היישום אינו מחובר לאינטרנט

החדרת המותג ICE-T של חברת "ויסוצקי" לארץ

עבודה מס' 064155

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן האסטרטגיות שעל החברה לנקוט לשם השגת המטרות השיווקיות.

2,778 מילים ,8 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו תתמקד במותג ICE-T של חברת "ויסוצקי". יצרנית התה "ויסוצקי" החלה את פעילותה לפני כ- 150 שנה ברוסיה. חברת "ויסוצקי" היא החברה הגדולה בישראל המייצרת למעלה מ - 200 מוצרי תה שונים לשוק התה החם והקר בארץ ובעולם. בשנה האחרונה היא מעמיקה את פעילותה בתחום התה הירוק, אשר שווק לראשונה גם ברשתות "הפארם" לצד רשתות השיווק ובחנויות מהלך שהתגלה כנכון תדמיתית וכלכלית.
המוצר "ICE-T", משתייך למשקאות הקלים. המוצר מוצג כמשקה קל וצעיר מדור חדש, חלופה מרעננת ובריאה בשוק המשקאות. זהו מותג ידוע ומבוסס עם תדמית צעירה, חזקה ויוקרתית. המשקה מיוצר במגוון רחב של טעמים המתבססים על פירות שונים.
המוצר הינו מוצר חדשני באופן יחסי ותופס נתח קטן משוק המשקאות הקלות בישראל. המוצר משתייך לחברה בעלת מוניטין עולמי בתחום התה. עובדה זו משפיעה על היקף מכירות גבוה של המוצר יחד עם מגוון המוצרים הרחב של חברת "ויסוצקי" הן בארץ והן בחו"ל.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. המוצר הנבחר
3. תמהיל שיווק למוצר נבחר
4. אסטרטגיה
5. היעדים התקשורתיים על פי מודל AIDA
6. תקשורת שיווקית משולבת - I.M.C
7. השגת המטרות השיווקיות
8. מקורות

קטע מהעבודה:

האסטרטגיה התקשורתית של חברת "ויסוצקי" צריכה להתבסס על אסטרטגיית המשיכה. החברה חייבת להשקיע ולפתח את האמצעים השונים אשר משפיעים על הגברת המודעות הצרכנית אודות המוצר קרי פירסום, קידום מכירות ויחסי ציבור. לאור העובדה כי המודעות הצרכנית אינה מספקת אודות המותג "ICE-T", יש לשנות את גישתה תקשורת השיווקית הקיימת בחברה ולהגביר את המודעות אודות המותג. כשם שהמותג "ויסוצקי" ידוע יש לפעול להעלאת רמת המודעות אודות המותג.

מקורות:



Untitled
החדרת המותג ICE-T של חברת "ויסוצקי" לארץ
תוכן העניינים
1. מבוא
2. המוצר הנבחר
3. תמהיל שיווק למוצר נבחר
4. אסטרטגיה
5. היעדים התקשורתיים על פי מודל AIDA
6. תקשורת שיווקית משולבת - I.M.C
7. השגת המטרות השיווקיות
8. מקורות
מבוא
עבודה זו תתמקד במותג ICE-T של חברת "ויסוצקי" יצרנית התה "ויסוצקי" החלה את פעילותה לפני כ- 150 שנה ברוסיה. חברת "ויסוצקי" היא החברה הגדולה בישראל המייצרת למעלה מ- 200 מוצרי תה שונים לשוק התה החם והקר בארץ ובעולם. בשנה האחרונה היא מעמיקה את פעילותה בתחום התה הירוק, אשר שווק לראשונה גם ברשתות
"הפארם" לצד רשתות השיווק ובחנויות מהלך שהתגלה כנכון תדמיתית וכלכלית.
המתחרים העיקריים של החברה בשוק התה החם הם:
א.א. תה עידנים במע"מ, אלגן בע"מ, תה פומפדור, וינזדור בע"מ, נוק, תה גולדסטאר, תה ליפטון, ליבר ישראל. ישנם עוד מספר מתחרים שהינם יצרנים מחו"ל. בשוק התה הקר המתחרה העיקרית של חברת "ויסוצקי" היא חברת קוקה-קולה המייצרת בישראל את המשקה "NESTEA".
