היישום אינו מחובר לאינטרנט

מניעי סטודנטים לעיסוק בתחומים השונים בחינוך המיוחד

עבודה מס' 065058

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הכרת תחומי העיסוק בתוך המערכת הכללית של חינוך מיוחד ובדיקת מניעים של הסטודנטים המשפיעים על שיקול הבחירה המועדפת.

6,926 מילים ,21 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

כל המקורב לעשייה החינוכית יודע היטב, עד כמה קשה התמודדותו של המורה עם בעיות החינוך וההוראה. במיוחד אמור הדבר לגבי חינוך מיוחד- בחינוך המיוחד יש צורך בהשקעה רגשית מעבר להשקעה הפיזית.
תקופת הכשרתם של הסטודנטים להוראה במכללה כוללת עבודה מעשית מדורגת, שבשלביה האחרונים יש עמה מידה רבה של עצמאות. במהלך העבודה המעשית נהנים התלמידים מהדרכה צמודה של המדריך הפדגוגי ושל המורה המאמן בבית הספר. בשנת עבודתם הראשונה נדרשת ממורים אלה עצמאות כמעט מלאה בפתרון בעיות קשות, בלא שניתן להם, בדרך כלל, סיוע מקצועי של ממש (מעטים בתי הספר, הנותנים את הדעת לקשיי המורים הצעירים והמפעילים מנגנוני קליטה והדרכה שיטתית). אין צריך לומר, ששנות ההתנסות הראשונות בהוראה הן תקופה קריטית למורים צעירים. ידועה תופעת הנשירה מן המקצוע מחמת תסכולים וחוסר ישע(1).
סוגי החינוך המיוחד הם רבים ומקטלגים אותם בעיקר לפי הלקויות מהן סובלים הילדים בעלי הפרעות קשב, ילדים בעלי פיגור מדרגות שונות, ילדים בעלי ליקוי קריאה או כתיבה, ילדים דיסקלקוליה.
בחינוך המיוחד, כפי שנראה להלן, כולל מספר התמחויות, חלקן תובעניות יותר וחלקן פחות, ופרח ההוראה צריך לבחור בסיום לימודויו במה הוא רוצה להתמחות. אי לכך מטרת העבודה להכיר את תחומי העיסוק בתוך המערכת הכללית של חינוך מיוחד ולבדוק מניעים של הסטודנטים המשפיעים על שיקול הבחירה המועדפת.

המחקר יערך בקרב סטודנטים בשנתם האחרונה וכן בקרב סטודנטים במהלך ההתמחות (סטז'), ויבוצע ע"י שאלון סגור שיחולק לקבוצת מדגם. העבודה תסקור ראשית את הקשיים של מורים צעירים והתלבטויותיהם, ולאחר מכן יערך מחקר ויוצגו מסקנותיו.
השערת המחקר העיקרית היא שמצד אחד ניראה שהנטיה הטבעית של הסטודנטים לעסוק בתחומים הקלים של חינוך מיוחד אך מצד שני בפועל מוצאים רבים שרואים במקרים הקשים כשליחות חיים.
כלי המחקר הוא שאלון סגור, לסטודנטים בשנת הלימודים האחרונה שלהם, וזאת על מנת ללמוד על מניעיהם לעבודה.
-------------------------------------------------------------------
1. אמיר א.מ., תמיר פ., הוראת המדעים בישראל, מקורותיה והתפתחותה, עמוד 25.

ראשי פרקים:
מבוא
מהו החינוך המיוחד
מאפייניה של ההוראה בחינוך המיוחד
מהות ההתמחות
השותפים במערך ההתמחות בהוראה
העסקת המתמחה
שיטת המחקר
אוכלוסיית המחקר
המדגם - הנחקרים
כלי המחקר
המשתנים ודרך בנייתם
כלי הניתוח
תוצאות ודיון
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח- דוגמת השאלון

קטע מהעבודה:

החינוך המיוחד הוא חינוך לילדים מתקשים או בעלי צרכים מיוחדים והוא מופעל על פי חוק החינוך המיוחד 1988.
חינוך מיוחד כולל, לפי החוק, בנוסף ללימודים מותאמים לצרכיו/יה הייחודיים של הילד/ה, טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק וטיפולים בתחומי מקצועות נוספים, שירותים רפואיים, פסיכולוגיים וסוציאליים, וכן שירותי אחות, הכל לפי צרכיו/ה של הילד/ה. מטרת החינוך המיוחד היא לקדם ולפתח את כישוריו/ה ויכולתו/ה של הילד/ה, בכדי להקל על שילובו/ה בחברה ובעבודה.

תגים:

סטודנט · ילד · הוראה · ריפוי · צרכים · אוטיזם · הפרעות · קשב · וריכוז · לקויי · למידה · ראיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מניעי סטודנטים לעיסוק בתחומים השונים בחינוך המיוחד", סמינריון אודות "מניעי סטודנטים לעיסוק בתחומים השונים בחינוך המיוחד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.