היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות כריזמטית בדמוקרטיה

עבודה מס' 065211

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מנהיגות כריזמטית מהווה סכנה לדמוקטיה.

3,644 מילים ,17 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

סוגיית הדמוקרטיה המתגוננת היא סוגיה רחבה, מקיפה וקשורה בנושאים רבים, העבודה מתמקדת בנושא אחד בתוכה- מנהיגות כריזמטית וכיצד מנהיגות זו משפיעה על מידת הדמוקרטיה במדינה. במילים אחרות, האם מנהיגות כריזמטית מחלישה את הדמוקרטיה והאם היא מהווה סכנה ממנה צריכה המדינה הדמוקרטית להתגונן. בחירתי במנהיגות כנושא מרכזי בעבודה נובע מהיותה יסוד הכרחי, קבוע וחיוני בכל חברה לרבות החברה הדמוקרטית שמנהיגיה הם נציגי החברה הנבחרים.
המנהיגות הכריזמטית בה עסקתי בעבודה היא אותה מנהיגות כפי שמציג אותה הסוציולוג מקס ובר בכתביו על סוגי סמכות.(1)
העבודה בנויה מכמה חלקים עיקריים: מבוא הכולל רקע ספציפי לעבודה, הגדרות לצורך המחקר, פרוט הנחות היסוד וההשערות. החלק המרכזי מורכב מדיון תיאורטי בשאלת המחקר על ידי ניתוח הטקסט של ובר וטקסטים נוספים מהם ניתן להבין מהי משמעות המנהיג הכריזמטי במשטר דמוקרטי ולבסוף, מסקנות וסיכום.
שיטת המחקר שבה בחרתי לפעול כוללת ניתוח מעמיק של טקסטים (ובעיקר זה של מקס ובר) העוסקים במנהיגות כריזמטית, תוך התמקדות בהקשרם למשטר דמוקרטי.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
דיון- מנהיגות כריזמטית בדמוקרטיה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כשניגשתי לחקירתי בדבר השפעת המנהיגות הכריזמטית על הדמוקרטיה, השערתי הראשונה הייתה שללא ספק באופי המנהיגות הכריזמטית ובתכונותיה, היא מהווה סכנה למשטר הדמוקרטי ושהמדינה הדמוקרטית צריכה להתגונן מפני המנהיג הכריזמטי המכהן בה. בבסיס הגדרת הכריזמה, שפירושה המילולי הוא "מתת אל" (פירוש המוסיף מסתוריות למנהיגות הכריזמטית ולתפיסת המנהיג כבעל תכונה על אנושית) ישנה בעיה דמוקרטית. הסיבה לכך היא שיחס לאדם בעל תכונה על אנושית יכול להיות מועדף או לא שווה לאחרים, יחס המעניק עדיפות למנהיג ובכך פוגע בערך יסוד דמוקרטי- השוויון. עם זאת, כאשר ניגשתי לעומק החקירה ברעיונותיו של מקס ובר, נוכחתי לראות שלעיתים ישנם מקרים בהם המנהיגות הכריזמטית יכולה להתקיים במקביל למדינה הדמוקרטית מבלי להוות עליה איום. בחלק מרכזי זה של עבודתי, אעסוק בשתי עמדות אלו, על בסיס בחינה לעומק של טיעוניו של מקס ובר בדבר מנהיגות כריזמטית, תוך שימוש במקורות נוספים.

תגים:

דמוקרטיה · ובר · כריזמה · מנהיג · מתגוננת · סכנה · סמכות · דיקטטורה · מתגוננת · מנהיגות · סמכות · כריזמטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות כריזמטית בדמוקרטיה", סמינריון אודות "מנהיגות כריזמטית בדמוקרטיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.