היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון ניהול המנהל ורמת הלחץ בעבודה לבין רמת שביעות רצון העובדים

עבודה מס' 063986

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות.

6,555 מילים ,40 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
לחץ
לחץ בעבודה
סגנון ניהול
שביעות רצון
תיאורית ההוגנות
הקונפליקט בין צרכי העובד לצורכי הארגון
הקשר בין לחץ בארגון לבין שביעות רצון בעבודה
קיים קשר שלילי בין לחץ לשביעות רצון בעבודה
סגנון ניהול ושביעות רצון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לחץ
נושא הלחץ מהווה תשתית רחבה למחקרים במסגרת מדעי החברה, המדעים המדויקים והרפואה. העניין הרב בחקר מונע מתוך מודעות לעובדה כי תחת לחץ חלק מהאנשים הופכים טרודים, חולים ומבצעים באופן הלוקה בחסר, בעוד שאחרים נותרים גמישים, בריאים ומתמודדים במהירות וביעילות.
בספרות הרפואית, הביולוגית והפסיכולוגית קיימות גישות שונות למושג הלחץ. יש הרואים בלחץ גירוי, כוח חיצוני שלילי הנכפה על יחיד, תגובה, רגש, תגובה פסיכולוגית לאירוע סביבתי פנימי או חיצוני ( (Beehr & Newman, 1978, ויש הטוענים כי מושג הלחץ מוגדר על פי התוצאות שלו שעשויות לבוא לידי ביטוי כתגובה פיזיולוגית, התנהגותית או רגשית של הפרט החווה את הלחץ.
את השפעתו של הלחץ (הגירוי) וכיצד השפיע על הפרט ניתן רק לאבחן במונחים של תגובות הפרט לגירוי (Burke &Weir, 1980).

מקורות:

