היישום אינו מחובר לאינטרנט

העתקה פרטית של יצירות המוגנות בזכויות יוצרים

עבודה מס' 064358

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העתקה פרטית/צריבה של יצירות המוגנות בזכויות יוצרים, תוך בחינת זכויות היוצרים בארץ ובעולם, ממדי התופעה, דרכי ההתמודדות בעולם והשינויים המתוכננים בעקבות תזכיר חוק זכויות היוצרים החדש.

13,125 מילים ,25 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעיית העתקה הפרטית המבוצעת בשנים האחרונות בהיקף נרחב בידי משתמשים בביתם הפרטי, מעלה שאלות רבות על גבולות זכויות הקניין הרוחני.
במסגרת העבודה בחרתי להתמקד בשאלה:
האם ראוי לתת הגנה לבעלי זכויות היוצרים מפני העתקה של צרכנים העושים זאת לשם שימושם האישי? או שמה יש לפתור את המשתמשים הביתיים מהחלת זכויות הקניין הרוחני של היוצרים ולתת ליוצרים פיצוי באמצעים עקיפים עקב ההפרות הללו.

במהלך העבודה אדון בנושאים הבאים:
בפרק א: אדון במהות זכות היוצרים ובסייגים לה כפי שנקבע בחקיקה ובפסיקה
בפרק ב: אדון בבעיית העתקה הפרטית בארץ ובעולם היקפה הארצי של התופעה ופסיקת בתי המשפט בארץ וארצות הברית בהקשר של "הפרה תורמת" לפעולת העתקה
בפרק ג: אדון בהיסטוריה של תקופת ההגנה על זכויות היוצרים כיצד החלה ההגנה על זכויות היוצרים וכיצד במשך השנים הוארכה תקופת ההגנה על זכויות היוצרים
בפרק ד: אדון בהצדקות לקיומו של קניין פרטי בזכויות היוצרים מול ההצדקות להפכו לקניין ציבורי
בפרק ה: אדון בהאמנות הבין לאומיות שנתקבלו בעולם במשך השנים לשם הגנה על זכויות הקניין הרוחני והחקיקה בישראל ובעולם בעקבות אותן אמנות
בפרק ו: אדון בסייגים המיוחדים שקיימים בעולם לזכות העתקה הגורמים לבעיית האכיפה של זכויות היוצרים בקרב המשתמשים הביתיים
בפרק ז: אדון בחוק ה"קלטות הריקות" שנתקבל בשנת 1996 ומשמעותו
בפרק ח: אערוך השוואה של מצב פיצויי האומנים בעולם וזכויות הצרכנים לבצע העתקה פרטית
בפרק ט: אדון בדרכי ההגנה על מדיות של יצירות מקוריות במשך 30 השנים האחרונות
בפרק י: אדון בתזכירי חוק זכויות היוצרים וחוק הקלטות הריקות החדשים והפרשנות להם

קטע מהעבודה:

זכות היוצרים (Copyright) הינה זכות הבעלות ביצירה. זכות היוצרים מגינה על זכויות בתחומי האמנות, מוזיקה, ספרות, וכו'. היא נקראת באנגלית "זכות ההעתקה", משום שהיא הזכות החשובה ביותר, מבין אשכול הזכויות, הנקרא "זכות יוצרים". משמעה הזכות למנוע העתקה של היצירה על ידי אנשים זרים. זכות היוצרים מוסדרת בישראל באמצעות ה Copyright Act מ- 1911, שהוחל על פלסטינה ב- 1924 (1). מכוח החוק חוקק הנציב העליון את פקודת זכות היוצרים 1924 (2), שעוסקת בנושאים הטכניים. החוק חל בישראל כיתר החוקים הבריטים, והכנסת ביצעה מאז קבלתו בעיקר שינויים טכניים להתאמת התרגום למקור, וכמו כן שינתה את שמו לחוק זכות יוצרים(3) .
--------------------------------------------------------------------
1. Copyright Act, 1911, Laws of Palestine, vol. 3, 2475
2. פקודת זכות יוצרים, חא"י כרך א, (ע) 364. להלן ה"פקודה"
3. חוק זכות יוצרים, חא"י 1911 כרך ג , (ע) 2633. להלן ה"חוק"

תגים:

צריבה · MP3 · מוסיקה · סרטים · העתקות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העתקה פרטית של יצירות המוגנות בזכויות יוצרים", סמינריון אודות "העתקה פרטית של יצירות המוגנות בזכויות יוצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.