היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקונפליקט בין המדינה לבדואים היושבים בנגב בסוגיית הקרקעות

עבודה מס' 064698

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הדילמה השוררת בין רשויות השלטון בארץ לבין הבדואים.

5,036 מילים ,26 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

כולנו מודעים לקונפליקט השורר זה שנים רבות בין המדינה לאזרחיה הערבים, ובמיוחד, לעם הפלסטיני, וכן לניסיונות הנמשכים להגיע להסדר שלום עמם, תוך הכרה בעוול שנעשה להם ובצורך שלהם להקים מדינה ריבונית. אם כך מתמיה שדווקא הבדואים, שישבו כאן כבר לפני מאות שנים, ואשר ברובם מגלים היום סולידריות עם החברה הישראלית ואף נוטלים חלק בחובות האזרחיות, דווקא הם, לא זוכים להכרה ונדמה כי נשכחה זכותם לבעלות על הקרקע עליה הם יושבים. ידוע כי קיים קונפליקט בין המדינה לבדואים בנגב באשר לעניין בעלות על הקרקע. בעבודה זו ארצה להציג את הקונפליקט על גווניו השונים, ואנסה אף להכריע את הכף לכאן או לכאן.
תחילה, אעמוד על מאפייניה של החברה הבדואית ועל אורח חייהם, כדי להבין את החשיבות שהם מקנים לאדמה.
שנית, אבהיר את משמעות המונח "הפקעת קרקעות"; החוקים המאפשרים הפקעה, הרשויות הרשאיות להפקיע, וכן התנאים המאפשרים פעולה מסוג זה.
שלישית, אציג את הרקע שהוליד את הקונפליקט; ההיסטוריה הגיאוגרפית של ארץ ישראל לפני קום המדינה ונתונים מספריים על הבדואים שישבו כאן.
רביעית, אפרט את טענות הצדדים בנוגע לעניין זה.
ולבסוף, אמנה דרכים שונות לפתרון הבעיה שהובאו בוועדות ממשלתיות שונות וכן בחקיקה.
השאלה המשפטית המעניינת בהקשר זה הנה, האם ניתן לומר כי לבדואים הייתה בעלות על הקרקע והאם זכות זו נגזלה מהם עם קום המדינה.

תוכן עניינים:
מבוא
מקומה של האדמה בתרבות הבדואית
הפקעה - מהי ?
הרקע לקונפליקט בעניין אדמות הנגב
טענות הצדדים - המדינה מול הבדואים
הצעות לפתרון הקונפליקט
סיכום

תגים:

מיעוט · ילידים · בדווים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקונפליקט בין המדינה לבדואים היושבים בנגב בסוגיית הקרקעות", סמינריון אודות "הקונפליקט בין המדינה לבדואים היושבים בנגב בסוגיית הקרקעות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.