אזולאי-שוהם, מיכל. (2001). הקשר בין הלימת הסביבה והלימת העיסוק כמשתנה רווחה. אדם ועבודה. ינואר 2001. עמ' 34 - 33.
ברדבורן, דוד. (1999). שביעות רצון בתעשייה. מחקר שדה, מכון הנרייטה סאלד.
בר-חיים, א. (1994), התנהגות ארגונית", האוניברסיטה הפתוחה, ת"א.
גלוברזון, א., כרמי, ע (1988). "אנשים בארגון": ניהול משאבי אנוש, ספריית המינהל.
גרינברג, ד. (1998). תפיסת האקלים הארגוני. שביעות רצון בעבודה והתנהגות לא נאותה. עבודת M.A. אוניברסיטת תל-אביב.
הרמן, ש (1992). שליטה בקבלת החלטות, שתוף בקבלת החלטות, לחצי התפקיד והשפעתם על מתח ושביעות הרצון. עבודת גמר לקראת התואר "מוסמך במדעי הניהול", אוניברסיטת ת"א: התנהגות ארגונית, הפקולטה לניהול, בית הספר למוסמכים במנהל עסקים ע"ש לאון רקאנטי.
לסטר ר. ב. (1989), פיתוח מנהיגות אישית בניהול, עתרת, בשיתוף עם המכון לפריון העבודה והייצור, המכון לקידום יחסי עבודה והמגמה למדעי ההתנהגות.
סמואל, י. (1996). ארגונים. אוניברסיטת חיפה. מהדורה שנייה.
קרן, א,. (1998), "שיטות ארגון וניהול", כנרת, רמת גן.רוזן (2002),
רשתי, ג,. לבאות, ה,. (2002), "שימוש בסקר שכר ככלי תומך ביישום מדיניות התגמול בארגון", פילת - יעוץ ניהולי.
Alderfer, Louis. (1991). Ideology an Ideological state apparatuses. In Lenin an Philosophy. London: NLB, 1991. PP. 121-72.
Barrett , k. (1998). The relationship between satisfaction attitudes and performance: An organizational level analysis. Journal of Applied Psychology. 77. 963-974.
Bass, B.M. (1981), Stodgil's Handbook of Leadership,
(מתוך, פופר מ., רונן א., על המנהיגות, משרד הביטחון, 1996)
Becker, S.V. (2002), Investments and insolvents as mechanisms producing commitment to the organization. Administrative Science Quarterly, 16. 143-150.
Beehr, A.T. , Newman, E.J. job stress, employee health, and organizational
effetivness: A facet analysis, model, and literature review. Personnel
Psychology,1978, 31, 665-699.
Blaug, b. Stall, g. (2001). Human Capital, 2nd Edition. New York: Columbia University Press. 2001.
Burke, R.J. Weir, T. (1980), Coping with the stress of managerial occupations. In C.L. Cooper R. Payne, (Eds). Causes, coping and Consequences of stress at work. New York: John Wiley Sons.
Dannefer, T. (2002), Artisanal Bakers in France: How it lives and why it survives. In the Petit Bourgeoisie, Ed Frank Bechhofer and Brian Elliot. New York: Sst Martin's Press, 2002.
Fleishman, E. A. (1953), "The Measurement of Leadership Attitudes in Industry".
(מתוך אביניר, א. (1986), "שביעות רצון בעבודה כפונקציה של הערכת בסיסי העוצמה של המנהל וסגנון ניהולו", עבודת גמר, המח' לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אונ' בר-אילן.)
Jackson, S.E., Shuler, R.S. A meta-analysis and conceptual critique of research on role ambiguity and role conflict in work settings. Organizational 36,16-7 Behavior and Human Decision Processes , 1985,
Jameson, O.B. Lietietz, K. (2001). Complex Organizations: A Critical Essay. 3rd edition, New York: Random House.
Krol, V.M. (2001), The analysis of goals in complex organizations. America. Sociological Review, 26, 854-866
Lawler, E. E. (1973), Motivation in Work Organizations, Monterey, California.
(מתוך, בר חיים א., ניהול משאבי אנוש, האונברסיטה הפתוחה, יחידות 1-4, 1988)
Lazarus, R.S. Folkman, S. (1984(, Stress - Appraisal and Copping, New York: Springer Pub.,
Molly, Mark. (2002), The empirical status of human capital theory: a slightly jaundiced survey. "Journal of economic literature 14: (2002): 829-55.
Mowday, L. Porter Steers (1998). Economic theories of organization. Theory and society 15, 11-45.
Pearse, P. (2001). The eater Behavior and effectiveness of aircraft commanders, In Stodgily, "Leader Behavior: Its Descriptions and Measurement. Columbus: Bureau of Business Research Ohio State University.
Reernow, S.N. Derek, T. (2001), "Predictors of Commitment", Job Satisfaction, and Intern at to stay in teaching: a comparison of general and special educators, Journal of Special Education, v25, n4, p453-471 win (2001).
Roby, j. (2002). Schooling in capitalist America: educational reform and the contradictions of economic life. New York: Basic books. 2002. Chapters 1-5.
Rol, F. Stokas, A. (2000), In Search of Excellence. Cambridge, MA: Harper Row.
Rubbins, I. (2000). Evaluation of alternative models of commitments and job attitudes of professionals. Journal of Occupational Behavior. 7. 227-243.
Sales, S.M. (1970), Some effects of role overload and role underload. Organizational Behavior and Human Performance, 5: 592-608.
Steers, R.M. (1984), Introduction to organizational behavior. Glenview: Scott, Foreseman Co.
Steers, R.N.(1991), Intentional to Organizational Behavior, N.Y. :Haper Collins publishers.
Sullivan , S.E. Bhagat, R.S. (1992), "Organizational stress, job satisfaction and job performance: where do we go from here?", Journal of Management, Vol.18(2), .353-374
Torner, K. (1998), Personal and role-related factors in development of organizational commitment. Administrative Science Quarterly, 17, 555-573.
Walter, D. (2002), Toward a Conceptualization of Absence Behavior of Personnel Organizations Administrative Science Quarterly, Vol 11: pp. 107-133.
War, P Wall, T. (1975), Work and well being. Maryland: Penguin Books.
White, R. Lippit, R. (1939), Leader Behavior and Member Reactions in Three Social Climates, In Cartwright, D. Zander, A. (Eds.), Group Dynamics, New York: Harper And Row (1960).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון ניהול המנהל ורמת הלחץ בעבודה לבין רמת שביעות רצון העובדים", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון ניהול המנהל ורמת הלחץ בעבודה לבין רמת שביעות רצון העובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.