היישום אינו מחובר לאינטרנט

התשובה במשנתו של הרב קוק

עבודה מס' 040034

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת גישות בהסברת הרעיון.

6,086 מילים ,9 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא התשובה אצל הרב קוק, כדאי להביא את דברי הרב היכולים לסכם את משנתו: "התשובה מורה שיסוד המעשים כולם הוא התמצית הרוחנית שבהם.
אותה ההטבעה שמטביע המעשה ביסוד הנפשי, וכאשר באמת תכני המעשים אינם רק מושגים סמליים בלבד כי אם הם ארוגים ביסוד העולם הממשי, הננו קרואים שהעולם הממשי כמו שהוא, הוא אמנם עולם מחולק, שכל סדריו מתאימים זה לזה, אבל שורשו הוא היסוד המחשבתי, הכולל ומקיף אותו ונעלה ונשגב ממנו והתשובה מרוממת את האדם ועולמו לעומה היא, ששם המציאות כולה עומדת בבהירות התוכן הרוחני שלה והעולם ההוא בעוצם רוחניותו שולט הוא על עולמנו המעשי המוגבל וכפי אותה ההטבעה המחוקה (המחוקקת המצויירת) בעולם התשובה העליון ע"י המחשבה- נקבעת היא ההסדרה של העולם המעשי".
כל מה שלר יעשה האדם כאשר הוא מגיע לידי החלטה לעבור את דרך התשובה, המטמורפוזה שהוא עובר היא רוחנית ביסודה והיא במלוא תוקפה, כאשר פעולותיו אינן רק סמלית בבחינת מהפה כלפי חוץ, אלא נכללו בתוך המרקם הפרגמטי, הן מקבלות תוקף מלא ואז ורק אז הוא יגיע לידי הבנה מלאה של העולם בתוכו הוא חי.
התמונה שנראתה לו עד כה מבולבלת, בה לשום דבר אין שום כיוון, הכל נראה לו כאיטי, עתה הוא יתחיל לראות שבעולם יש למרות הכל סדר ושיטה. מכיוון שתהליך זה עובר על העולם כולו, על כל ברואיו, הרי שהכרה זו היא כלל אנושית הרי שבמהלך זה משיבים את הקדושה על מכונה וממליכים את השכינה בעולם.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. גישות בהסברת רעיון התשובה של הרב קוק
3. מבנה שיטת התשובה
4. מבנה היררכי של התשובה
5. טיפולוגיה של תשובות
6. הרהורי מחשבה
7. מרכזיות התורה בתשובה
8. החוויה הטרנצדנטית
9. המרכיב הפסיכולוגי בתשובה
10. חשיבות הקידמה במהלך התשובה
11. תשובה לאומית
12. תשובה קוסמית
13. סיכום
מקורות

מקורות:

הרב קוק - אורות הקודש ב' הוצאת מוסד הרב קוק תשל"א עמ' תקל"ז.
הרב קוק - אורות התשובה עמ' ע"א
הרב קוק - אורות התשובה, הוצאת בני עקיבא תשט"ו.
הרב קוק - חזון ישראל הוצאת המכון לדרישת התלמוד ומכון הראי"ה , תשלג עמ' קמו.
איתמר גרינגולד - התשובה במשנותיהם של הרמב"ם ושל הרב קוק ביובל האורות - הגותו של הרב קוק בעריכת בנימין איש שלום ושלום רוזנברג, הוצאת ההסתדרות הציונית העולמית.
אליעזר שב"ד - תולדות ההגות היהודית במאה ה-20, הוצאת דביר.
בן שלמה יוסף - "שירת החיים" - פרקים במשנתו של הרב קוק, אוניברסיטה משודרת, 1989.
ירון צבי - משנתו של הרב קוק - הוצאת הספרים של הסוכנות היהודית, 1974

תגים:

חסידות · קבלה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התשובה במשנתו של הרב קוק", סמינריון אודות "התשובה במשנתו של הרב קוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.