היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצדקה- "עיקר המצוות המעשיות"

עבודה מס' 064282

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שני הפנים של מצוות הצדקה: הצד האנושי, והצד האלוהי.

11,355 מילים ,26 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בשני הפנים של מצוות הצדקה: הצד האנושי, והצד האלוקי.
על רקע האנושיות הטבעית שטבועה בה, במצוות הצדקה, מודגשת יותר האלוקות הגלומה בה.
מטרתה של עבודה זו לסמן את גבולותיה ההלכתיים של הצדקה, לברר את כמותה ואיכותה, דרגותיה ואופניה. מאידך גיסא להאיר ולהדגיש את סגולתיה האלוקיות, ואת מאפיניה העל-טבעיים כפי שהם מוארים בדברי חכמינו זכרונם לברכה בכלל, ובתורת החסידות בפרט.
בתחילת העבודה עמדנו על מעלתה של מצוות הצדקה ועל סגולותיה המיוחדות. סגולותיה הגשמיות הן: הגנה, הצלה, ורפואה, ואילו סגולותיה הרוחניות הן: בלימוד התורה, בתפילה, ובחיזוק האמונה והביטחון.
בהמשך, הוסברה הזיקה בין מצוות הצדקה לגאולה העתידה בכך נוסף נדבך חשוב בבנין המצווה הנהדרת - הצדקה.
פרק נוסף יוחד לליבון סוגיות העדיפות. נתינה איכותית- האם היא עדיפה על- פני נתינה כמותית המסתכמת בממון רב. לסיכומו של ענין- שני הדברים חשובים במיוחד, ואף אינם סותרים זה את זה. כדאי, אם- כך, שכל נתינת צדקה תצויד בשניהם.
בהמשך הדברים הועלתה סתירה כביכול בין ההלכה המגבילה את כמות הצדקה לחומש- 20% מן הרכוש, לבין פיסקה מרכזית בספר התניא האומרת שיש לתת צדקה ללא הגבלה.
כאן טמונה בעצם התשובה לשאלת המחקר שהצבנו לנגד עיננו בכתיבת עבודה זו: מדוע זכתה מצוות הצדקה שהיא פשוטה מעשית, קלה ומובנת בשכל אנושי, להיות מוכתרת בכתר "עיקר המצוות"?

תוכן עניינים:
תקציר
פתח דבר
מבוא
פרק ראשון: ממעלות הצדקה
פרק שני : סגולותיה של הצדקה
פרק שלישי : צדקה וגאולה
פרק רביעי : איכות או כמות בנתינת הצדקה
פרק חמישי :כמות הנתינה
פרק שישי: נתינה בזמנים שונים
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת מכללה דתית.

קטע מהעבודה:

גמילות חסדים היא אחת מהמצוות החשובות המוכיחות את יהדותו של כל יהודי. וכן אמרו חכמינו זכרונם לברכה: שלושה סימנים בבני ישראל " בישנים, רחמנים, וגומלי חסדים" , וכן כתב אדמו"ר הזקן בתניא "מידות טובות שבטבע כל ישראל בתולדותם, כמו רחמנות וגמילות חסדים" וכך מתבטא האדמו"ר הזקן בלשונו הקדוש : "הפליגו רבותינו זכרונם לברכה במאוד מאוד במעלות הצדקה ואמרו ששקולה כנגד כל המצוות ובכל תלמוד ירושלמי היא נקראת בשם מצווה סתם כי כך היה הרגל הלשון לקרוא צדקה בשם מצווה סתם מפני שהיא עיקר המצוות המעשיות ועולה על כולנה." מכאן רואים את מעלתה החשובה של מצוות הצדקה שנקראת "סתם" דהיינו, כאשר אומרים שאדם עומד לעשות מצווה מסוימת ולא נוקטים בשמה הכוונה למצוות הצדקה.

תגים:

מצוות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצדקה- "עיקר המצוות המעשיות"", סמינריון אודות "הצדקה- "עיקר המצוות המעשיות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.