המוצר "ICE-T", משתייך למשקאות הקלים. המוצר מוצג כמשקה קל וצעיר מדור חדש, חלופה מרעננת ובריאה בשוק המשקאות. זהו מותג ידוע ומבוסס עם תדמית צעירה, חזקה ויוקרתית. המשקה מיוצר במגוון רחב של טעמים המתבססים על פירות שונים.
המוצר הנבחר
המוצר הינו מוצר חדשני באופן יחסי ותופס נתח קטן משוק המשקאות הקלות בישראל. המוצר משתייך לחברה בעלת מוניטין עולמי בתחום התה. עובדה זו משפיעה על היקף מכירות גבוה של המוצר יחד עם מגוון המוצרים הרחב של חברת "ויסוצקי" הן בארץ והן בחו"ל.
3. תמהיל שיווק למוצר הנבחר
תמהיל השיווק מורכב מ - 4 גורמים (4ps).
Product - מוצר, Price - מחיר, Place - מקום, Promotion - תקשורת.
המוצר -
המוצר הינו מוצר איכותי המיוצר בחברה מובילה בעלת מוניטין עולמי אשר ידועה כבעלת מוצרים מובילים. עיצוב המוצר הינו עיצוב חדשני בבקבוק הזכוכית אם כי ניתן לבצע בו מספר שינויים. עיצוב המוצר מעט מגושם. המוצר נמכר גם בבקבוקים פלסטיק ודומה במראהו לשאר המשקאות הקלים.
האריזה מהווה את נקודת הקשר הישירה בין המותג לצרכן. עוצמתה בתיגבור תדמית המותג נובעת מיכולתה להעביר ערכי מותג שונים והשפעתה על תדמית המותג נגזרת מהתפקיד הבסיסי ביותר של האריזה והוא התפקיד הפונקציונלי - להגן ולשמור על המוצר מנזקים ומהרס המוצר.
תפקיד נוסף לאריזה, הינו התפקיד התיאורי, דהיינו - העברת מידע על תכונות המוצר. נוסף לתפקידי אריזה אלו תופשים היום אנשי השיווק את האריזה גם כמעבירה את זהות המותג, כלומר, האריזה מעבירה את מהויות המותג ומשמשת כ"דגל" של הכרה וכסמל של ערכים (כדוגמת בקבוק "קוקה קולה" המשדר ערכים של תרבות).
אופן השימוש במוצר יכול לקבוע גם את עיצובו, כך לדוגמא ניתן לראות במותגי ילדים שבהם מוצג דגש רב בעיצוב האריזה כצעצוע או משחק ועצם השימוש במותג הופך להנעה וגורר נאמנות.
לדעתי על חברת "ויסוצקי" לבחון מחדש את האריזה של המוצר ולשנות את עיצוב אריזת המותג הנוכחי היות והוא מאוד מגושם, עליה לפתח עיצוב מחדש לשם יצירת בידול משאר המשקאות הקלים.
עיצוב אריזה חדשני יכול לבוא לידי ביטוי בפחיות או באריזות קרטון כאשר העיצוב צריך להיעשות באופן חדשני ובאופן כזה שימשוך את תשומת ליבם של הצרכנים.
המחיר
מחיר הינו סביר ביחס השוואתי לשאר המשקאות הקלים. דבר זה מאפיין את המותג כמותג אשר פונה לכלל השוק ואינו נתפש כמותג יוקרתי.
ככלל, מוצריה של החברה נמכרים במחירים סבירים השווים לכל כיס. יחד עם זאת יש לזכור כי בשלב ההחדרה של המוצר, המוצר נמכר במחיר נמוך במעט משאר המוצרים בענף המשקאות הקלים. כיום המחיר נמכר לדוגמא במחיר זהה לזה של החברה המתחרה "קוקה-קולה".
הפצה
המוצר משווק בכל הארץ בכל החנויות ורשתות המזון הקמעונאיות. מערך ההפצה של החברה מתפרס בכל רחבי הארץ. המוצר משווק בחו"ל על ידי מפצים מקומיים.
תקשורת
המוצר "ICE-T" מוצג כמשקה קל וצעיר. בשלב החדרתו של המוצר לשוק המשקאות הקלים בישראל, לווה המוצר במסע פרסום אגרסיבי על ידי דוגמנית ישראלית המפורסמת בארץ ובעולם (ויק). המסר הפירסומי כלל בתוכו ערכים של ייחודיות, סגנון, חדשנות ואופנתיות.
