היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזיקה בין טבע האדם לאופי החוקים בתורתו של מונטסקיה

עבודה מס' 065291

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התרגיל סוקר בקצרה את גישתו של אבי אבות הפרדת הרשויות, הברון מונטסקייה, בכל הנוגע לקשר ההדוק בין אופי האוכלוסיה לבין מערכת החוקים המתאימה לה, בהתייחס גם לעקרון הפרדת הרשויות.

1,082 מילים ,3 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הרוזן שרל-לואי דה סקונדה, הברון מברדה וממונטסקיה התפרסם בעיקר הודות לבסיס הפילוסופי המוצק שהעניק לתיאורית "הפרדת הרשויות"; תיאוריה אשר השפיעה רבות על אבות האומה האמריקאית, אשר יישמו תיאוריה זו הלכה למעשה, בעת שיסדו את הדמוקרטיה המודרנית הראשונה.
את תיאורית הפרדת הרשויות הציג מונטסקיה בספרו הנודע ביותר "על רוח החוקים"; אולם יש לזכור שתפיסתו של המחבר בנוגע להפרדת הרשויות הינה חלק קטן מאוד מהספר עצמו, אשר עוסק בהיבטים פילוסופיים רבים מאוד של שלטון החוק ורוח החוקים בסוגי המשטר השונים.
במסגרת חיבור קצר זה נביא בקליפת אגוז מספר נושאים נוספים בהם עוסק מונטסקיה בספרו ובין השאר נתמקד בזיקה בין החוקים לבין התרבות האנושית, המודל הדמוקרטי הרצוי לשיטתו והבחנותיו בנוגע לסוגי החקיקה השונים. כמו-כן, נעסוק מן הסתם גם בתרומה החשובה של הספר לתרבות העולם וזוהי כמובן תיאורית הפרדת הרשויות, אשר אותה עיצב במידה רבה במובן התיאורטי שלה.

קטע מהעבודה:

על פי השקפתו של מונטסקיה עולם המציאות יוצר למעשה את הנורמות האנושיות שעל פיהן מבוססים החוקים יציר כפיו של האדם; מונטסקיה מבסס למעשה תיאורה אשר בבסיסה עומדת התפיסה כי החוקים צריכים להתאים באופן נקודתי וספציפי, לאופיים של בני האדם החיים בכל מקום ומקום. חוקים שיכולים להיות טובים ומוצלחים כשלעצם במקום מסוים, עלולים להיות שגויים ואף הרסניים במקום אחר: "(על החוקים) להיות כה הולמים את העם שלמענו הוא נוצרו, עד כי רק במקרה לגמרי יהיו חוקיה של אומה אחת יפים לאחרת"(1). כאשר מונטסקיה מפרט את הגורמים המשפיעים על עיצוב אופיים של העמים השונים הוא מציין את השפעת האקלים, איכות הקרקע, גודל המדינה, מספר תושביה, אורח החיים (משלח ידם העיקרי של תושבי האזור), מידת עושרם, הדת השלטת, מידת החירות איתם הם מסוגלים להתמודד ועוד.
--------------------------------------------------------------------
1. מונטסקיה "על רוח החוקים" (מאגנס), תשנ"ח עמ' 48 [להלן: רוח החוקים]

תגים:

אליטיזם · אליטיסטית · אמנה · דאגלס · האומה · האמריקנית · הגות · החוקים · הפרדת · הרשויות · חברתית · מדינית · מונטסקייה · מקארתור · רוסו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזיקה בין טבע האדם לאופי החוקים בתורתו של מונטסקיה", סמינריון אודות "הזיקה בין טבע האדם לאופי החוקים בתורתו של מונטסקיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.