היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסגורים ודימויים בעבודתו של צור שיזף

עבודה מס' 064945

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת ספרי המסעות והפרוזה ובחינת העולם המציאותי שמציג שיזף ע"פ התאוריות של דימויים סטריאוטיפים/דעות קדומות, פרנויה, דה הומניזציה.

14,842 מילים ,17 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

צור שיזף הינו עיתונאי וסופר המזוהה בארץ עם ידע עולמי בגיאוגרפיה, ארכיאולוגיה והיסטוריה. הוא מפרסם כתבות מסע ודיווחים כתובים ומצולמים מאיזורים שונים בעולם, כולל איזורי סכנה. דיווחיו מפורסמים בעיתונות היומית ("ידיעות אחרונות"), המגזינית ("מסע אחר", "נשיונאל ג'יאוגרפיק"), יומן החדשות של הטלוויזיה הישראלית וערוץ הטלוויזיה של ה"נשיונאל ג'יאוגרפיק". הוא סייר ברחבי העולם, כולל איזורים הסגורים בפני ישראל (בעיקר במרחבי המזרח התיכון). לצד ספרות המסע והכתבות העיתונאיות, החל שיזף בשנת 1988 בכתיבת פרוזה. הכתיבה הספרותית שלו משלבת את הידע הרב שצבר בהיסטוריה וגיאוגרפיה, מה שמאפשר לו למקם את העלילות במקומות משונים בעולם.

עובדת היותו של שיזף עיתונאי, מקצוע אשר מצריך אובייקטיביות מצד העוסק בו, לצד הידע הרחב שלו בגיאוגרפיה-היסטוריה-ארכיאולוגיה , מקנים אמינות גבוהה לתיאור הרקע, על-ידי הקורא שמכיר את עבודתו של שיזף. גם סיפורי הפרוזה שלו שאמורים להיות דמיוניים, מתרחשים על רק מציאותי ששיזף בנה על-פי המסעות השונים שלו ברחבי העולם. מצב זה יכול לגרום לקורא שיודע כי הסיפור הוא בדוי, לקבל את הרקע של המקומות והדמויות של האיזור כנציגות אמינות של אותם איזורים במציאות.

במסגרת העבודה אתמקד בעיקר על ספרי מסעות ופרוזה המשתלבים זה בזה, מאחר ובמסגרת צורת הכתיבה, יש בניית סיפור ונרטיב, המצריך מצד המחבר לבנות עולם מציאותי בו נעות הדמויות. את העולם המציאותי שמציג שיזף, אבחן על-פי התיאוריות של הדימוים, (סטריאוטיפים/דעות קדומות, פרנויה, דה הומניזציה) ותחום המסגור שיבחן באיזה אופן שיזף מציג את העולם והדמויות (בחירת המילים והביטויים, המשקל והחשיבות הניתנים לאירועים ואנשים שונים כולל צורת ההעברה לקורא שלא מכיר את המקומות, התמה שהכותב מנסה לכפות על הסיפורים, הבחירות של הכותב על מה לכתוב ואיך).

ההשערה היא כי בכל שלושת הסוגים של הכתיבה (מדרכי טיולים, מסעות, פרוזה) שזורה נקודת מבט אחידה המושפעת מאופיו (מערבי), לאומיותו (ישראלי), דעותיו הפוליטיות (יוני) ועיסוקו של שיזף כעיתונאי. תמונות המצב שהוא יוצר למקומות בהם שהה והאנשים שראה, נגועות בהשפעות חברתיות שונות שפועלות על שיזף. אנסה להוכיח כי עצם היותו ישראלי-מערבי-יוני, גורמת לתיאורים מוטים של המזרח התיכון (ישראלי) ושל המזרח הרחוק ומרכז אמריקה (מערבי-יוני). כמו כן אשווה בין הספרים שלו לספרים שנכתבו על-ידי אנשים ממקומות אחרים בעולם על אותם איזורים ונושאים, על מנת לבחון את ההבדלים בתיאורים ובבחירה על שימת הדגש על חלק מסוים על פני משנהו. ולהצביע על טביעות האצבע האישיות של שיזף, בין אם הוא גיבור העלילה (ספרי מסעות) ובין אם הוא בוחר בגיבור בדיוני בן דמותו (פרוזה).

שיטת המחקר שתהיה ניתוח איכותי, תכלול חקירת הסיפורים על כל מקום מסויים בנפרד, במציאת המסגרות והדימויים החוזרים; לאחר מכן השוואה בין התוצאות של המקומות השונים בתוך האיזורים העולמיים אליהם הם משתייכים; ולבסוף השוואה בין האיזורים העולמיים עצמם. כך יהיה ניתן לראות את ההשפעות השונות החלות על שיזף בהתאם לאיזור העבודה לעומת השפעות כלליות המלוות אותו לכל מקום בו הוא מבקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
3. רקע מעשי
4. מתדולוגיה
5. הצגת ממצאים
5.1 המזרח התיכון
5.1.1 הבדואים
5.1.2 מצרים
5.1.2.1 מצרים והיהודים
5.13 ירדן
5.2 המזרח הרחוק
5.2.1 הודו
5.2.2 נפאל
5.2.3 סין
5.2.4 מונגוליה
5.3 מרכז אמריקה
5.3.1 פרו
5.3.2 מכסיקו
5.3.3 גוטמאלה
5.3.4 פנמה
6. ניתוח ודיון בממצאים
7. מסקנות
8. סיכום
9. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

שיזף מנסה להראות את שני הצדדים של מערכת היחסים הישראלית-בדואית, כאשר הוא בוחר גם בשני נציגים לכל צד, אלה המאמינים בדו-קיום ואלה המוחים עליו. המערכת הראשונה המתוארת היא של יגאל, מפקד צבאי שהגיע לאיזור עם מלחמת העצמאות ומלווה אותו לאורך שנים, כשהוא הולך לאוניברסיטה וחוזר כפקח שמורות, אל מול מוסא-עלי, בדואי זקן אשר מתחבר אליו, מכיר לו את עולמו והופך לידיד קרוב המגלה לו את סודותיו האישיים ביותר. לעומתם עומד הזוג של יונתן, קצין צעיר ישראלי חדש באיזור וא-טווג ראמאד, בנו הלא חוקי של מוסא-עלי שגדל תחת ידי אביו כילד מאומץ, מבלי לגלות את האמת על עצמו.

תגים:

סטריאוטיפים · ספר · פרוזה · כתיבה · רומן · ספר · מסע · מסעות · תרמילאים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסגורים ודימויים בעבודתו של צור שיזף", סמינריון אודות "מסגורים ודימויים בעבודתו של צור שיזף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.