היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מחויבות מורים לבית הספר לבין האפקטיביות הבית ספרית (הצעת מחקר)

עבודה מס' 064879

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר באמצעות שאלונים לדיווח עצמי.

4,690 מילים ,40 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

נושא האפקטיביות הבית ספרית הוא נושא המעסיק את קהיליית החינוך במשך זמן רב. חוקרים רבים התלבטו בשאלת הגדרת האפקטיביות ובדרכים למדידתה.
להשגת אפקטיביות בית ספרית משמעות חברתית וכלכלית גדולה מאוד. בית הספר מעצב את דור העתיד של החברה ולצורך כך צורך משאבים ניכרים.
פאר (2002), מגדירה מחוייבות לארגון: כחוזק היחסי של הזדהות היחיד ומעורבותו בארגון מסויים. לפיה, את מושג המחוייבות ניתן להגדיר כשילוב של עמדות וכוונות התנהגותיות.
העמדות כוללות: הזדהות עם הארגון קרי - קבלת מטרותיו, מעורבות בתפקיד הארגוני ביחס חם ואוהד לארגון או נאמנות לארגון. מכאן, המחוייבות הארגונית הינה משתנה פסיכולוגי - גלובלי הכולל מרכיבים קוגניטיביים (הזדהות) אפקטיביים (מעורבות ונאמנות) והתנהגותיים (רצון להשאר בארגון. יחד עם זאת, מחוייבות אינה משקפת רק את עמדותיו של העובד אלא גם אלמנטים אינסטרומנטליים. מחוייבות זו, הינה מחוייבות תחשיבית.
העבודה המוצעת תעסוק במחויבות מורים לבית הספר, באפקטיביות הבית ספרית , בקשר בין משתנים אלו ובהשפעת גורמים שונים על המשתנים העיקריים.
בבחינת מחקרים רבים המובאים להלן עולה כי קיים קשר בין מחויבות המורה לאפקטיביות בית הספר כאשר בתווך נמצאים משתנים רבים המגדירים את פעילות המורה, המושפעים ממחויבותו ומשפיעים על אפקטיביות בית הספר.
העבודה תבחן בנוסף לאמור לעיל, גם משתנים משפיעים נוספים כגון: מין המורה, מגזר (ממלכתי או ממ"ד) וגיל התלמידים (יסודי או תיכון).
העבודה תתבסס על שאלונים לדיווח עצמי שיחולקו למורים. לפיכך אין העבודה כוללת הערכה עצמית של החוקרת בנושא אפקטיביות בית הספר.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה תיאורטית
מחויבות ארגונית
אפקטיביות בית-ספרית
רציונל המחקר
שאלת המחקר
מטרות המחקר
משתנים
שיטה
אוכלוסייה
הליך
כלי המחקר
עיבודים סטטיסטיים
ביבליוגרפיה
נספחים: שאלונים
1.שאלון דמוגרפי
2. שאלון בנושא מחוייבות מורים לעבודתם
3. שאלון בנושא אפקטיביות של בית הספר

קטע מהעבודה:

קיימות הגדרות, חלוקות והתייחסויות שונות למושג המחויבות הארגונית. המכנה המשותף להתייחסויות השונות הוא השילוב בין עמדה לגבי הארגון, עמדה סובייקטיבית בקשר לארגון ולבסוף כוונות להתנהגות. כוונות ההתנהגות מתייחסות בעיקר למוטיבציה לפעילות במסגרת הארגון ולחליפין לכוונות עזיבה או הישארות בארגון. רוב הוגי הדעות מתייחסים אל המחויבות לארגון כחלקו של העובד ביחסי חליפין עם הארגון. פאר (2002), מגדירה מחוייבות לארגון: כחוזק היחסי של הזדהות היחיד ומעורבותו בארגון מסויים. לפיה, את מושג המחוייבות ניתן להגדיר כשילוב של עמדות וכוונות התנהגותיות. העמדות כוללות: הזדהות עם הארגון קרי - קבלת מטרותיו, מעורבות בתפקיד הארגוני ביחס חם ואוהד לארגון או נאמנות לארגון. מכאן, המחוייבות הארגונית הינה משתנה פסיכולוגי - גלובלי הכולל מרכיבים קוגניטיביים (הזדהות) אפקטיביים (מעורבות ונאמנות) והתנהגותיים (רצון להשאר בארגון. יחד עם זאת, מחוייבות אינה משקפת רק את עמדותיו של העובד אלא גם אלמנטים אינסטרומנטליים. מחוייבות זו, הינה מחוייבות תחשיבית

תגים:

אירגון · חינוך · לימוד · בית · ספר · הוראה · מימנל · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מחויבות מורים לבית הספר לבין האפקטיביות הבית ספרית (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "הקשר בין מחויבות מורים לבית הספר לבין האפקטיביות הבית ספרית (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.