כמו כן, חברת "ויסוצקי" יצאה בקמפיין פירסומי רחב היקף במדיה הכתובה - עיתונים ומגזינים ובאמצעי התקשורת רדיו וטלוויזיה. גם כאן המסר הפירסומי התבסס על חדשנות ועל כך שהמשקה פונה לצרכנים הצעירים.
תדמית זו היתה מנוף לשיפור ולחיזוק תדמיתה של חברת "ויסוצקי" כולה ותפיסתה כחדשנית וראשונית בין בתחום התה החם ובין בתחום התה הקר. התוצאה הבולטת של מהלך זה היא שינוי תפיסתי של תה אצל הצרכנים ממשקה תה "הסתדרותי", ששותים אותו זקנים וחולים, למשקה צעיר המניע מגוון טעמים של צמחים ופירות ופונה גם לקהל הצעיר.
המטרות השיווקיות של חברת "ויסוצקי" הן לחדור לשוק המשקאות הקלים בישראל, אשר מכיל בתוכו מגוון רחב מאוד של מותגים שונים. חדירה לשוק המשקאות הקלים איננה פשוטה. על החברה להתמודד עם מתחרים שהינם מהבולטים בענף. כך לדוגמא ניתן להביא את חברת קוקה-קולה שהינה מותג על ומוביל בשוק המשקאות הקלים. חברת "ויסוצקי"
צריכה להתמודד עם משקה התה של החברה המיוצר בישראל "NESTEA". אין ספק כי זו תחרות אגרסיבית. למרות שחברת "ויסוצקי" היא מובילת שוק בתחום התה בישראל עליה להתמודד עם תחרות ההולכת וגוברת על ליבו של הצרכן בתחום המשקאות הקלים.
חברת "ויסוצקי" לא השכילה לבדל את המוצר מבחינת תדמיתית ביחס לשאר המותגים השונים. יש לציין כי מרביתם של המותגים הנמכרים בשוק המשקאות הקלים מעוצבים בצורה די דומה (באופן כוללני). אין ספק כי קיים צורך לבדל את המוצר ביחס לשאר המתחרים בענף.
באשר לאריזת המוצר, החברה צריכה ליצור עיצוב מחדש למוצר כמו גם אפשרות לשווק את המוצר באריזות קרטון ופחיות. דברים אלו, יסייעו להרחיב את רמת המודעות בקרב הצרכנים כלפי המוצר "ICE-T" ולהעלות את היקף המכירות.
משקה התה כאמור נתפש בקרב הצרכנים כמשקה של זקנים וחולים. השינוי התדמיתי המהותי חייב להיעשות כלפי פלח השוק של הצעירים. על ידי שינוי התפיסה התדמיתית תוכל החברה להרחיב את נתח השוק שלה בענף המשקאות הקלים לאור העובדה כי זהו משקה ייחודי היות והמשקה מוכר על פי רוב כמשקה חם, החברה חייבת להשקיע באת מאמציה
בעיצוב המסר הפרסומי אודות המוצר.
בשלב הראשון, על החברה להחליט כיצד היא ממצבת את המוצר בשוק, כלומר, מי הם פלחי השוק אליהם היא מעדיפה להפנות את המסר הפרסומי שלה. כמו כן, יהיה עליה לבחון את סגנון הפרסום ועל מה יש לשים את הדגשים.
הדגש במסר הפרסומי צריך להיות מושתת על התועלת שהמוצר יביא ללקוח. לאחר מכן, יש לבחון את צינורות הפרסום מתאימים לסוג המוצר ולקהל המטרה. השלב הבא הינו קביעת לוח זמנים לחלוקת מאמצי הפרסום זהו שלב חשוב ביותר. במסגרת חלוקת הזמנים על החברה להחליט כיצד לחלק את מאמצי הפירסום שלה לאורך השנה. השיקול העיקרי
שצריך להנחות אותה היא מידת העונתיות של המוצר. יש לזכור כי מדובר במוצר המשתייך למשקאות הקלים כאשר העונתיות שלה היא לאורך כל השנה אולם העונה האטרקטיבית במיוחד היא הקיץ.
כשם שחברות אחרות בתחום המשקאות הקלים מתמקדות בעונת הקיץ בכל הקשור לתקשורת שיווקית, קרי - פירסום, יחסי ציבור וכדומה, כך שעל חברת "ויסוצקי" להשקיע את מרבית המשאבים לפירסום דווקא בעונה זו.
