היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת אמינות התיעודים ההיסטוריים בדבר מגפת הדבר (תרגיל).

עבודה מס' 064357

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה באמצעות סקירה היסטורית כפי שמשתקפת מנקודת מבטו של המחבר דניאל דפו בספרו "יומן שנת המגפה" (1722).

612 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו, אנסה לבחון את אמינות התיעודים ההיסטוריים בדבר מגפת הדבר, שהתחוללה בלונדון (1665) והביאה למותם של רבבות בני אדם. בחינה זו, תעשה ע"י סקירה היסטורית כפי שמשתקפת מנקודת מבטו של המחבר דניאל דפו בספרו "יומן שנת המגפה" (1722). כמו כן, אנסה לבחון את מידת הקורלציה בין כתבי דפו לבין הממצאים ההיסטוריים, כפי שעולים מן המקורות.

קטע מהעבודה:

"יומן שנת המגפה" מאגד בתוכו, עדויות מאת דודו של דפו, הנרי פו, ששהה בלונדון בכל זמן המגפה וניצל. בנוסף, הסתמך דפו בספרו על מסמכים מאותה תקופה ועל "רשימות המתים" שפורסמו ע"י השלטונות המוניציפאליים.
מראה הרחובות הריקים, עזיבת המשפחות את לונדון, הבידוד והריחוק של האנשים מחבריהם, אפיינו את תקופת הדבר, אך לא לאורך זמן. עם חלוף הזמן, התקהו חושי האנשים למראות המוות והייאוש השתלט ברחוב. ניתן היה למצוא אנשים שמסתובבים ברחוב ושגודשים את ספסלי הכנסייה. הכמרים והמטיפים בראותם את אווירת הדכדוך אליה נקלעו אנשים, ניצלו מצב זה ויצאו בהכרזה כי מובטח לקונה "שטרי מחילה" של הכנסייה חיים. מילים אלו, שבו את לב השומעים שניסו להיאחז בכל קרש הצלה שניתן היה להשיג באותה תקופה. מה שתרם בנוסף לנ"ל להתפשטות תופעת קניית "שטרי המחילה", היה החוסר בהשכלת האנשים באותה תקופה, מכאן נהיר לנו ההליכה העיוורת אחרי אנשי דת ועובדי כוכבים ומזלות למיניהם.

מקורות:

דפו, דניאל. (1722). יומן שנת המגפה, תרגם מאנגלית יותם ראובני, תל אביב 2002.
הרסגור, מיכאל. (1984). עידן האורות. תל אביב, משרד הביטחון.
קאמי, אלבר. (1984). הדבר. תל אביב, עם עובד.
קרינגטון, ס. א. והמפבן- ג'קסון, י. (תרצ"ד). "דברי ימי אנגליה", כרך שני, תרגם מאנגלית וולפובסקי מ.ז., תל אביב, הוצאת ספרים מצפה.
קרינגטון, ס. א. והמפבן- ג'קסון, י. (תרצ"ד). "דברי ימי אנגליה", כרך שלישי, תרגם מאנגלית וולפובסקי מ.ז., תל אביב, הוצאת ספרים מצפה.

תגים:

מגיפת · הדבר · דניאל · דפו · יומן · שנת · המגפה · תרבות · המערב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת אמינות התיעודים ההיסטוריים בדבר מגפת הדבר (תרגיל).", סמינריון אודות "בחינת אמינות התיעודים ההיסטוריים בדבר מגפת הדבר (תרגיל)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.