היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניסויים בבעלי חיים - האם זה הכרחי?

עבודה מס' 065116

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה מוסרית של השימוש בבע"ח לפיתוח מוצרים.

3,126 מילים ,7 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מיליוני בעלי חיים מומתים מידי שנה בעולם ועוד כחצי מיליון בעלי חיים מומתים מידי שנה במעבדות בישראל לאחר חיים רצופי סבל. מחקר בבעלי חיים כולל: ניתוחים ללא הרדמה, גרימת מחלות קשות, הרעבה, חשמול, גרימת כוויות, הלעטה ברעלים, הטלת מומים (כמו שיתוק, פציעה ועיוורון ) ועוד.
בנוסף לעוול המוסרי שבניסויים בבעלי חיים, מדענים רבים בעולם מטילים ספק בחשיבותם ביחס לשיטות חלופיות מתקדמות. לטענת המדענים, ההבדל ביולוגי העצום בין מינים שונים אינו מאפשר להחיל תוצאות ממין ביולוגי אחד לאחר. כראיה, הם מביאים שורה ארוכה של אסונות שנגרמו בשל הסתמכות על ניסויים בבעלי חיים ככלי אמין לחיזוי התגובה הגופנית של בני - אדם.
אך למרות העוול המוסרי והכשל המדעי, ממשיכים ניסויים בבעלי חיים הארץ ובעולם.
בישראל אף לא קיים פקוח ממשי על הניסויים בבעלי חיים.
גורמים כלכליים ממשיכים לקדם את ענייניהם על גבם של בעלי - החיים, תוך ניצול תמימותו של הציבור, המאמין שלולא ניסויים בבעלי חיים, היו הרפואה ומדעים אחרים נידונים לקיפאון.

שאלה: האם זה אתי ומוסרי להשתמש בבעלי חיים לצורך ניסויים הגורמים לסבל לחיות ואף למוות רק על מנת לשפר ולפתח מוצרים מסוימים למען רווחיות הפירמות העוסקות בדבר.

השערה: לדעתי בשנים האחרונות החלה מגמת שוויון מוסרי בין האדם השליט והעריץ למול החיה ויותר אנשים מזדהים עם הכאב והסבל ותנאי המחיה של החיות באותם מעבדות ואזורי אחסון ולכן לא מוכנים להשתתף ולקחת חלק בפרויקטים הללו ומחרימים מוצרים אשר פותחו על - ידי ניסויים בבעלי חיים.

ראשי פרקים:
-מבוא
-ניסויים בבעלי חיים
מטרות הניסויים בבעלי חיים:
הדילמה המוסרית :
תוקף חוקי לניסויים בבעלי חיים
ארגונים כנגד הניסויים - המאבק בעד ונגד הניסויים
-כלכלה ומוסר - גישת הכלכלה הקלאסית
מיתוסים על עולם העסקים - "בעסקים כמו בעסקים"
מיתוס העסקים כמשחק
מיתוס השוק כג'ונגל
מיתוס הרווח
ניסויים הכרחיים ובלתי הכרחיים
אמינות הניסויים ואכזריותם
ניסויים בבעלי חיים : יש אלטרנטיבה
-ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מכל הבעיות, הנוגעות לנושא של צער בעלי חיים, עריכת ניסויים בבעלי חיים היא ללא ספק אחת הבעיות הקשות ביותר מבחינה מוסרנית בזמננו. במאה ה-19 הדבר היה כרוך בעיקר בניתוח בעלי חיים בעודם בחיים (ויוויסקציה), בשעה שבמאה ה-20 מדובר בעיקר בניסויים מגוונים במעבדות. לכן בעבר התמקדו הדיונים בעיקר בשאלה: בעד או נגד ויוויסקציה. אך גם דיסלציה, ניתוח המבוצע בבעל - חיים מת, עלול לעורר בעיות מוסרניות -לדגמה: ניתוחי צפרדעים בשיעורי ביולוגיה בבתי ספר תיכוניים גורמים, בין היתר, להכחדתם בטבע. והאם כל כך חשוב, שכל תלמיד ינתח צפרדע בעצמו, כאשר ניתן היום להקנות לו את הידע באמצעות וידאו ומחשבים? האם לא יותר חשוב, שילמד על חיי הצפרדעים בטבע?

תגים:

ניסוי · ויוויסקציה · דיסקציה · הכחדה · ניתוח · הריגה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניסויים בבעלי חיים - האם זה הכרחי?", סמינריון אודות "ניסויים בבעלי חיים - האם זה הכרחי?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.