5. אסטרטגיה
האסטרטגיה התקשורתית של חברת "ויסוצקי" צריכה להתבסס על אסטרטגיית המשיכה. החברה חייבת להשקיע ולפתח את האמצעים השונים אשר משפיעים על הגברת המודעות הצרכנית אודות המוצר קרי פירסום, קידום מכירות ויחסי ציבור. לאור העובדה כי המודעות הצרכנית אינה מספקת אודות המותג "ICE-T", יש לשנות את גישתה תקשורת השיווקית
הקיימת בחברה ולהגביר את המודעות אודות המותג. כשם שהמותג "ויסוצקי" ידוע יש לפעול להעלאת רמת המודעות אודות המותג.
אסטרטגיית המשיכה

באמצעות אסטרטגיה זו ניתן יהיה לעורר אצל הצרכנים מודעות כלפי הצרכן, דבר שיביא לביקוש למוצר. (המרכיבים השונים של התקשורת השיווקית הרצויה לשם קידומו של ; המוצר ICE-T יפורטו בהמשך.
כמו כן, על חברת "ויסוצקי" לנקוט באסטרטגיית "תדמית המותג". תדמית המותג נגזרת מהמושג תדמית (Image), אשר מוגדר כהשפעה החזקה ביותר על האופן שאנשים תופסים רעיונות, ובשל כך מתייחסים המשווקים לתדמית המותג כאל אחד המושגים החיוניים ביותר בעיצוב הביטי השיווק: הפירסום והתקשורת. אסטרטגיית תדמית המותג צריכה
להתבסס על מרכיב איכותו של המוצר. על אנשי השיווק של החברה להביא בחשבון את הגורמים הבאים: טעמו המיוחד של המוצר והשתייכותו לחברה שהינה בעלת מוניטין רב המקפידה מאוד על איכות מוצריה.
באשר למוצר עצמו, היות והוא משתייך למשקאות הקלים, אזי יש לבנות תדמית ייחודית, קרי - לא עוד מוצר המשתייך לענף התה החם אלא מוצר ייחודי וחדשני המשתייך לענף המשקאות הקלים.
ברצוני להתייחס גם לעובדה שהחברה נקטה באסטרטגיה של שם מותג נפרד ממגוון מוצריה (Ice-T) . היתרון בנקיטת אסטרטגיה זו טמון בכך שהחברה אינה צריכה לקשור את שמה ואת המוניטין הרב שצברה לאחד ממוצריה החדשים בשוק ובאופן זה החברה מבטיחה את המשך יציבותה ומונעת למעשה ממותג כושל להשפיע על שמה הכללי של החברה.
מדיניות זו, רלוונטית מאוד בעיקר בשווקים המאופיינים בתחרותיות גבוהה כמו זה שוק המשקאות הקלים שבהם נאלצות חברות להוציא מוצרים מתחרים בתדירות תכופה. יחד עם זאת צריך לזכור כי עלויות מותג חדש הן גבוהות מאוד ולא כל חברה יכולה להרשות לעצמה להוציא לשוק מגוון מוצרים בשמות מותג שונים.
6. היעדים התקשורתיים על פי מודל AIDA
דגם AIDA
שלבים
קשב
שלב הכרתי
עניין
שלב רגשי
פעולה
שלב התנהגותי
המסר הפרסומי על פי מודל IDIA חייב להשיג את הדברים הבאים:
קשב (Attention)
עניין (Interest)
לעורר רצון (Desire)
ולדרבן לפעולה (Action)
מודל זה מצביע על האיכויות הרצויות של כל מסר תקשורתי מוצלח.
גיבוש המסר הפירסומי מחייב לתת תשובה לארבע שאלות:
מה לומר (תוכן המסר).
אין לומר זאת ברמת ההיגיון (מבנה המסר).
איך לומר זאת ברמה הסימלית (מתכונת המר).
מי אמור לומר זאת (מקור המסר).
על חברת "ויסוצקי" לדאוג לכך שבהעברת המסר הפרסומי אודות המוצר "ICE-T" יהיה מסר אטרקטיבי שיגרום לכך שקהל היעד הפוטנציאלי יהיה קשוב לפרסומת.
כפי שניתן לראות מבין הפרסומות שאנו צופים בהם, ישנן פרסומות אטרקטיביות, מצחיקות, מיוחדות שגורמות לנו להקשיב להן ולא לדוגמא לעבור לערוץ אחר בעת תשדיר הפרסומת.
