היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקמת עסק לטיפוח, בניית ציפורניים ואיפור

עבודה מס' 064330

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תכנון עסקי ואסטרטגי להקמת העסק.

4,434 מילים ,13 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהקמת מכון לבניית ציפרניים ואיפור בשכונה יוקרתית ההולכת מוקמת ומאוכלסת בימים אילו ויקרא "מכון זהר".
יוזמת הקמת "מכון זהר" הן שתי נשים בשנות העשרים לחייהן אשר התמחו ורכשו נסיון רב העבודה איכותית בתחום. תחום זה הינו חלק מתחום רחב יותר של תחום הקוסמטיקה וטיפוח המראה העור והשער בעיקר לבנות המין הנשי.
מטרת עבודה זו הינה להציג, להוות מסגרת, לתכנון ואישור מימון הקמה והפעלת העסק, בפני ועל ידי בנקים רשויות שונות וכן בפני בעלי עניין אחרים לפי הצורך, וכן להוות מסגרת לתכנון מפורט יותר של ההקמה והפעלת המכון בהמשך הדרך, (גלאי והלל 1992).
האסטרטגיה להפעלת העסק הינה חדירה תוך התאמה לנעשה באזור הרלונטי בתחום זה, והתרחבות העסק לשרותים נוספים בתחום, ולאיזורים נוספים כפי שמוצג בעבודה זו, כל זאת בהתאם להתפתחות העסק ולשינויים בסביבה, בתחום ובמצב האישי של היזמיות.
המטרות העסק הינן יצירת הכנסה ליזמיות ולבני משפחה, כמו גם לאפשר להן להגיע להגשמה עצמית בתחום עיסוק זה.
כפי שנראה בהמשך מסמך זה הקמת העסק הינה כדאית מבחינה כלכלית, וסיכויי הצלחתו במיקום הנבחר גבוהים.
ההמלצות הינן לפתוח את המכון, להפעילו בצוות מצומצם של היזמיות, ולהרחיב את מספר העובדים בו לפי התפתחות השוק המקומי ורכישת הלקוחות, כמו כן לבחון מעת לעת את התוצאות הפיננסיות והמתרחש בתחום, ולפעול בהתאם, על ידי, צימצום, התרחבות, פיתוח שירותים נוספים בתחום ו/או בתחומים נוספים וכדומה.

תוכן עניינים
תמצית מנהלים
מבוא
היזם /העסק/ הסביבה
הנחיות ומסגרת אסטרטגית
המוצר / שרות / חוויה
השוק, הלקוחות והשיווק
תוכניות המו"פ, הכשרה וידע
המבנה האירגוני והעובדים
מערך המפעל והשירות
מבחנים כלכליים ופיננסיים
ממצאים, מסקנות, המלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היזמיות:
שתי אחיות בגילאים 25, 27, אשר סיימו לפני כשנה בהצטיינות הכשרה בנושאים טיפוח ובניית ציפורניים, מניקור, פדיקור ואיפור בבית ספר יוקרתי במרכז תל-אביב.
נסיון מקצועי: שנת עבודה במשך שנה במכון דומה לבניית ציפורניים ואיפור יוקרתי, ורכישת "לקוחות אישיים" רבים.
הרעיון: הקמת עסק - "מכון זהר" לטיפוח ובניית ציפורניים ולאיפור, השייכים לתחום הרחב של טיפוח הופעה ואסטטיקה.
הסביבה: מיקום העסק-שכונה במערב ראשון לציון, סביבת המגורים השכונתית בה מתגוררות היזמיות והשכונות הסמוכות, תיבחן הפעלת העסק בבית היזמיות, בתוך בית עסק קיים (מספרה), או הקמת עסק חדש על ידי שכירת "חנות" באחד מהמרכזים המסחריים בשכונת המגורים ו באחת השכונות הסמוכות, כאשר תינתן אפשרות למתן השרות בבית הלקוח.

מקורות:

