היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מצבי הלחץ על הקשב

עבודה מס' 064909

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה ספרותית וניסוי אמפירי לבדיקת הקשב בתנאי לחץ.

3,889 מילים ,21 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

האם אנו תופסים את הצורה כיחידה שלמה אחת, או שאנו תופסים תחילה תכונות בודדות, ורק אחר כך מרכיבים מהם צורה שלמה? זו אחת הסוגיות המרכזיות בתפיסה. במחקר הנוכחי אנו מנסים לבדוק את ההשפעה של מצב מלחיץ על הקשב של הנבדק. האם במצבי לחץ אנשים תופסים קודם את הגירוי הגלובלי (העיקרי) ורק אחר כך את הגירוי הלוקלי (המשני) או שמא ההפך הוא הנכון?

השערת המחקר הינה כי תחת לחץ יש הצרה של קשב והדבר גורם לכך שגירויים לא רלוונטיים לא יפריעו לגירויים רלוונטיים, התפיסה של הגירוי תהיה קודם כל תפיסת הגלובלי ואחריה תפיסת הלוקלי, אנו סבורים שההפרעה תקטן בתנאי של לחץ.
במחקר השתתפו 15 נבדקים שגילם הממוצע היה 24. למחקר שני שלבים: זיהוי אות לוקלית (קטנה) וזיהוי אות גלובלית (גדולה) תחת תנאי לחץ ותחת תנאי ללא לחץ.
הגירויים הוצגו לנבדקים על גבי מסך מחשב. בתנאי התואם הוצגו לנבדק האותיות H המסודרות יחד לצורה של האות H גלובלית או אותיות R לוקליות שמסודרות יחד לצורה של האות R גלובלית.
בתנאי לחץ נמצא שהביצוע איטי יותר בתנאי הלא תואם לעומת בתנאי התואם, אבל באופן מפתיע דווקא בתנאי הגלובלי ההפרש בין שני אלו היה גדול לעומת התנאי הלוקלי. כלומר, הנבדקים הגיבו מהר יותר לתנאי הלוקלי מאשר לתנאי הגלובלי, לא מצאנו עדיפות גלובלית אלא דווקא עדיפות לוקלית. הממצאים עומדים בסתירה עם הסקירה הספרותית במחקרנו ולכן ההסבר שנתנו לממצאים הוא מתודולוגי ומתייחס למרחק הישיבה של הנבדקים ממסך המחשב שעליו הוצגו הגירויים, ההסבר השני שנתנו מתייחס לציפייה של הנבדקים מהגירויים שהוצגו לפניהם.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: התוצאות הגלמיות אינן כלולות בעבודה.

קטע מהעבודה:

לפי הגישה ההוליסטית, תפיסת השלם קודמת לתפיסת התכונות. בתחילה נתפסים עקרונות גלובליים מבניים (כללים למשל סימטריה), המדריכים לאחר מכן את המערכת בתפיסת אלמנטים לוקליים (ספציפי- נקודתי). לפי הגישה האנליטית תפיסת התכונות קודמת לתפיסת השלם.
לפי אסכולת הגשטאלט שהחלה ב-1920 ישנן תבניות מולדות של תפיסה. התפיסה נערכת על ידי קליטת הגירויים החיצוניים, בהתאם לאותן תבניות. הצורה נתפסת בשלמותה, ואינה מתבססת על ניתוח תכונותיה "השלם הוא יותר מסכום חלקיו", על פי הגשטאלט בשלם מתקיימות תכונות של יחסים בין החלקים השונים, שאינן מתאפשרות בלא הארגון של השלם.(יסודות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, האוניברסיטה הפתוחה)

תגים:

גירויים · הצרת · נבון · קשב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מצבי הלחץ על הקשב", סמינריון אודות "השפעת מצבי הלחץ על הקשב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.