היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג האישה - פליני מול אלן

עבודה מס' 065218

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההבדלים בין הייצוג הנשי בסרטיו של פדריקו פליני, לבין ייצוג זה בסרטיו של וודי אלן.

9,135 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לבחון את ההבדלים בין הייצוג הנשי בסרטיו של פדריקו פליני, לבין ייצוג זה בסרטיו של וודי אלן. המכנה המשותף הראשון העולה על הדעת בין שני יוצרים אלו, הוא הקשר הרומנטי בינם לבין השחקנית שמשחקת את הגיבורה הנשית שלהם, ברוב סרטיהם ככולם. אנסה לבחון את תפיסתו של כל אחד מהשניים את "הנשיות", ואת אופן ייצוגה בסרטים הן מבחינה תימטית והן מבחינה קולנועית. עוד אנסה לבדוק, האם אופן ייצוג כל אחד מהשניים את בת זוגתו כגיבורה נשית שונה במהות מייצוג נשים אחרות בסרטיהם.
נקודה נוספת למחשבה בהקשר זה, היא ההשפעה שיוצר הידע המוקדם של הצופה, על חייהם האישיים של הבמאי והכוכבת. האם יתפוס אחרת את הגיבורה הנשית, או אולי אף את הבמאי עצמו? השלכה של תימה או תכונת אופי מדמות בדיונית אשר משחקת הכוכבת אל חייה האישיים עם הבמאי קלה במיוחד בשני מקרים אלו, מכיוון שהבמאים מייצגים גם את עצמם בסרטים: בעוד שאלן משחק בעצמו דמות קבועה ברוב סרטיו, נהוג לחשוב כי מרצ'לו מסטרויאני, המשחק ברבים מסרטיו של פליני, מייצג את הבמאי עצמו.
מפתיע לגלות, כי חקירת אופן ייצוג האישה בעבודתו של יוצר, תלמד אותנו הרבה על תפיסתו את הנשיות והגבריות כאחד, וגם לא מעט, על הפסיכולוגיה שלו עצמו, וזאת ללא בדיקת הייצוג הגברי בסרטיו. במידה והיינו מרחיבים ובודקים נקודות השקה נוספות בין שני היוצרים, היינו מגלים לא רק מבנים עלילתיים דומים, אלא גם התמודדות פסיכולוגית דומה עם בעיות זהות עצמית, והקצאת תפקיד מרכזי בחייו של הגיבור לאומנות, אשר מביאה את המחילה ותחושת הקבלה מהסביבה. בנייר זה, אמנע מלהרחיב בנושאים שאינם קשורים באופן ישיר לייצוג הנשי.
מכיוון שאין ביכולתי לבחון את כל סרטיהם של השניים באופן מעמיק, בעודם יוצרים פורים ביותר (פליני ביים 24 סרטים בחייו ואילו אלן ביים 34 סרטים עד היום), אנסה להדגים את רעיונותיי בעיקר בעזרת סרט אחד של כל במאי: "ג'וליטה של הרוחות" (פליני: 1965) ו"אליס" (אלן: 1990). הסרטים שבחרתי מעמידים דמות נשית במרכזם, תופעה יוצאת דופן באופן יחסי אצל שני היוצרים, אותה משחקת בת זוגם בחיים. במקרה של וודי אלן, שניהל יחסים רומנטיים גם עם דיאן קיטון וגם עם מיה פארו, שתיים מגיבורות סרטיו בתקופות שונות, אבדוק את הייצוג אך ורק של מיה פארו.
בכוונתי לבחון את הטיעונים של התיאוריות הפמיניסטיות לגבי תפיסת הגבר את האישה בכלל, ואת ייצוגה בקולנוע בפרט. לאחר ביסוס הטענות המרכזיות, אבחן אותן אל מול הטקסטים שבחרתי. אסיים בבדיקת אופן תפיסת הצופה את הטקסט, כאשר באמתחתו ידע מציאות על חייו האישיים של הבמאי.

תוכן עניינים
1. הקדמה.
2. האישה כ"האחר" הגברי
2.1 האישה כמיתוס
3. האישה כ"האחר" של פליני
3.1 הייצוג של המייצג
3.2 הצד השני של "האחר"
4. ייצוג האישה בקולנוע
4.1 מודעות יוצרת אמירה
5. "ג'ולייטה של הרוחות"- אופציות של רצף תרבותי
5.1 אמצעים קולנועיים לאמירה פמיניסטית
5.2 אלמנטים חתרניים
6. מה אומר לנו פליני על חייו האישיים?
7. ייצוג האישה בסרטיו של וודי אלן
8. "אליס"- הרצף התרבותי חוזר
9. השפעת ידע המציאות
10.סיכום: אלן מול פליני
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תכונה מבראשית של המוח האנושי היא, הבדלת ה"עצמי" מ"האחר". ה"אחר" הוא כל מה ששונה ממני. זהותנו אינה מולדת, כי אם נרכשת, וכדי לכונן אותה, אנו פוסלים את ה"אחר" כהפוך לנו, כדי לחזק את ה"אני". דה בובואר (1989[1952]), מראה כיצד האישה מובנת כ"האחר" כנגד הזהות הגברית. היא בודקת, כיצד נוצר מצב, בו קבוצה כלשהי, בעלת מכנה משותף, נותנת לקבוצה אחרת להגדירה:
1.כאשר אותה קבוצה מהווה מיעוט באוכלוסייה אחרת. כדוגמת היהודים בקרב הנוצרים. הנשים אינן משתייכות לקטגוריה זו, מכיוון שמספרן על פני כדור הארץ שווה למספר הגברים.

תגים:

שחקנית · נשיות · ייצוג · סרט · קולנוע · וודי · אלן · פדריקו · פליני · יוצר · במאים · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג האישה - פליני מול אלן", סמינריון אודות "ייצוג האישה - פליני מול אלן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.