היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמריקניזציה וביטוייה בפרסומות בישראל וברוסיה

עבודה מס' 065046

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מידת חדירת האמריקניזציה לתוך הפרסומות המשודרות בערוצים המסחריים בישראל וברוסיה.

26,844 מילים ,40 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מחקר זה יעסוק בתופעת האמריקניזציה וביטוייה בפרסומות הטלוויזיוניות של ישראל ורוסיה בשפה, בשמות המוצרים והחברות ובמוסיקה ושירים המופיעים בהן. הסיבה לארצות אלו דווקא היא ההכרה והקשר שלי לארצות אלו - הנני אזרחית ישראל וחיה במדינה זו ורוסיה היא ארץ מולדתי.
הסיבה שהגעתי מלכתחילה לחקור את נושא האמריקניזציה נובעת משימת הלב שלי לעומס השפה האנגלית ולסממנים זרים של חו"ל המופיעים בפרסומות. ראיתי כי מצפייה לא מעמיקה בפרסומות המשודרות בערוצים המסחריים של המסך המרובע שלנו, המצוי כמעט בכל סלון ממוצע, ניתן לחוש כי חיים אנו בחברה היונקת את ערכיה לא מארץ מולדתה, אלא ממקום השונה לגמרי מהעולם הדי פרימיטיבי של המזרח התיכון - מאמריקה. ארץ זו, מאז סוף שנות ה - 60', נהפכה בעיני רוב הישראלים למושא הערצה וחיקוי כמעט בכל תחום. היא נהפכה מארץ שערכיה נחשבו ללא מוסריים לארץ שמהווה את הדגם הרצוי לאורך חיים ולאופן הצריכה של אנשים.
העדפה זו של ערכים אמריקניים נקראת בשפתינו - אמריקניזציה.
נושא זה הקשור לתהליך הגלובליזציה שחילחל כמעט לכל תחום בישראל ועדיין הולך וחודר, בקצב איטי יותר, גם ברוסיה. ניתן להבחין בתהליך זה בכל תחומי החיים - מילים לועזיות, שמקורן באמריקה, חודרת לתוך השפה, שמות של ילדים נלקחים מסרטים ודמויות אמריקניות, ואין היום כמעט שום מוסד שאינו מחייב ידע נרחב בשפה האנגלית.
אבל עיקר ההשפעה של תהליך זה הוא בתחום הצרכנות והתקשורת. בשנים האחרונות הפרסומות, בעיקר הטלוויזיוניות, מדברות יותר ויותר בשפה הבינלאומית - אנגלית ורוב מוצרי הצריכה והמותגים נקראים בשמות לועזיים.
תהליך זה מתרחש ברוסיה במימדים פחותים יותר, ייתכן בגלל סגירות תרבותית רבה יותר מאשר בישראל. ניתן לראות כי ההתנהגות הצרכנית ברוסיה נהפכת להיות דומה לאמריקאית, וביטוייה נראים באופנה, במקצבי מוסיקת הדיסקו ובהעדפה הולכת וגוברת של מותגים מחו"ל או של כאלה הדומים להם.
מה שברצוני לבדוק במחקר זה הוא את מידת חדירת האמריקניזציה לתוך הפרסומות המשודרות בערוצים המסחריים בישראל וברוסיה.
לביטויי האמריקניזציה בפרסומות יש חשיבות רבה בגלל היותן בעלות השפעה מרובה על הציבור ובגלל שלרוב הן מבטאות שינויים המתרחשים בתחום הצריכה והעדפה של צרכנים. מבחינת גודל הביטויים ניתן יהיה להסיק מסקנות, אמנם עם סייגים שונים, בקשר להשפעה שיש לפרסומות לגבי תופעת האמריקניזציה בכלל ולכוחה הגובר.
אני אנסה להראות קשר בין התגברות ביטויי האמריקניזציה בפרסומות לבין התגברותה של התופעה בחברה בכלל.
במחקר זה אבדוק גם הבדלים, אם הם קיימים, בין ביטויי האמריקניזציה בפרסומות
במחקר זה אשתמש לבחינת האמריקניזציה בפרסומות במדגם של שבעים פרסומות בסך הכל - שלושים וחמש פרסומות מהערוצים המסחריים בארץ - ערוץ 2 ו - 10 ושלושים וחמש פרסומות מהערוצים המסחריים ברוסיה - ערוץ רוסיה 1 וערוץ RTVI.
שיטת המחקר של פרסומות אלו תהיה מהגישה האיכותנית, כשהפרסומות ייבדקו באמצעות ניתוח תוכן ויבוצעו עליהן עיבודים סטטיסטיים (בעזרת תוכנת SPSS).
לבניית מערך ניתוח התוכן נעזרתי בעבודת הגמר של יפתח שבח (2003) - "הצבר שם ג'ל בקוצים"2, העוסקת בניתוח תוכן של פרסומות לשם גילוי מידת ההשתקפות של ערכים ישראליים למול ערכים מערביים בפרסומות בערוץ 2.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מהי האמריקניזציה?
שורשי וביטויי אמריקניזציה בישראל
שורשי וביטויי אמריקניזציה ברוסיה
מה מייצגת הפרסומת ומהו הקשרה התרבותי?
ערכים ישראליים ורוסיים למול ערכים אמריקניים
שיטת המחקר ומערכו
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

*הערת מערכת:
- הפרסומות עצמן אינן מצורפות לעבודה זו. כמו כן, לא צויין שמן או תיאור שלהן.
- מקורות העבודה כוללים פריט אחד בשפה הרוסית.
- לעבודה מצורפים קובצי SPSS

קטע מהעבודה:

על האמריקניזציה בפרסום הישראלי בפרט עסקו עד כה רק החוקרים - ענת פירסט ואלי אברהם(1). שאר החוקרים עסקו באמריקניזציה של התרבות והצריכה בכלל. לפיכך, החידוש שלי במחקר זה יהיה בחיבור שתי המדינות תחת אותו נושא ובחקירת ההבדלים התרבותיים ביניהן, בכדי לגלות את הסיבות להבדלים בעוצמת החדירה של הערכים האמריקניים אליהן דרך הפרסומות.
------------------------------------------------------------------
1. ע. פירסט וא. אברהם, "געגוע ירושלמי לניו יורק: הדימוי האמריקני בראי הפרסומת הישראלית", מגמות, חוברת מ"ב, מס' 4 (2003), ע"ע 652 - 670

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמריקניזציה וביטוייה בפרסומות בישראל וברוסיה", סמינריון אודות "אמריקניזציה וביטוייה בפרסומות בישראל וברוסיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.