice & Justice, 1990 ).

תגים:

אלימות · במשפחה · הורים · ילדים · מוכים · מכים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילדים מוכים- התופעה והסברה", סמינריון אודות "ילדים מוכים- התופעה והסברה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.