היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרור ותקשורת

עבודה מס' 065361

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר ההדדי שבין הטרור לאמצעי התקשורת.

11,076 מילים ,57 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה ללמוד על התקשורת ככלי שרת בידי הטרור ועל יחסי הגומלין בין השניים. על הקשר בין טרור ותקשורת נכתב כבר רבות. האמרה הסינית " הרגת אחד הפחדת רבבה" כוחה יפה במידה כפולה ומכופלת לגבי טרור, שהרי הטרוריסטים של היום מפחידים מיליונים. את התוצאה הזו לא יכלו להשיג ללא התקשורת החופשית. מעשי טרור שאין מדווחים עליהם משולים לעץ הנופל ביער בלי שאף אחד רואה או שומע אותו.
הטרוריסט מנצל את הדמוקרטיה לטובתו ואת העובדה שהחברות המערביות לא מוכנות לספוג פגיעה בערכי חופש הביטוי. התקשורת אם כן היא ידידתו הטובה של הטרוריסט, גם אם אין היא מעוניינת בידידות זו, אין התקשורת יכולה להמנע מסיקור ארועי טרור ואין היא יכולה לצנזרם, שכן, אם תעשה כן הרי שתפגע בחופש הביטוי ובדמוקרטיה כולה.
בעבודה זו ננתח את מאפיינו של הטרור, לאחר מכן את מאפייניה של תקשורת ההמונים ולסיכום החלק ננתח את יחסי הגומלין בין השניים.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. הטרור ומאפייניו
2.א. הגדרות הטרור
2.ב. המניעים לטרור
2.ג. מטרות הטרור
2.ד. סיווגי הטרור
2.ה. טרור ודמוקרטיה
3. תקשורת ההמונים - אפיונים והשפעות
3.א. תקשורת מהי?
3.ב. תפקידי התקשורת
3.ג. השפעתם של אמצעי התקשורת
3.ד. התקשורת במדינה דמוקרטית
4. השפעת סיקורי התקשורת על הציבור הרחב
4.א. אמצעי התקשורת כמעצבי דעת קהל
4.ב. ההשפעות הנפשיות של סיקורי הטרור על הציבור
5. יחסי הגומלין בין טרור ותקשורת
5.א. התקשורת כידידתו הטובה ביותר של הטרוריסט
5.ב. הטרוריסט כידידה הטוב ביותר של התקשורת
5.ג. האם התקשורת יכולה לשמור על איזון בין זכות הציבור לדעת לבין הימנעות מהפיכת התקשורת לסייעת הטרור?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיים קושי להגדיר טרור, יש למעלה ממאה הגדרות שונות. המשותף לרוב ההגדרות הוא שטרור הינו סוג של אלימות. לטרוריזם, כמילה בשימושה היום-יומי, יש קונוטציה של רשע, אלימות לא-מפלה או ברוטליות. על-ידי תיוג קבוצה או פעולה כטרוריסטית, יש בכך רמיזה כי המבצע את המעשה או האלימות עצמה אינם מוסריים או מנוגדים לעקרונות מוסריים בסיסיים שבני אדם מחזיקים בהם. בחירת המושגים לתיאור אנשים הנוקטים בטרור לרוב כוללת הנחות על מטרות הקבוצה: כאשר קבוצה מוגדרת כ"לוחמת חירות", בדרך כלל מטרותיה יוערכו באופן חיובי, ולטענתה, קורבנותיה הם לרוב תומכי מערכת פוליטית או אידיאולוגית שמדכאת ומסרבת לממש לקבוצה זו את זכויותיה. יתר על-כן, קבוצות אלו טוענות כי המשטרים המדכאים שהן יוצאות נגדם פוגעים ביותר אנשים, בייחוד בחפים מפשע, מאשר מספר האנשים שהן פוגעות בהם (Lutz & Lutz, 2004).

תגים:

טרור · טרוריזם · תקשורת · דמוקרטיה · אלימות · פוליטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרור ותקשורת", סמינריון אודות "טרור ותקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.