על החברה לחשוב מה היא מעוניינת לומר לקהל המטרה על מנת ליצור את התגובה הרצויה. האתגר איפוא יצירת מסרים אודות המוצר/מותג שישיגו קשב בקבוצות מטרה ייחודיות כך לדוגמא במידה והחברה מעוניינת לפנות לפלח השוק של בני הנוער אזי יש צורך לפנות אליהם במסר "שידבר" אליהם כשם שישנם הרבה פרסומות שפונות לבני הנוער.
כך לדוגמא חברת "ויזה" בפרסומת לכרטיס "הויזה" המיועד לגילאי ה - 16 וכדומה.
בהעברת המסר הפרסומי על החברה לעורר עניין אצל קהל היעד כגון; מסרים על אטרקטיביות המוצר, איכותו של המוצר וכדומה.
יצירת גירוי אצל קהל היעד היא זו שעשויה להשפיע על מודעות גבוהה כלפי המוצר ורצון לרכוש אותו. הלקוח מבין שהמוצר עשוי להביא לו תועלת ולכן הוא מעוניין לרכוש את המוצר. הלקוח מעוניין לרכוש את המוצר. כלומר, המסר הפרסומי גרם לכך שישנה התעוררות רצונית כלפי המוצר והיא זו שעשוייה הלביא את הלקוח לרכוש את המוצר
שזו בעצם תכליתה של התקשורת שיווקית.
בעיצוב המסר על חברת "ויסוצקי" לשקול בקפידה את תוכן המסר (שיכול להיות פנייה שכלתנית, ריגשית או מוסרית), את מבנה המסר, מתכונת המסר (כיצד הוא יהיה, האם הוא יהיה מסר מודפס או מסר מדובר) ולבסוף מקור המסר (רמת מהימנותו של המסר הפרסומי והיכולת שלו לעורר אהדה בקרב צרכנים פוטנציאליים).
כפי שהזכרתי לעיל, בעת השקתו של המוצר "ICE-T" , בחרה חברת "ויסוצקי" להעביר את המסר הפרסומי בסגנון צעיר, היות ועיקר המאמצים היו לפנות אל פלח השוק של בני הנוער ולשם כך היא השתמשה גם בשירותיה של הדוגמנית ויק ובאמצעותה בעצם, שינתה את התפיסה התדמיתית אודות מוצרי חברת "ויסוצקי" הנתפסת כחברה המשווקת
מוצרים לאוכלוסייה המבוגרת. אולם כאשר היא הכניסה את המותג החדש המשתייך לענף המשקאות הקלים, היא הייתה מחוייבת לשנות את התדמית בקרב כלל השוק בכלל וכלפי פלח השוק של בני הנוער בפרט.
7. תקשורת שיווקית משולבת - I.M.C
מרבית החברות מאמצות את תפיסת התקשורת השיווקית המשולבת IMC: (Integrated Marketing Communications) התקשורת השיווקית המשולבת היא תפיסה לתכנון תקשורת שיווקית אשר מכירה בערך המוסף של תוכנית כוללת של מגוון תחומי התקשורת כגון: פרסום כללי, שיווק ישיר, קידום מכירות ויחסי ציבור.
תקשורת שיווקית משולבת (IMC) תניב יתר עקביות ואחידות ברמת המסר ותהיה לו השפעה גדולה יותר על המכירות. על מנת לגבש תוכנית יעילה לתקשורת שיווקית כוללת יש לפעול על פי ההמלצות הללו:
בקרת כל סעיפי התקציב הנוגעים לתקשורת בכל רחבי הארגון - חברת "ויסוצקי. יש לפרט בסעיפים את כל התקציבים והמטלות ולמזג אותם לתהליך תקצוב אחד. יש להעריך מחדש את כל הוצאות התקשורת על פי מוצר, כלי קידום מכירות, שלב במחזור החיים וההשפעה הנצפית (מהמסר הפירסומי לצרכן) ניתוח זה ישמש בסיס לשיפור ניצולם של
הכלים האלה בעתיד. כלומר, תיכנון כוללני של כל מרכיבי התקשורת השיווקית עשוי להיות היעיל ביותר, לשם העברת המסר הפרסומי אודות המוצר/המותג.
