היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיתוסים בספר 'באדולינה' מאת גבי ניצן

עבודה מס' 064458

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המיתוסים בספר 'באדולינה' תוך התייחסות לספרות תיאורטית

1,991 מילים ,5 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

אנו חיים בחברה התופסת עצמה כחברה ראציונלית שהיא בעליל לא של מיתוסים, חברה המתהדרת בראציונליות, המקדשת ומעצימה את המדע. דווקא בחברתנו נוצרת מיתולוגיזציה והדיבור על המיתוס גובר ורווח. העידן החדש מלא בהתייחסויות למיתוסים ובצריכת מיתוסים, מתוך נסיון להבין את העולם במונחים מיתיים. 'באדולינה' מאת גבי ניצן, הוא סיפור אודות מלך ומלכת באדולינה, ממלכה זעירה באירופה. הסיפור נכתב מנקודת ראותו של עיתונאי המלווה ומסקר את בני הזוג המלכותי בביקורם בישראל. זו מעין אגדה מודרנית למבוגרים המזמינה את הקורא למסע מסקרן, בו כל אחד עשוי למצוא משמעות ונקודות להזדהות ולזיקה.

קטע מהעבודה:

מלכים רבים השאירו חותמם בהסטוריה וזכר דמותם נשאר חרוט בתולדות העולם. הטקסט הנדון מעצב את דמויות המלך והמלכה ברוח הישראלית, כאשר הדמות המיתית של המלך השליט, המנצח, הכובש, הגיבור, הופכת כאן לדמות אנושית, הנושאת בשורה ומסר אודות תכלית החיים ומשמעות הקיום. מחבר הספר בחר לשמר את מיתוס המלך והמלכה האגדיים, על גינוני המלכות שלהם: "ידעתי שאני נסיך מלידה...הם השיבו במנוד ראש אצילי". אך עם זאת, מתקיימים בטקסט שבירה וניתוץ של מיתוס בני הזוג המלכותי והשלמות שהם מייצגים, על ידי יצירת והצבת מיתוס חלופי. הדמויות המלכותיות עוברות טלטלה ומתוארות כמודרניות: לא עוד מלכים המבלים זמנם במשתה מפואר, אלא מלכים שסועדים בחומוסיות ושיפודיות, לא עוד מזון מלכים, כי אם תאווה לחטיפי שוקולד, לא עוד מלכים לבושים בחליפות ובגלימות, אלא בג'ינס ובבגד ים, לא עוד בילוי בנשפים מלאי הוד והדר, כי אם במועדוני מוזיקת רגאיי. הכותב עושה שימוש במיתוס המוכר של המלך, המלכה והממלכה, כדמויות וכמקומות נערצים ובלתי ניתנים להשגה, ומעביר אותם תהליך של ארציות, המתבטא בהצגתם באופן יומיומי ועממי: "הוד מלכותו, אתה נגבן חומוס מלידה...המלכה ריחפה עם רצועת פיתה מעל לצלחות". תפקידו של המלך מוגדר בטקסט כמי ש"מצפה שהכל יקרה לשביעות רצוני...כל העולם הוא מתנת יום הולדתי שניתנה לי כדי להעשיר ולהשביח אותי עד יום מותי... סגנון המלוכה שלי הוא משיכת תשומת לב ציבורית". עם זאת, האבחנה בין המלך כעליון לבין הציבור, הנוגעת למהותו של הסדר החברתי, מתערערת באמצעות תיאור המלך כמי שלובש ג'ינס ישנים וחולצת טריקו וכמי שתפקידו "לשמש דוגמא ולהזכיר לכל אזרח באדוליני את הזכות להיות מלך...לכולנו יש דם מלכותי...עד לפני שנתיים הייתי חצוצרן. התפקיד שלי הוא להזכיר למצורע ההודי ולך שאתה יכול להיות מלך בעולם שלך". כך מודל ההתנהגות המודגש בטקסט קשור בהתנהגות של בחירה. הזכות והאפשרות לבחור בדרכך, לכתוב את התסריט של חייך, לספר את סיפורך.

מקורות:

בטלהיים, ב. (1987). קסמן של אגדות. תל-אביב: הוצאת "רשפים".
גרץ, נ. (1995). שבויה בחלומה. תל-אביב: הוצאת עם עובד.
חזן, ח. (1992). השיח האנתרופולוגי. תל-אביב:הוצאת משרד הביטחון.
כהן, א. (1997). לישון עם כיפה אדומה לקום עם שלושה חזירונים קטנים. חיפה: הוצאת "אמציה".
ניצן, ג. (1999). באדולינה. תל-אביב: ידיעות אחרונות.

תגים:

אגדה · אשלייה · דמיון · טקסט · מודרני · מלכים · מציאות · סיפור · ראציונליות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיתוסים בספר 'באדולינה' מאת גבי ניצן", סמינריון אודות "מיתוסים בספר 'באדולינה' מאת גבי ניצן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.