היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות בין דוריות על התנהגות צרכנים

עבודה מס' 065170

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעים על הצרכן הוריו, ילדיו, ושאר בני משפחתו האחרים על החלטות הרכישה.

6,350 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בנושא השפעות בין דוריות על התנהגות צרכנים כלומר כיצד משפיעים על הצרכן הוריו, ילדיו, ושאר בני משפחתו האחרים על החלטות הרכישה.
ישנם ארבעה מקורות עיקריים ליצירת עמדות:
1. ניסיון העבר - האמצעי העיקרי להשפעה על יצירת עמדות. חשיבותו הרבה מביאה לצירוף דוגמיות או דוגמאות מלאות של המוצר על מנת שהאדם יתנסה בהם, וכך המפרסם מעודד את רכישתם בסיטואציית הקניה הבאה.
2. השפעת משפחה וחברים - משפחה הינה מקור בעל חשיבות גבוהה בהשפעה על היווצרות עמדות, מאחר והיא משפיעה על הערכים הבסיסיים ועל מגוון רחב של אמונות.
3. שיווק ישיר לנישות - לקהל מטרה קטן (נישות) נעשה פילוח זהיר על בסיס מאפיינים דמוגרפיים, פסיכוגרפיים או גיאו-דמוגרפיים עבורם נוצר מסר המדגיש את ההתאמה לצרכים הספציפיים ולשאיפות.
4. חשיפה לתקשורת המונים - בארצות מערביות הצרכנים חשופים באופן מתמיד לרעיונות, מוצרים, דעות או פרסומות חדשות. אמצעי התקשורת ההמוניים הינם מקור חשוב לאספקת מידע ולהשפעה על היווצרות עמדות (הורניק, 1984)

אנו חיים בעידן של שירות. אולם רק מעטים מבינים מה עליהם לעשות למען הלקוח כדי לזכות בשביעות רצונו המלאה. אף על פי כן קיימים ארגונים שכבר הבינו את הצורך בגמישות יוצאת דופן, ומציעים לצרכנים גם מבחר וגם נגישות.
לקוחות כיום מצפים להתאמה אישית של המוצר לצרכיהם. העלויות של ההתאמה אישית של מוצרים יורדות במהירות כתוצאה משיפורים טכנולוגיים וחידושים ניהוליים המאפשרים למפעלי יצור גמישים עם סדרות יצור קטנות להתקרב לעלויות היצור הנמוכות של יצור המוני. כאשר המגוון הוא מספיק גדול, הוא יכול להיחשב להתאמה וירטואלית- בין אם מדובר במוצרים היושבים על מדפי הקמעונאים ובין אם ניתן להזמין את המוצר ישירות מהמפעל.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את המחקרים והתאוריות השונות בנושא התנהגות צרכנים על סמך מספר מאמרים הדנים בנושא ולהסיק מסקנות במידת האפשר.
כמו כן יובאו ביקורת על התאוריות ממקורות אחרים במידה וימצא לנכון.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. סקירת הספרות
2.1 מהו דור
2.2 כיצד מתפתחת ההשפעה הבין דורית
2.3 תהליכי קבלת החלטות בעת נאמנות למותג
2.4 העדפות האם לעומת העדפות החברה
2.5 השפעת הסבים והסבתות על קבלת החלטות
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: רוב המחקרים המצוטטים בעבודה מצוטטים מתוך:
ACOCK Alan C (1998) "Parents And Their Children's: The Study Of Inter-Generational Influence" Sociology And Social Research Vol 69 No. 2. Pp 151-159

קטע מהעבודה:

המושג השפעה בין דורית מתייחס להעברת המידע אמנות ומשאבים בין דורות בתוך המשפחה. הוא מתבסס על הרעיון של החיברות ובעיקר החיברות בילדות.
כל הורה מעונין כי ילדו יהיה מחונך על פי דרכו של האב וכפי שהוא מבין זאת. ברוב החברות הרי זוהי נורמה חברתית מקובלת כי ההורים מחנכים את ילדיהם על מנת שיהיו מחונכים בצורה המקובלות על החברה ובכדי שיהיו אזרחים נאמנים.חינוך זה נעשה עוד בהיות הילד קטן על מנת להרגילו לכך. אחת הצורות ללמד את הילדים ערכים כמו: כבוד, נאמנות, דיבור אמת וכן אמונות על מנהגי צרכנות.
מחקרים מראים כי השפעה בין דורית לפעילה בתחומים רבים הכוללים השתייכות פוליטית, העדפת מועמד, רמת הישגיות, ערכי דחף וגישות עדתיות.

תגים:

צרכנות · צרכן · מותג · מוצר · מכירה · קניה · השפעה · משפחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות בין דוריות על התנהגות צרכנים", סמינריון אודות "השפעות בין דוריות על התנהגות צרכנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.