היישום אינו מחובר לאינטרנט

המעצר המנהלי בישראל

עבודה מס' 065308

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המעצר המנהלי בישראל - אמצעי מניעתי או עונשי?

5,865 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

שעת החירום המתמדת מצדיקה אמצעי זהירות והתגוננות היכולים להיראות כפגיעות בלתי מוצדקות בזכויות האדם במדינות הנהנות משלום. חובתנו כמדינה דמוקרטית-ליברלית לאזן כל העת בין הצורך בשימוש באמצעי של מעצר מינהלי אשר המצב החוקי בארץ קובע כי הוא תקף בשעת-חירום בלבד לבין החובה לזכור, כי המצב הביטחוני מחזק את הסכנה שה"ביטחון" יהפוך למעין סיסמה (תעודת ביטוח) המצדיקה הכול. ואכן, בהכרעות שיפוטיות שונות בהן נדרש ביהמ"ש ליתן את דעתו בסוגית חוקיות המעצר המנהלי, הזהיר מפני שימוש לרעה בתווית הביטחון במקרים לא מתאימים; מעצר נכבדים דרוזים שקראו לשביתה בעקבות החלת החוק הישראלי על הגולן, מעצר פעילים במחאה על הקמת גדר ההפרדה ועוד.

אציג בעבודה אירועים משפטיים שונים ואטען כי קיים שוני מבחינת עילת המעצר, התנהלות ההליך המשפטי (משך זמן המעצר, מקום אחזקת העציר, תנאי כליאתו), הסיקור תקשורתי ודעת קהל בין מעצר מנהלי של ערבים לבין מעצר מנהלי של יהודים (מימין ומשמאל). רשויות השלטון עושות בחוק שימוש נרחב הרבה מעבר לכוונתו המקורית ונוהגות באופן בלתי שוויוני (בכל הפרמטרים דלעיל) כאשר מדובר במעצר מנהלי של ערבים.

תוכן עניינים:
רקע
ניתוח ודיון (עילות המעצר; הרחבת השימוש במעצרים מנהליים מטעמים של 'ביטחון המדינה' או 'ביטחון הציבור'; יחסה של המדינה כלפי יהודים הנעצרים במעצר מנהלי וכלפי ערבים הנעצרים במעצר מנהלי)
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 1979 כאשר נחקק חוק סמכויות שעת חירום (מעצרים), רבים ראו בו כמסמן את 'שעתה היפה של הדמוקרטיה' משום שמחק מספר החוקים את החקיקה הדרקונית-הקיצונית המתירה פגיעה בזכויות אדם ללא בקרה שיפוטית נאותה וקבע תחתיה כללים משפטיים ברורים שתכליתם לאזן בין צורכי הביטחון שבשמם מוצאים צווי המעצר לבין החובה הדמוקרטית להגן על זכויות העציר. אולם, בחינת השימושים השונים שנעשו במסגרתו, המקרים שנדונו בבתי המשפט ופסקי הדין שניתנו, מעלים הבחנות המאירות חקיקה נאורה זו באור בעייתי.

תגים:

טלי · פחימה · מיקוח · נועם · פרדמן · ערבים · קהל · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המעצר המנהלי בישראל", סמינריון אודות "המעצר המנהלי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.