היישום אינו מחובר לאינטרנט

התייחסות העיתונות למקרה של רצח אסף שטיירמן

עבודה מס' 065162

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם התקשורת היתה אובייקטיבית, האם היתה התעלמות ממידע או ניצול לרעה של כוח התקשורת, וזאת בכל הנוגע לעניין עיסקת עד המדינה.

6,606 מילים ,24 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ב- 4 בדצמבר 1996 בשעה 20:00 יצא אסף שטיירמן, נער בן 18 מכפר - סבא, מביתו אל בית חברתו. באותה שעה ישבו בביתה של סיגלית חיימוביץ ליהי גלוזמן ורעי חורב - שם הם עישנו גראס. הרעיון לרצח נולד כאשר חיימוביץ הציעה לשני חבריה לרצוח את הנער שעובר ברחוב - מתחת למרפסת ביתה. כשהבחין רעי בשטיירמן הוא ניהל עמו שיחה קצרה מן המרפסת. לאחר מכן שם כפפה של רופאים על ידו השמאלית, הכניס אותה לכיסו והציע לבנות לרדת עמו. כשירדו - פיתה רעי את שטיירמן לבוא איתו אל חורשת אושיסקין - שם תקף אותו יחד עם סיגלית חיימוביץ באבנים, במוט ברזל וחנק אותו למוות עם חוט ברזל-כל זאת לנגד עיניה של ליהי גלוזמן שצפתה בהם. אח"כ נפתר רעי מבגדיו, שטף את הדם וחזר לשגרת חייו. יש לציין כי רעי חורב הכיר את שטיירמן דרך אחותו הגדולה - שכנתו.
את הרצח ביצעו חיימוביץ ורועי חרב כאשר ליהי גלוזמן ברחה מהמקום, ולא הזעיקה עזרה. הים גם לא הודיעה לאחר מכן למשטרה על הרצח ובכך עיכבה את פתרון המקרה בשלוש שנים. יצויין כי על מקרה של פשע יש חובה אזרחית להודיע למשטרה.
כמה חודשים לאחר הרצח ירדו ליהי גלוזמן ורעי חורב (שהיו באותה תקופה חברים) לאילת. במועדון הצלילה שבו עבדה ליהי כמדריכה פגש רעי חורב אישה בת 35 עם ילד ,שתהיה לימים אישתו. כלפי חוץ נראה שהיחסים בין בני הזוג תקינים, אך לאמיתו של דבר הנישואין עלו על שירטון. במאי 1999 סיפר רעי חורב לאישתו על רצח אסף שטיירמן. כעבור יותר משנה וחצי, בתחילת דצמבר 2000, היא מתייצבת במשטרה ומתלוננת על אלימות ואיומים ומפלילה אותו ברצח. המידע הוביל לחקירה מהירה- חורב נעצר והודה שביצע את רצח שטיירמן בשל "שנאת אדם" עם חיימוביץ שאותרה בזמנו בקוריאה ועם גלוזמן.

שאלת המחקר
אסף שטיירמן ז"ל נרצח וזאת לא כל סיבה. רוצחו, או יותר נכון רוצחיו, פעלו ממניעים לא רציונליים, שהחברה המודרנית, האמונה על תופעות פסיכוטיות למיניהן, לא הצליחה להבין ויש להניח כי גם לא ניסתה. התקשורת דיווחה על המקרה בפרוטרוט, בליווי אמוציות, דיווחים והבאת דעות, שיתכן והשפיעו על קבלת ההחלטות השיפוטיות אולם בוודאי השפיעו על הציבור.
למרות זאת התקשורת לא ביקרה את עיסקת עד המדינה שנחתמה עם גלוזמן למרות סימני שאלה רבים ("בעיות הזיכרון שהיו לה, עדותה לכאורה לא היתה חשובה, חלקה במעשה)
מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק האם התקשורת היתה אובייקטיבית או לא, האם סיפקה חומר חשוב או מעניין; האם הביעה דעה או שהביאה את הידיעות בצורה אובייקטיבית, האם היתה התעלמות ממידע או ניצול לרעה של כוח התקשורת, וזאת בכל הנוגע לעניין עיסקת עד המדינה.

תוכן העניינים
1. מבוא
תאור המקרה
שאלת המחקר
2. תפקידה של התקשורת
גישות בתפקיד
השפעות תקשורתיות
3. תאור הבאת הידיעות מצד העיתונים
שתיקתה של ליהי
עדותה לאחר הסכם עד המדינה
עדותה של ליהי
דיון והצעות לפתרון הבעיה
4. לסיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבודה זו תעסוק בשאלה, האם יש לתקשורת תפקיד - "שליחות" חברתית כלשהי ואם אכן כן, מהו אותו תפקיד? אם נגיע למסקנה שלתקשורת אין כל תפקיד, מובן מאליו שאין למשל כל בעייה בסדרי העדיפויות בה היא בוחרת. התשובה העקרונית לשאלה זו היא פשוטה למדי - כל עוד התקשורת אוחזת בידה כוח שמקורו בחברה, מובן מאליו שעליה להיות כפופה לה והיא מנועה מלפעול בניגוד לאינטרסים מהותיים שלה, אמנם מהנחה זו תיגזר השאלה מה ראוי לבוא בשעריה של ההגדרה "אינטרסים חשובים"

מסתבר שלפחות בשנות השישים סברה החברה כי לתקשורת תפקיד חברתי ראשון במעלה. כך עולה מחוק רשות השידור אשר התייחס אמנם לשידור הממלכתי, אך אז מדובר היה במדיה היחידה ומכאן נראה מה רב ההבדל בין הימים ההם אשר אפילו המדיה היחידה שהיתה הוקצתה לצרכים חינוכיים, לימינו אלה.

תגים:

תקשורת · רעי · חורב · רצח · פופוליזם · פוסטמן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התייחסות העיתונות למקרה של רצח אסף שטיירמן", סמינריון אודות "התייחסות העיתונות למקרה של רצח אסף שטיירמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.