היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין הוצאות מחקר ופיתוח ורווחיות החברות.

עבודה מס' 064929

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר על חברות ישראליות.

4,046 מילים ,9 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מחקר מדעי ופיתוח טכנולוגי נעשים יקרים יותר משנה לשנה עקב מורכבותם הגוברת. ב-20 השנים האחרונות הוכפלה לפחות פי שניים עלות הפיתוח של תרופה חדשה, ועלות הפיתוח של רכיבים בתחום המיקרו-אלקטרוניקה צמחה פי 10. בתנאים אלה, כל משק מודרני נאלץ להתמודד עם צרכי מחקר ופיתוח רבים, אשר מוסד מחקר אחד, חברה אחת, ואף מדינה בודדת מתקשים להתמודד עימם.
בשנים האחרונות התפתחו מספר מגמות המקשות על ההפרדה בין מחקר מדעי לבין פיתוח טכנולוגי. ההישענות של תעשיות טכנולוגיות על יתרון עסקי המבוסס על יתרון טכנולוגי, מהירות העברת מוצרים נסיוניים מהמעבדה לתעשייה, והשתלבות חוקרים אוניברסיטאיים בתחומי היזמות העסקית, הביאו לביטול הקווי ההפרדה המסורתיים בין מחקר בסיסי למחקר יישומי. תגליות מדעיות רבות מיושמות במהירות בתעשייה ואילו חברות טכנולוגיה גדולות משתפות פעולה עם מדענים הפועלים באקדמיה, ואף מבצעות מחקרים ברמה אקדמית במחלקות הפיתוח שלהן עצמן.
בשנים האחרונות התחזקה בעולם ההבנה כי חדשנות טכנולוגית, הנשענת על מדע מפותח וכוח -אדם עתיר ידע, הנה המפתח לכלכלה משגשגת ואיכות חיים גבוהה, במיוחד במדינות הדלות באוצרות טבע. למדינת ישראל אין משאבי טבע מיוחדים במינם ואוכלוסייתה מעטה. המשענת היחידה עליה היא יכולה לבסס את עתידה היא המשענת האנושית - והתעשייה היחידה עליה יכולה להיבנות כלכלת ישראל היא תעשייה המבוססת על ידע. ישראל הוכיחה זאת בשנים האחרונות. תעשיית הטכנולוגיה הישראלית נחשבת לאחת מהטובות מסוגה בעולם ואחראית לכמחצית מהייצוא התעשייתי של מדינת ישראל.

עבודה זאת עוסקת בקשר בין הוצאות למחקר ופיתוח (מו"פ) וביצועי חברות, בעיקר רווחיות.
העבודה כוללת רקע על חשיבות המו"פ ברמה הלאומית והתמיכה הממשלתית הניתנת לו.
בהמשך יובאו מחקרים על השפעת המו"פ על ביצועי חברות, בעיקר תוך הסתמכות על מחקר מקיף שנערך בשנה שעברה ע"י משרד התעשייה והמסחר בבריטניה.
המחקר האמפירי נערך ע"י ניתוח דוחות רווח והפסד של 10 חברות תעשייה בישראל למשך מספר שנים לבדיקת הקשר בין הוצאותיהן למו"פ ורווחיותן.

תוכן העניינים:
מבוא
מו"פ ברמה הלאומית
השפעת המו"פ על ביצועי חברות
נכסי ידע היוצרים חדשנות וערך
המחקר האמפירי
החברות הנכללות במדגם
שיטה
ממצאים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח: בסיס הנתונים

קטע מהעבודה:

פעילות של מחקר ופיתוח, מעצם טיבה, טומנת בחובה סיכון, אולם גם סיכוי לרווח. פעילות מו"פ שצלחה מספקת תשואה ליזם ולמשק בכללותו. הפער בין התשואה לחברה הבודדת ובין התשואה למשק נקרא תשואה עודפת ובא לידי ביטוי בכמה מישורים: זליגת ידע - מעבר של ידע ועובדים בין חברות, הגדלת רווחת הצרכן - מו"פ מיטיב עם המשק בכללותו בכך שהוא מאפשר לייצר יותר, מגדיל את התוצר ומשמש תמריץ למתחרים להתחדש. בשל אלה יש למדינה אינטרס בקידום תהליכי מו"פ תעשייתי ובסיוע להם. נוסף על כך, עלותם של תהליכי מו"פ היא במקרים רבים גבוהה מכדי שיזם בודד או חברה פרטית יוכלו לממנם באופן עצמאי. מדינות רבות תומכות במו"פ. ההטבה העיקרית הניתנת היא בצורת מענקים.

תגים:

רווח · מישם · משק · כלכלה · צרכן · מממן · מימון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין הוצאות מחקר ופיתוח ורווחיות החברות.", סמינריון אודות "הקשר בין הוצאות מחקר ופיתוח ורווחיות החברות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.