חיקוי לנערות ונשים וכן נתפסת כמומחית, (אם כי אין היגיון לשתף אותה, גם בגלל העלות הגבוהה), אנו נחפש דמות מקומית מוכרת וידועה, (קוטלר וארמסטרונג 1991, הורניק וליברמן 1996).
תוכניות המו"פ, הכשרה וידע
מבחינת ההכשרה ההכשרות הדרושות הינן קורס איפור בסיסי ומתקדם וקורס בניית ציפורניים, וכן הכשרה וידע הנצברים עם מתן השרות ללקוחות במשך הזמן.
פיתוח העובדים יעשה על ידי השתתפות בקורסים בבתי הספר המובילים בארץ בתחומים הרלוונטיים כמו גם קורסים כלליים כגון - סדנת שיווק, ימי עיון רלוונטיים ועוד.
פיתוח השירות יעשה על ידי התעדכנות בנעשה בתחום הקוסמטיקה בכלל ובתחום העיסוק בפרט, על ידי ביקור התערוכות, ימי עיון, מינוי על ספרות רלוונטית, חברות באירגונים העוסקים בתחום, וכו'.
פיתוח העסק יבחן מידי תקופה כאשר הפיתוח יהיה במספר היבטים :
גיוון על ידי הוספת שירותים ומוצרים לפי מודל אנסוף.
התרחבות עיסקית על ידי הוספת עובדים לפי הדרישה לשרותים.
התרחבות גאוגרפית לשווקים חדשים לפי מודל אנסוף, על ידי פתיחת סניפים בשכונות הסמוכות ו/או בערים נוספות ו/או התרחבות על ידי שרותים ומוצרים נוספים.
המבנה האירגוני והעובדים
המבנה האירגוני ההתחלתי יכלול את שתי היזמיות שתפעלנה את העסק ותספקנה את השירותים בו, ובעתיד תבחן העסקת עובדים נוספים לפי הצורך והאפשרויות.
על מנת למנוע בעיות ניהול, תחולק האחריות בין היזמיות שהינן גם הבעלים, כך שאחת תעסוק יותר בניהול העסק פנימה והשניה בכל הקשור למגע עם גורמים חיצוניים לעסק רשויות, ספקים, וכו', אהרוני 1997).
כאשר נושאים כגון הנהלת חשבונות טיפול מול רשויות כגון מס-הכנסה, ביטוח-לאומי, בנקים וכו' יעשו ללא תמורה על ידי האם שהינה מנהלת חשבונות במקצוע, חלק מפעולות האחזקה יעשו על ידי בני משפחה נוספים ללא תמורה, עד אשר העסק יעמוד על רגליו ויוכל לממן את כל השירותים הנחוצים להפעלתו.
תחילת הפעלת העסק תעשה על ידי שתי היזמיות בלבד.
בשנים שניה ושלישית תועסק עובדת שכירה אחת בחלקות משרה או במשרה מלאה לפי הצורך, זאת בנוסף לשתי היזמיות.
בשנים רביעית וחמישית יועסקו שני עובדים שכירים מלבד היזמיות, כאשר שעות העבודה יקבעו לפי התפתחות העסק.
טבלת מספר נותני השרות לפי שנים ומספר מקבלי השכר :
שנה
יזמיות
שכירים *
ראשונה
2
שניה
2
½ - 1 , (1)
שלישית
2
1 - 2 , (1)
רביעית
2
2 , (2)
חמישית
1 - 2 , (2)
2 - 3 , (2)
* המספר בסוגריים מציין את מספר העובדים לצורך חישובי עלויות.
בשלבים המתקדמים של הקמת והפעלת העסק ישנה אפשרות להמיר חלק משעות או ימי העבודה של היזמיות בעבודת שכירים, ועל ידי כך לפנות את זמנן לעיסוקים שונים כגון לימודים, השתלמויות, תחביבים ועוד.
מערך המפעל והשירות
מערך המפעל והשרות יכלול מספר מרחבים
איזורי הטיפולים איפור וציפורניים, איזור המתנה, מטבחון, שירותים ואיחסון.
כל מרחב יכול להיות חדר ניפרד או איזור המוקצה לצורך כך במרחב הכללי כמו ברוב המספרות.
איזורי הטיפול יכילו כסאות נוחים המותאמים לסוג הטיפול, שולחן טיפולים, מראות, ציוד מיכשור וחומרים לפי הצורך.
איזור ההמתנה תהיינה כורסאות נוחות שולחן עיתונות בנושאם שונים - נשים, עסקים, אופנה וכדומה.
לרשות הלקוחות הממתינים יעמדו כלי שתיה - מיחם/קומקום, ספלים, כוסות, קפה, תה, נס-קפה, עוגיות וכו'.
מבחנים כלכליים ופיננסיים
השאיפה הינה ליצור חוג של כמה מאות לקוחות קבועים וכן לקוחות מזדמנים, בעיקר בשיטת "חבר מביא חבר", אך גם למשוך לקוחות באמצעות פירסום במקומונים, חלוקת פליירים, ועלונים.
