היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בתקשורת.

עבודה מס' 064869

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ייצוגן של נשים בסדרות עלילתיות בישראל וארה"ב

13,137 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

מחקרים רבים נעשו עם השנים על הטלוויזיה והשפעתה על החברה. מכשיר הטלוויזיה הפך במהירות לחלק המרכזי של הסלון ותרבות הבילוי המשפחתית. הזמינות של תוכן בידורי וחדשותי שדרשו פסיביות מצד הצופה העייף מהעבודה הקשה או מהלימודים ונח מולה לעת ערב, הביאו לכך שהמכשיר הפך עבור הרבה אנשים למקור המידע והידע העיקרי אם לא היחיד, על חשבון עיתונות, תיאטרון, ספרים ופגישות חברתיות עם אנשים אחרים. הוא גם היווה מקור בילוי שאיחד את כל המשפחה סביבו והשפעתו על האופי בו ראו את עצמם ואת הסביבה.

תוכניות החדשות והדוקומנטריות קיבלו את האמינות הגבוהה ביותר מצד הצופים, והמפתח לעדכונים של מה שקורה בארץ או בעולם. אבל הכח האמיתי טמון דווקא בסדרות ובסרטים העלילתיים, מכיוון שהם פועלים על הרגש ולא על הרציונל. כאשר הצופה חושב שהוא מקבל תוכן בידורי ולא עדכון חדשות, הוא מגלה פחות התנגדות מודעת ולא מודעת למידע המוצג בפניו ומפנים אותו. ללא קריאה חתרנית, המוח האנושי נוח יותר לספיגת רעיונות או הצעות הנרמזות בסיפור, מאשר היו מוטחות בפניו בהרצאה, למשל. בארה"ב הוקרנה בשנות ה-70 המיני סדרה "שורשים", ששינתה רבות את היחס של החברה האמריקנית לקהילה השחורה, לאחר שראו את זוועות העבדות שנמשכו שנים רבות; זאת לאחר שנים שנתקלו במידע זה בשיעורי היסטוריה או כעובדות יבשות של חדשות אחרי מהומות של שחורים במקומות שונים. בישראל הוקרנה הסדרה "דאלאס", שגרמה לרבים להאמין כי כך נראים באמת החיים בארה"ב. תופעה שהייתה משותפת להמון מדינות אחרות בעולם שראו את הסדרה הזו.

תוכן עניינים:
פתח דבר
מבוא
התפתחות הדמות הנשית בסדרות הטלוויזיה העלילתיות
ייצוג נשים בתקשורת הישראלית
אלי מקביל - ניתוח פרק בסדרה
הבורגנים - ניתוח פרק בסדרה
סיכום והשוואה בין התוכניות
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

התפתחות הדמות הנשית בסדרות הטלוויזיה העלילתיות:
כשבאים לנתח את דמות האישה בסדרה עלילתית, צריך להתחשב בהיסטוריה של תוכניות הטלוויזיה וההתפתחות שנעשתה בסוגי הנרטיב והתחכמות הצגת הסיפורים. זאת מכיוון שכל תוכנית היא גם ראי של התקופה בה היא נעשתה, והשינויים של המהפכה הפמיניסטית והמאבק לשיוויון זכויות לנשים שנעשה במשך השנים, אמור להביא את תוצאותיו גם אל מסך הטלוויזיה. השוואת השינויים בין הסדרות העלילתיות על פני השנים יכול להוות מדד להצלחה או לכישלון של מאבק הנשים לשיוויון זכויות ולייצוג הולם באמצעי התקשורת, שם מקור הכח נמצא בידי חברה גברית המעוניינת לשמר את הערכים הישנים מתוך תפיסה כלכלית-חברתית שבה המצב הקיים מתורגם לכסף.

תגים:

נשים · שיווין · תקשורת · פמיניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בתקשורת.", סמינריון אודות "ייצוג נשים בתקשורת." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.