היישום אינו מחובר לאינטרנט

דר' עבדול קאדיר חאן - הקלות הבלתי נסבלת של הפצת הגרעין

עבודה מס' 065253

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חייו ופועלו של הדוקטור חאן תוך התייחסות לניסיונות הבינלאומיים למניעת הפצת נשק גרעיני.

6,306 מילים ,26 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מיום בו גילה העולם לראשונה את כוחו האדיר של הנשק הגרעיני התברר שהמשימה למנוע את התפשטות הטכנולוגיה הגרעינית, אינה פשוטה כלל וכלל. במקביל לניסיונות המגוונים שנעשו על מנת לפקח על הפצת הגרעין בעולם, קמו להן גם אבני דרך שהאפילו על מנגנוני הפיקוח פעם אחר פעם. החל מהולדתו של הדור השני למדינות הגרעין, דור שסלל את הדרך ליצירת ה-NPT, דרך הולדתו של הדור השלישי, מדינות דומת הודו ישראל ופקיסטן אשר השיגו את הטכנולוגיה הנחשקת למרות קיומה של האמנה, וכלה בשאר אומות העולם אשר שמו להן למטרה להגיע לשיווין מעמדי ביוקרה האוטומטית המצטרפת להיותה של מדינה מעצמה גרעינית. אחת התגליות שזעזעו את העולם כולו ואת מוסדות המודיעין והפיקוח הבינלאומיים בפרט, הייתה חשיפתה של רשת ההברחות הפיראטיות שייסד הדוקטור עבדול קאדיר חאן - אבי הפצצה הפקיסטנית. מרגע חשיפת מימדי הענק של הרשת נוכח העולם לגלות עד כמה מוכנות לעשות המדינות הרואות בהשגת הגרעין יעד הכרחי. הזעזוע העמיק לנוכח ההבנה שאנשי מדע, המבינים את ההשלכות הברורות של מעשיהם, לא פקפקו לרגע בעבודתם החתרנית והעמידו את העולם כולו בסכנה מוחשית בעבור בצע כסף. העובדה המצערת ביותר, עם חשיפתו של השוק השחור, הייתה הידיעה הברורה בדבר היעדר היכולת האמיתית למנוע שערוריות מן הסוג הזה. אמנה חסרת שיניים, גופי מודיעין מתוסכלים וסוכנות בינלאומית שמצאה עצמה עירומה לגמרי מסמכויותיה, הם רק כמה שההשלכות המיידיות שהיו לגילוי המפתיע.
עבודה זו מבקשת לסקור כיצד החל המרדף חסר הפשרות אחר הנשק האולטימטיבי, כיצד עמל העולם למנוע את הגעת הגופים השונים ליעד וכאמור, כיצד העולם נכשל בניסיונותיו. חשיפת הידוע לנו על חייו ופועלו של הדוקטור חאן, תאשפר גם הצצה לאותם הכשלים שהביאו אותו ליישם את תוכניותיו הגרנדיוזיות. מתוך כך אפנה גם לדון בסדקים שהובילו להצלחתו של חאן ולבסוף גם באפשרויות העומדות בפני מקבלי ההחלטות כיום. יש לציין שמירב, אם לא כל, האינפורמציה הידועה לנו על פעילותיו של חאן נובעת מהממצאים בשטח וההערכות של הגופים המעורבים בדבר,משני צידי המתרס, אז והיום שכן מאז מעצו של חאן לא ניתנה לאף גורם חיצוני הרשות לחקור או לראיין אותו.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. היסטוריה של תפוצה גרעינית
2.1 הגבלת התפוצה
3. פקיסטן והפצצה
4. עבדול קאדיר חאן (Abdul Qadeer Khan)
5. אז איך זה קרה?
5.1 אמנות וגופי פיקוח
5.2 כשלים מודיעיניים
6. כיצד ניתן למנוע את התדרדרות אי ההפצה?
7. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בחודש אוגוסט, שנת 1945, גילה העולם לראשונה את כוחות הגרעין. הטלת שתי הפצצות על הירושימה ונגסקי יצרה גל תדהמה בינלאומי לנוכח הכוח ההרסני העצום הקרוי 'נשק גרעיני', ומניין ההרוגים מהפגיעה הישירה והעקיפה של הפצצות נאמד במעל ל- 350,000 אנשים. יפן נכנעה והמלחמה הקטלנית ביותר שראה העולם סוף כל סוף הסתיימה. מעבר לפחד המיידי שעוררה הטכנולוגיה החדשה, הפכה ארצות הברית עצמה לכוח-על בן רגע. שנה לאחר מכן כבר צברה המדינה עוד כחצי תריסר פצצות בלתי מורכבות ועד לתום העשור כבר היו בידיה מאות של פצצות, בעוד שכעת הייתה לברית המועצות רק פצצה אחת להתפאר בה. מרגע הפיכת ברית המועצות למעצמת על גרעינית גם היא, החל המרוץ המטורף בין שתי המעצמות, מרוץ שעמד במרכזה של המלחמה הקרה.

תגים:

איראן · ארצות · גרעיני · הברחות · הברית · הודו · נשק · פקיסטן · השמדה · המונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דר' עבדול קאדיר חאן - הקלות הבלתי נסבלת של הפצת הגרעין", סמינריון אודות "דר' עבדול קאדיר חאן - הקלות הבלתי נסבלת של הפצת הגרעין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.