המבחן הינו כלכלי והשאיפה להגיע איזון כספי ולהתחיל ליצור רווחים בתוך כשנה מיום הפעלת העסק, ובמקביל להחזיר את ההלוואה.
מימון ההשקעה
על ידי הלוואה בסך $25,0001 לצורך הקמת העסק.
ההלוואה תוחזר ב- 5 בתשלומים שנתיים שוים.
הריבית השנתית בגובה 10% תשולם מדי שנה.
כספי ההלוואה ישמשו למימון ראשוני של
עליות הקמת והפעלת העסק : 10,000$
רכישת ראשונית של מכשירים : 10,000$
הפעלת העסק בחודשים הראשונים, כגון תשלום שכירות לחצי שנה מראש, אגרות, שירותים, עו"ד, רו"ח, וכו'.
התאמת המושכר לצורכי העסק : ריהוט בסיסי 5000$ ימומן מהכנסות במשך השנה הראשונה.
לפי הדוחות הכספיים המופיעים בנספחים א' - ג' נראה שהעסק יעמוד על רגליו כבר מסוף השנה הראשונה.
בדוחות לא נלקחו בחשבון אשראים מהבנק וללקוחות מכייוון שתשלומים עבור שירותים אילו נמכרים במזומן, בכרטיסי אשראי או בהמחאות לתקופות קצרות עד חודשיים כאשר מרבית התשלומים הינם תשלומים שוטפים כלומר נפרעים בסוף החודש.
הערך הנקי של הפרוייקט כולו למשך חמש השנים הבאות לפי ריבית של 10% הינו 9802$, זאת מבלי לקחת בחשבון את שכר היזמיות שישולם מידי חודש לאורך כל התקופה, מחיר המוניטין שיצבר, וכן ערך הכלים, המכשירים, ושווי ההשקעות במושכר שישמשו להמשך פעילות העסק.
שיעור התשואה הפנימי של הפרוייקט (בתקופה של חמש שנים הינו, 21%, אשר בריבית שמעבר לזו אין כדאיות בהפעלת הפרוייקט, והוא לא ישא רווחים. כמובן שגם בריבית של 20% כדאיות הפעלת העסק מוטלת בספק.
אנו רואים שהפעלת העסק כדאית גם ביחוד מאחר ונלקחו בחשבון נתוני הכנסות מינימליות, ולפי הערכה זהירה הן יהיו גבוהות הרבה יותר.
נוסף על כך לא נלקחו חשבון נתוני מכירת מוצרים ללקוחות, שזהו עיסוק מישני של מירב העוסקים במתן שירותים בתחום, וגם עסק זה לא ינהג אחרת.
לגבי ההוצאות הרי שהן לא יגדלו באותה מידה כמו ההכנסות מכייוון שחלק מהן קבועות ואינן קשורות ביחס ישר להכנסות.
דוחות כספיים אילו מעבר להיותם מייצגים את התכנון הכספי משמשים גם כתקציב לצורך בקרה עתידית על הפעילות העיסקית ותוצאותיה, בכדי שאפשר יהיה לבקר ולתכנן את המשך הפעילות בכל נקודת זמן, להתאימה ולשנותה בהתאם ולשנותה למטרות שהוצגו על מנת להגיע ליעדים שנקבעו, (אינהורן 1987).
ממצאים, מסקנות, המלצות
על פי מודל מים (מתאים ישים מתקבל) של ג'ונסון ושולס עונה היזמות על ממדי :
התאמה - מבחינת מיצוי ההזדמנות, ומיצוי היתרונות הקיימים,
היתכנות - כישורי ניהול ותפעול, ושימוש בטכנולוגיות חומרים,
קבלה - ריווחיות, ומידת הסיכון לעתיד (נמוך).
בעבודה זו מצאנו שהכדאיות להקמת המיזם באזור הינה רבה וכמו כן סיכויי הצלחתו מרובים.
האזור נמצא בתנופת איכלוס ופיתוח ושוק הלקוחות הפוטנציאליים מתרחב והולך בתקופה זו כמו בשנתיים הבאות ם התרחבות ואיכלוס השכונה בה מתוכנן העסק כמו גם השכונות הסמוכות לה.
האוכלוסיה הינה בעלת אמצעים, וככזו צורכת את השרותים הנדונים, כמו רוב אוכלוסיית הארץ, במגמת עליה.
מכונים כאלו צצים ומצליחים בכל רחבי הארץ ואין סיבה הנראית לעין שיוזמה זו תיכשל, אלא באם יכנס לאזור מתחרה חזק אשר יוכל לשבור את השור ולספק שרות באיכות גבוהה מאוד במחיר נמוך מאוד.
מבחינת ההשקעה, לפי הניתוח הפיננסי המתבטא בדוחות הכספיים הרי שהקמת העסק כדאית מבחינה כלכלית, לפי ההנחות והנתונים, שהוצגו.
