היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים ליתרון יחסי בין נכי צה"ל לנכי תאונות עבודה

עבודה מס' 065052

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת ההבדלים בין שתי הקבוצות, נכי צה"ל ונכי תאונות עבודה, וניסיון להבין ממה הם נובעים.

4,414 מילים ,19 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מבדיקות חתך של זכויות המוענקות לנכים בדרגות שונות, נראה כי ככל שעולה דרגת הנכות, כך גדל באופן יחסי, היתרון של נכי צה"ל על פני נכים במערכות פיצוי ותמלוגים אחרות. אולם בדרגות נכות נמוכות יחסית אין עדיפות מבחינת הזכויות לתביעה על פי חוק הנכים (1949), אם כי ישנה חשיבות להכרת הפגיעה על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון (יעבץ, ביטון, 2000).

בישראל יש מספר קבוצות נפגעים בעלות יחוד ברור. קבוצה אחת, נפגעי צה"ל המקבלים את התמיכה הרפואית והתקציבית מאגף משיקום של משרד הביטחון. קבוצה שנייה היא נפגעי תאונות עבודה המקבלים את תמיכה הרפואית והתקציבית דרך המוסד לביטוח לאומי. התנאים להם זכאים נכי צה"ל מענקים להם יתרון יחסי על פניהם של נפגעי תאונות העבודה. ניתן להסביר זאת ביחס הכבוד של החברה הישראלית לנפגעים במסגרות ביטחוניות, הבא לידי ביטוי בחוק הנכים (תגמולים ושיקום) נוסח המשולב (1959) המסדיר את זכויות נכי צה"ל ונפגעי מכוחות הביטחון, ובמוסדות הארגונים המיוחדים המטפלים בהם באופן בלעדי.

מטרת עבודה, היוצאת מנקודת ההנחה שנכי צה"ל מקבלים העדפה ברורה יותר, היא לעלות את ההבדלים בין שתי הקבוצות ,נכי צה"ל ונכי תאונות עבודה, ובסופו של דבר להבין ממה הם נובעים. מכאן ננסה לאבחן את המדיניות כלפי אוכלוסיית הנכים בישראל בכללותה, בכל הקשור בתהליך קבלת הזכאות, צרכיו של ציבור הנכים מצד אחד ומאידך היקף השירותים הציבוריים והפרטיים הניתנים לאוכלוסיית הנכים. העבודה אמורה לסייע בזיהוי והבנת צורכי הנכים ולהבדיל בקיים בין נכי תאונות עבודה המוכרים על פי חוק נכות חוק הביטוח הלאומי משנת 1954, לנכי צה"ל המוכרים על פי חוק הנכים (1949). במרכז העבודה תעמוד סקירה ספרותית שבבסיסה מספר מקורות עליהם התבססנו ומהם אספנו את המידע על קבוצות הנכים.
ישנם מספר נושאים שאותם נציג וננסה לפתחם:
# הצגת תהליך והקריטריונים הקיימים כיום למתן גמלה בארץ בין הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון.
# אפיון הבעיה של נכות מבחינה כמותית ואיכותית.
# הצגת נתונים לגבי היקף מקבלי הגמלה בביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
# קיומו של פרדוקס, עיקרון ההבדלה בין נכי צה"ל לנכי תאונות עבודה.

יתר על כן, ננסה להשיב על מספר שאלות: מדוע יש לפצות את הנכים? עבור מה הפיצוי? האם עבור הטיפולים או למעשה הכרה בגלל הסיבות הטרגיות? האם עקב אובדן ההכנסה או עבור הוצאות נוספות? מהו אותו עיקרון ההבדלה היוצר את הפער בין נכי צה"ל ונכי תאונות העבודה? מהם זכויות הנכים?
חשוב לציין כי נושא העבודה נוגע לנו באופן אישי שכן שנינו נכי צה"ל בדרגות נכות שונה. קיים בנו הרצון לבחון את השאלה העיקרית שהיא מהות בהבדלים בתנאים וביחס בין נכי ביטוח לאומי לנכי צה"ל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: הצגת הסוגיה
פרק שני: רקע תיאורטי
פרק שלישי: דיון
פרק רביעי: המלצות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"מדינת רווחה מודרנית נבחנת, בין היתר, גם בהתייחסותה החברתית והפוליטית לאותן קבוצות באוכלוסיה הנאלצות להתמודד עם מצב חולי ולהסתגל להם. בדומה לרוב המדינות בחברה המערבית, גם בישראל ניתן לזהות תהליכים תחיקתיים וארגונים שהביאו לבנייתה ועיצובה של מערכת שירותי השיקום המיועדת לקבוצות אלו" (דנגור, פלוריאן, 1999).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים ליתרון יחסי בין נכי צה"ל לנכי תאונות עבודה", סמינריון אודות "הגורמים ליתרון יחסי בין נכי צה"ל לנכי תאונות עבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.