היישום אינו מחובר לאינטרנט

קוהביטציה והשפעתה על שביעות רצון מנישואין

עבודה מס' 064789

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בשביעות הרצון בקרב זוגות נשואים, בין אלו שחיו בקוהביטציה לפני הנישואין לבין אלה שלא

9,207 מילים ,27 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אחת התהפוכות המובילות של שנות השישים על העולם המערבי ומשם על העולם עצמו הייתה יצירת מערכות זוגיות אלטרנטיביות במקום מוסד הנישואין המסורתי. המערכת הזוגית האלטרנטיבית הנפוצה ביותר היא הקוהביטציה (Cohabitation), קרי מגורים משותפים במקום נישואין.
חיזוק ערך האינדיווידואליזם בחברה המערבית ותרבות ההגשמה העצמית, לצד ניסיון לניהול סגנון חיים הולם אשר הפך לעניין יקר, הביאו לכך שאנשים רבים לא ממהרים להתמסד ולהתחתן בגיל צעיר. הם משקיעים את זמנם בעבודה, לימודים ורצון לביסוס עצמי-כלכלי, כאשר מוסד הנישואין נדמה בעיניהם למכשול ועיכוב לא רצוי, ואשר אינו מחוייב המציאות.
הקוהביטציה אינה רק חלופה למוסד הנישואין, אלא נחשבת בעיני רבים כדרך טובה יותר להכיר בן זוג שכן רוצים להינשא עמו, בטרם יעשו את הצעד המחייב. המחשבה המובילה היא שבאמצעות חיים משותפים לתקופת זמן של מספר חודשים עד מספר שנים, ניתן יהיה ללמוד על מערכת הזוגיות העתידית של שני בני הזוג וכי הדבר ישפר ויחזק את מערכת הנישואין שלהם כאשר יחליטו השניים למסד את הקשר.
אבל מחקרים שונים אשר נעשו בארה"ב חושפים תמונה הפוכה, בה זוגות אשר חיו בקוהיבטציה ומיסדו את יחסיהם רשמית במועד מאוחר יותר, ניהלו מערכת נישואין לא יציבה, עם שיבעות רצון נמוכה וחילוקי דעות גבוהים יותר מאשר זוגות שלא חיו יחדיו טרם הנישואים. זוגות אשר חיו בקוהיבטציה גם סבלו מאחוזי גירושין גבוהים יותר.

מטרת עבודה זו היא להתחקות אחר הניתוחים של מחקרים אלה אשר נעשו בארה"ב, לצד עשיית מחקר ראשוני דומה בישראל. הניתוחים למחקרים אשר נעשו בארה"ב הביאו לשורה של השערות תיאורטיות לגבי הסיבות אשר קוהביטציה יכולה לפגום ביציבות של מערכת נישואין, בעוד שההשפעות התרבותיות של החברה האמריקאית האינדיווידואליסטית הועמדו מעט בצד. החברה הישראלית היא חברה יותר שמרנית מזו שבארה"ב. מוסד הנישואין בישראל הוא עדיין מוסד מוביל ואחוז הגירושין, למרות שהוא מתמיד ועולה, עדיין רחוק באחוזים מזו של האחות הגדולה מעבר לים. במקביל, ניתן לראות גם עליה של זוגות החיים בקוהביטציה בישראל בעשורים האחרונים, ומטרת המחקר תנסה לבחון את השפעות הקוהביטציה על מערכות הנישואים של הזוגות אשר ייבדקו, תוך כדי השוואה לתוצאות של מחקרים דומים בארה"ב. בצורה זו ניתן יהיה להבחין מה ההשפעות של מערכת קוהבטית על זוגיות לעומת ההשפעה של החברה מסביב.

אוכלוסיית המחקר הנה כלל הזגות הנשואים של מדינת ישראל בגילאים 22-35.
הדגימה אשר יושמה באמצעות שאלון למילוי עצמי באמצעות דגימת פנים אל פנים הנה דגימה לא הסתברותית המבוססת על דגימת נוחות.
כלי המחקר מורכב משאלון הבודק שביעות רצון בחיי הנישואין.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. מתודולוגיה
4. ממצאים ותוצאות
5. סיכום, דיון ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

מבנה המשפחה הקלאסי נשמר במשך שנים רבות בכל רחבי העולם בדמות גבר כמפרנס ראשי, אם לא יחיד, כאשר האישה אחראית על טיפוח הבית וגידול הילדים, עם אפשרות לעבודה במשרה חלקית. היחידה המשפחתית מבוססת על נישואין המהווים קשר משפטי שהשותפים לו מצפים שיימשך לאורך זמן, ואשר מתקיים בו שיתוף כלכלי ומסגרת נורמטיבית לפעילות מינית והולדת ילדים (משוניס 1999). המבנה הקלאסי שקיים עדיין ברוב מדינות המזרח, שלט בארצות המערב (לרבות ישראל) בצורה מוחלטת על החצי השני של המאה הקודמת.

תגים:

משפחה · נישואין · זוגיות · זוג · מגורים · משותפים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קוהביטציה והשפעתה על שביעות רצון מנישואין", סמינריון אודות "קוהביטציה והשפעתה על שביעות רצון מנישואין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.