היישום אינו מחובר לאינטרנט

גורמים קוגניטייבים בהתנהגות צרכנים

עבודה מס' 065005

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שתי פרסומות על פי המסלול הצנטרלי והפריפריאלי.

2,707 מילים ,5 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עמדתו (attitude) של הצרכן הפוטנציאלי כלפי המוצר היא תוצר של אינטראקציה מורכבת בין גורמים רבים - רגשיים (affect), קוגניטיביים (cognition) והתנהגותיים (behavior). ישנן תיאוריות רבות העוסקות ברכישת עמדות ושינויין. כל אחת מן התיאוריות שמה את הדגש על מרכיב אחר מבין אלה, אולם משותפת לכולן הנחת המוצא כי התנהגות הצרכן קשה מאוד לניבוי.
בעבודה זו נתמקד במרכיבים הרגשיים והקוגניטיביים כפי שהם באים לידי ביטוי בשני מסלולי עיבוד שונים: המסלול הפריפריאלי (peripheral route) והמסלול הצנטרלי (central route). הדרך בה יוצגו שני מסלולים אלה היא באמצעות ניתוח שתי פרסומות מן העיתונות, שכן הפרסום בעיתונות הינו אחד הכלים החשובים להשפעה על עמדותיו של הצרכן והתנהגותו.
כל אחת מן הפרסומות נבחרה בזכות היותה מייצגת את המאפיינים המרכזיים של אחד ממסלולי העיבוד בצורה הטובה ביותר לטעמנו. עם זאת, יש לסייג ולומר כי בבואנו לחפש פרסומות למטרת כתיבת העבודה, עת סקרנו מגוון נרחב של פרסומות בעיתונים שונים, מצאנו, כי מרבית הפרסומות מערבות דרכי עיבוד צנטרליות ופריפריאליות ולעיתים ההפרדה בין שני המסלולים מטושטשת.
בחלקה הראשון של העבודה נתאר וננתח כל אחת מן הפרסומות בנפרד. בין השאר תובא התייחסות לרמת הקשב הנדרשת על פי תיאוריות שונות, התייחסות לתיאוריות למידה כגון התניה קלאסית ותהליכים תפיסתיים.
בחלקה השני של העבודה תיערך השוואה בין הפרסומות, בה תודגש הדרך בה כל פרסומת מייצגת את אחד ממסלולי העיבוד.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק א': מסלול העיבוד הפריפריאלי - פרסומת למרכך כביסה "בדין"
חלק ב': מסלול העיבוד הצנטרלי - פרסומת לבקבוק ההנקה "NF"
חלק ג': סיכום והשוואה בין הפרסומות בעיבוד הפריפריאלי והצנטרלי
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כיצד יוצרת התמונה הזדהות ורגש חיובי?
לכאורה, התמונה איננה קשורה לפעולת המוצר, שכן לולא היה מופיע צילום המוצר והלוגו, לא ניתן היה לנחש שמטרתה לפרסם מרכך כביסה. התמונה מעוררת רגש חיובי, ולכן משרתת את מטרות קידום מכירת המוצר. הרגש החיובי ועימו הזדהות נוצרים הודות למספר סיבות: ראשית, השתייכות למשפחה ואהבת אם נוגעים במרכיב ראשוני, טבעי ואוניברסלי. גם על פי סולם הצרכים של מסלאו (Maslow) צרכי אהבה ושייכות (belonging and love needs) מהווים את הנדבך השלישי בפירמידת הצרכים האנושיים. צורך זה הוא בסיסי ועל פיו האדם משתוקק ליחסי חיבה עם אחרים ולמקום במשפחתו.

תגים:

התנהגות · עמדות · פירסום · פרסומת · שכנוע · פרסומות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גורמים קוגניטייבים בהתנהגות צרכנים", סמינריון אודות "גורמים קוגניטייבים בהתנהגות צרכנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.