בניית מדדים אחידים לביצועים - על החברה לפתח מערכות להערכת פעילויות התקשורת השיווקית. מאחר שהתקשורת השיווקית המשולבת, חותרת לשינוי התנהגות הקניה של הצרכנים, הרי שיש למדוד התנהגות זו כדי להוכיח את השפעת התקשורת השיווקית על המאזן. את שיעור התשואה על ההשקעה אפשר למדוד על אחד ממרכיבי התקשורת השיווקית של
החברה. כלומר - יש לבנות מדדים שיבחנו את כלל הביצועים של התקשורת. כלומר: פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות. על ידי בקרה כוללנית (ולא של כל מרכיב באופן נפרד) יהיה ניתן לפקח על כל פעילות התקשורת השיווקית באופן יעיל יותר ולהתאים אותו לצורכי החברה וליעדיה.
פיתוח מסד נתונים על מנת להבין את בעלי העניין (קהל היעד הפוטנציאלי) לשם בניית תמהיל תקשורת אשר ישמש את יעדיה של החברה באופן היעיל ביותר. יש לשתף את כל המשתתפים בפעילות השוטפת של החברה, דהיינו - לקוחות, משקיעים, ספקים וכו'. השמעת דעות שונות עשויה ליצור תמהיל תקשורתי אולטימטיבי שכן כל אחד עשוי לראות
מזווית הראייה שלו את הדרך הטובה ביותר לפעול בכל הקשור לתקשורת השיווקית וביחד ניתן לקבל החלטה על המרכיבים הטובים ביותר אשר משרתים את היעדים והמטרות של החברה ביחד להחדרת המוצר ולמיצובו בשוק.
זיהוי כל נקודות המגע עם החברה ועם מוצריה בין אם מדובר באריזת המוצר, בתצוגה בחנות או בגורמים אחרים כגון; זמן הפירסום, מקום הפירסום וכדומה. כלומר יש לוודא שכל מאמצי התקשורת מתקיימים בזמן ובמקום ובאופן שהלקוחות מעוניינים בהם.
ניתוח מגמות פנימיות וחיצוניות בכל הקשור לתהליך התקשורת. יש לחפש את התחומים שהתקשורת עשויה להבאי את מירב התועלת. כך לדוגמא; החברה צריכה לנתח אלו מרכיבים שונים בתקשורת השיווקית תואמים יותר או פחות את יעדיה. כלומר, יתכן ותשדיר פרסומת בערוץ 2 הינו אטרקטיבי במיוחד ועשוי להביא תועלת מירבית לעומת פירסום
בעיתונות שהוא עשוי להיות פחות אטרקטיבי. דבר זה, עשוי להרכיב תמהיל תקשורת אשר תואם את יעדי השיווק באופן המוצלח ביותר.
בניית תוכניות עיסקיות ותוכניות תקשורת לפלח השוק המקומי ושילובן באסטרטגיית תקשורת עולמית, דבר זה, הינו הכרחי גם בשל העובדה שהחברה משווקת את מוצריה לחו"ל.
על החברה למנות מנהל שירכז את כל המרכיבים של התקשורת המשולבת. דבר זה, יסייע לפקח ולנהל את התקשורת באופן היעיל ביותר. בנוסף, דבר עשוי לסייע לשיתופיות בין כל מקבלי ההחלטות ולתכנון יעיל.
יצירת אחידות בין כל המרכיבים של התקשורת. יש ליצור התאמה בין יחסי הציבור לבין הפרסום לבין קידום המכירות. כלומר, יש ליצור התאמה בכל הקשור לרעיונות, מסרים וכדומה. בעת שתהיה אחידות, יהיה קל יותרת לפתח דרכי עבודה ובעצם לא תהיה כפילות בין גורמי התקשורת השונים.
גיוסם של עובדים שהוכשרו לחשיבה מחודשת בכל הקשור לתהליך התקשורת השיווקית. באמצעות דינמיקה קבוצתית הם יוכלו לפעול באופן הטוב ביותר.
קישור בין תקשורת עיסקית לבין תהליכים ניהוליים כגון; ניהול שתפני, מהלך כזה מוליד מאמץ ניהולי משולב במלואו שמטרתו השגת יעדי החברה.