לאור הנתונים במסמך זה על נספחיו מומלץ לפתוח את העסק ולדאוג לספק את השרות תוך שימת לב מיוחדת על הגורמים הקריטיים להצלחה ( CSF ) מכו אדיבות, איכות אוירה כפי שהוצג בחק הרלוונטי הבודה זו.
כמו כן מומלץ לבחון את התנהלות העסק מדי שלושה חודשים ולבקר את הפעילות ביחס לדוחות הכספיים המהוים תקציב הוצאות והכנסות חזוי, ולשנות את הפעילות והדוחות בהתאם על מנת לבחון את העתיד הצפוי לעסק בנקודות זמן שונות לאורך זמן הפרוייקט שהינו חמש שנים על מנת שנוכל להתקדם לפי התכנון או לסגת בעת הצורך ולמזער את
המזקים שעלולים להגרם, (אינהורן 1987).
ביבליוגרפיה
אהרוני יאיר (1997), איסטרטגיב עסקית, תל-אביב, הוצאת צריקובר, (338.5 אהר).
אינהורן ראובן (1987), אהתקציב העסקי והניהול, עטרת, הוצאה לאור, (338.5 אינ).
אמיתי קרן (1998), שיטות ארגון וניהול, כנרת, בית הוצאה לאור, (658.4 קרן).
אקשטיין גרשון, (1998) יוזמים עסק, הכון שרותים כלכליים בע"מ, (658 אקש).
גלאי, דן והלל ליאור (1992), תהליך התוכנית העסית, אופציה טכנולוגיות, הוצאה לאור, (658 גלא).
הורניק, י. (1987) ניהול השיווק, האוניברסיטה בפתוחה, (658.8 הור).
הורניק, י.וליברמן, י. (1994) ניהול הפרסום, האוניברסיטה בפתוחה.(659.1 הור).
הורשטיין, רם, (2000), ניהול המותג : פיתוח אסטרטגיות תדמית מותג, תל-אביב, הוצאת צריקובר, (658.8 הרש).
ישראלי, ד. (1994), שיווק הלכה למעשה, אוני' תל-אביב, הפקולטה לניהול.
נוימן זאב (1998), תחרות באמצעות טכנולוגית המידע, האוניברסיטה הפתוחה, (658.403 נוי).
סופר נייל, אתר הבית של החברה, www.supernail.co.il
פורטר א. מייקל (1991), איסטרטגיה תחרותית -טכניקות לניתוח ענפים ומתחרים, עטרת, הוצאה לאור, (658 פור).
Kassarglan J. Cohen, Cognitive Dissonance and Consumer Behavior", California Management Review' Feb 1965, PP.55-64.
( מקראה בתרגום לעברית תחת השם "דיסוננס קוגניטיבי והתנהגות צרכן". )
24
מטבחון
שרותים
איכות
ביקור חוזר
שיפורים בביצוע
בדיקת שביעות רצון הלקוח
ביצוע הטיפול
איפיון דרישות והתאמה ללקוח
ספקי ציוד וחומרים
תשתיות ארגוניות
ניהול כספי
פיתוח טכנולוגי
רכש
ספקים
צ י ב ו ר
גורמי ביניים בשיווק / צינורות הפצה
הפירמה
מתחרים
צרכנים
סביבה
רעיון
יזם
עקרונות התנהגות
התחשבות ברצון הלקוח
מתן יחס אדיב
איסטרטגיה
חדירה עם איכות
התרחבות לסביבה סמוכה
המטרה
מתן שירותי
טיפוח ציפורניים ואיפור
ערכים
מתן יחס נאות ללקוחות
מתן שרות במחיר סביר
שוק חדש
שוק קיים
מוצר קיים
מוצר חדש
אנו נספק שרות קיים לשוק קיים, ובעתיד ננקוט באסטרטגיית של מוצרים חדשים לשוק הלקוחות הקיים לפי החידושים בענף.
שוק
המטרה
נתמקד במתן שירות לכלל השוק באיכות גבוהה ובמחיר סביר, תוך ניסיון ליצירת יחודיות באיכות השרות כפי שתתפס על ידי הלקוחות.
התמקדות
כל השוק
מחיר
איזור איחסון
ציוד כלים וחומרים
איזור המתנה
איזור מתן שרותי איפור
איזור מתן שרותי טיפוח ציפורניים
תצוגת מוצרים
כורסאות
שולחן
סלסלת עיתונים
כניסה
פרה חולבת- שרותים אילו נמכרים בכל אתר בארץ ומירב העסקים פורחים ופועלים לא תקלות
כוכב- צריכת השרות זה נמצאת בעליה מזה מספר שנים, ועדיין נמשכת מגמה זו

תגים:

שיווק · הקמת · עסק · אסטרטגיה · עסקית · יזמות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקמת עסק לטיפוח, בניית ציפורניים ואיפור ", סמינריון אודות "הקמת עסק לטיפוח, בניית ציפורניים ואיפור " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.