8. השגת המטרות השיווקיות
לשם השגת מטרות השיווקיות של החברה עליה לנקוט ב- 4 העקרונות הבאים:
לחשוב לקוח - Think Customer. השיווק מתמקד במוצר כמרכז הפעילות השיווקית, ומגדיר לכלל התחומים התקשורתיים השונים את המסרים השיווקיים על פי מאפייניו של המוצר: מיקומו בנקודות המכירה, מחירו, מאפייני המכירות שלו ואופן חשיפתו לצרכנים. הארגון כולו חייב "לחשוב לקוח", בכל תהליך ובכל פרט. זאת, החל מהגדרת
הלקוחות (איתורים ופילוחם). הכרת הלקוחות (צרכים ייחודיים, מאוויים, תרבות צריכה) וכלה באופן השיווק ללקוחות (הכלים השיווקיים הנכונים להעברת המסרים אליהם, נקודות המפגש וכדומה).
תקשורת דו כיוונית - Two ways communication. בעבר, תקשורת עם לקוחות התמקדה בהעברת המסרים לכלל הלקוחות במטרה להניע לפעולה. היום, ההתמקדות היא בבניית מערכת תקשורתית דו כיוונית, היוצרת דיאלוג עם הלקוח, ממוקדת בצרכיו ומניעה למחוייבות. מדובר בבניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהל הלקוחות הפוטנציאליים, תוך
הגדרת תפקידים ברורה לכל אחד ממרכיבי המערך התקשורתי.
לשם כך על חברת "ויסוצקי" לבצע את הפעולות הבאות:
ליצור תקשורת טובה, פתוחה ונכונה עם הלקוחות.
להעביר מסרים ולקבל משובים על מנת לוודא שהמסר הוטמע.
ליזום פעילות שיווקית שתניע לפעולה, שתנה עמדות ותיצור מחויבות.
לבנות כלים שיווקיים בערוץ דו-סיטרי.
חשיבה מערכתית - (Integrated marketing communication) I.M.C. מערך השיווק של החברה הוא חלק בלתי נפרד מהמערך התקשורתי שלה. כל מרכיבי המערך השיווקי - קידום המכירות, הפרסום, יחסי הציבור, האירועים, האינטרנט והפעילות השיווקית - הם מרכיבים חיוניים, הניזונים מאותו מקור מידע ולכן מחויבים באסטרטגיה שיווקית
מערכתית שמעבירה מסר אחיד בערוצים השונים.
4. תקשורת שיווקית משולבת (I.M.C). עוסקת בבניית מערך הגומלין של המערכות השיווקיות השונות, לא בהקשר הניהולי, אלא במסגרת יצירת אסטרטגיה שיווקית מערכתית בעלת מסר אחיד ומסרים שיווקיים מותאמים הנגזרים ממנה.
5. מדידה - מדידה ושוב מדידה. מדידת התקשורת השיווקית היא חלק חיוני בבניית תקשורת שיווקית אולטימטיבית. יש לבצע בקרה אחר התהליך התקשורתי, מה שהיה עד היום נכון בעיקר לפרסום, מהווה חלק בלתי נפרד מהתקשורת השיווקית בכללותה סקרים, קבוצות מיקוד, משאבים, הגדרת יעדים כמותיים וכדומה. כל אלה מאפשרים למדוד את
אפקטיביות הפעילות בה נקטה החברה, להסיק מסקנות ולשפר את התהליך התקשורתי בהתאם.
מקורות
הורניק, י. קוטלר, פ. (2000). ניהול השיווק. האוניברסיטה הפתוחה.
הרמן, ד. (2000). המדריך לבוני מותגים. הוצאת צ'ריקובר.
הרשטיין, ר. (2000). ניהול המותג. הוצאת מטר.
ויסמן כרמל (2001). תקשורת שיווקית. מתוך פורום שיווק. עיתון מקצועי לשיווק. גליון 576 28.6.01.
Matthew P. Gonring, "Putting Integrated Marketing Communications to Work Today". Public Relations Quarterly, Fall 1994, pp. 45-48.
http://www.wtea.com/flash/intro.swf
Murphy, J.M. (2000) Brand strategy, Cambridge, England: Director Books.
Roth, M.S. (1995). "The effect of culture and socioeconomic on the performance of global brand image strategies", Journal of Marketing Research, 32, May, p. 163-175.

2
חברים בערוץ
י
צ
ר
ן
ל
ק
ו
ח
זרימת מוצר
ביקוש למוצר
זרימת מוצר
ביקוש למוצר
תקשורת וקידום מכירות

תגים:

שיווק · אסטרטגיית · מכירה · משקאות · קלים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החדרת המותג ICE-T של חברת "ויסוצקי" לארץ", סמינריון אודות "החדרת המותג ICE-T של חברת "ויסוצקי" לארץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.